Miten vähentää hiilareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siru
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon alkanu laskemaan tuolla kalorilaskurissa tarkkaan joka päivän syömiset. Tuntuu, että joka päivä menee hiilarin saanti plussan puolelle? Kellään muulla samaa ongelmaa? Syön omasta mielestäni niin siisitisti kun pystyn, mutta silti näyttää tulevan liikaa hiilihydratteja. En oikein haluaisi jättää ruisleipää/ näkkäriä kokonaan ruokavaliosta pois.

Esim eilisen syömiset...

Aamupala:
2 ruispalaa+ kalkkunaleikettä+ kurkkua+ salaattia+ 9% sulatejuustoa
viili+ kauraleseitä+ mustikoita
kahvi maidolla

Välipala:
mandariini

Lounas:
500g lohikeittoa
kahvi maidolla

Välipala:
banaani+ mandariini

Päivällinen:
lohikeitto 200g
ruispala+ becel+ salaatti+ paprika
rasvaton piimä

Iltapala:
raejuustoa 50g
teetä

Mitä muuttaisitte tuosta? Päivän jakauma P27/H44/R29, muuten ehkä ok, mutta noi ylimääräiset hiilarit pitäis saada korvattua proteiineilla...Miten sen helpoiten tekee ilman leivästä luopumista...:eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei!

Mielestäni tuossa ei ole yhtään LIIKAA hiilareita, kaloreita muutenkin näyttäisi tulevan aika vähän, vaan proteiinin määrää voisit kasvattaa syömällä esim. enemmän sitä raejuustoa,maitorahkaa ymsyms..

Siis tämä on minun mielipiteeni, joka ei välttämättä ole se oikea sinua varten, mutta muut viisaammat kommentoikaa.

Välipalasta Bansku pois ja rahka tilalle.. About samoilla kaloreilla, mutta hiilari ja protsku suhde päälaelleen..

Nii joo...Toi rahka kyllä on meikäläisen melkein jokapäiväinen ystävä, mutta eiliseen ei ollu mahtunu.:) Kannattaiskohan sitä vakavasti harkita jo lisäproteiinin ostamista. Oon kuvitellu etten sitä tarvi, mutta...

Kiitos kommenteista. Täytynee luopua sitte osittain noista hedelmien hiilareista. Mielummin ne kun leipä.

Itse taas en jättäisi hedelmiä (taikka rehuja) kokonaan pois, missään nimessä! Niistä saa tärkeitä vitamiineja sekä kuituja. Ja banaani (vaikka onkin hiilari"pommi") on ravinteikas. Toisaalta banaanin voi tietty korvata jollain toisella hedelmällä, esim. pienellä omenalla tai vaikka mansikoilla (jos kaloreita pelkää).

Mitäs jos vaihtaisit aamupalalta toisen ruisleivän vaikka 3-4 kananmunanvalkuaiseen? Yhdessä valkuaisessa ei ole kuin ~15 kcal, eli kyllä niiitä yhden ruispalan siivun energian määrällä saa jo 4 syödä, ja saisit kuitenkin säilyttää edes toisen ruisleipäpalan ruokavaliossasi. ;) Ja mikä olisikaan parempi yhdistelmä, kuin ruisleipä ja munakas! Nam.

Ja IMO kauraleseet vaihtaisin vehnäleseisiin (vähemmän kaloreita, kuidut säilyy), ja itseasiassa ottaisin ruokavalioosi vielä lisää maitorahkaa tai raejuustoa, esim. puoli purkillista lisää jokaiselle päivälle. Ei puolesta purkillisesta vielä lihoa. :rolleyes:

Puolessa purkissa maitorahkaa (ehrmann) on muuten 75kcal, jos siitä joku lihoaa niin taitaa olla maitorahka ongelmia pienimmästä päästä :)

En tiedä paljonko painat ja mitkä ovat syysi, mutta syöt kohtalaisen vähän ruokaa noin ylipäänsä? Ei hiilarin saanti ole pahasta kunhan sinulla on päivän aikaina jotain liikuntaakin mukana. Perus sääntönä: Voit huoletta syödä aamun ja päivän aterioilla enemmän hiilaria ja illan viimeisimpinä vähentää niitä.

setae sanoi:
Puolessa purkissa maitorahkaa (ehrmann) on muuten 75kcal, jos siitä joku lihoaa niin taitaa olla maitorahka ongelmia pienimmästä päästä :)
Näin on, ja silti sillä saa jo 12 g proteiinia päivään. :piis:

Jos oot jakaumasi oikein laskenut saat 545 kcal/pvä ravintoa. Tosin nopeasti katottuna voin vaikka vannoa että tossa on enemmän kaloreita kuin 500, mutta kuitenkin tod. näk. liian vähän.

hedelmien ja vihannesten jättäminen pois laihdutustarkoituksessa nyt on melkoisen typerää. toki banaania ei kannata kauheesti syödä. ja kauraleseissä on terveellistä imeytyvää kuitua. et varmaan käytä sokeria teessä ja kahvissa?

Tossa käy pitkällä tähtäimellä niin että aineenvaihduntasi hidastuu ja pysähtyy kokonaan, kun et syö ku noin reilu500kaloria! Huh pelkkä aivojen toiminta kuulema vaatii 1200kaloria päivässä eli aika koomassa meet!??

Kun aineenvaihdunta on seis, kehosi pyrkii keräämään rasvaa kaikesta minkä suuhusi laitat. Se käy säästöliekillä ja haluamasi laihtuminen ei tapahdu rasvoista vaan lihaksista!!! Olet lopulta niinsanottu laihaläski! Et kai sellaista halua?

Syö enemmän niin laihdut myös!!

Siru sanoi:
Mä oon alkanu laskemaan tuolla kalorilaskurissa tarkkaan joka päivän syömiset. Tuntuu, että joka päivä menee hiilarin saanti plussan puolelle? Kellään muulla samaa ongelmaa? Syön omasta mielestäni niin siisitisti kun pystyn, mutta silti näyttää tulevan liikaa hiilihydratteja. En oikein haluaisi jättää ruisleipää/ näkkäriä kokonaan ruokavaliosta pois.

Esim eilisen syömiset...

Aamupala:
2 ruispalaa+ kalkkunaleikettä+ kurkkua+ salaattia+ 9% sulatejuustoa
viili+ kauraleseitä+ mustikoita
kahvi maidolla

Välipala:
mandariini

Lounas:
500g lohikeittoa
kahvi maidolla

Välipala:
banaani+ mandariini

Päivällinen:
lohikeitto 200g
ruispala+ becel+ salaatti+ paprika
rasvaton piimä

Iltapala:
raejuustoa 50g
teetä

Mitä muuttaisitte tuosta? Päivän jakauma P27/H44/R29, muuten ehkä ok, mutta noi ylimääräiset hiilarit pitäis saada korvattua proteiineilla...Miten sen helpoiten tekee ilman leivästä luopumista...:eek:

Olet laskenut ensinnäkin kalorisi pieleen. Jo aamupalasta saat nopeasti arvioiden noin 300 kaloria: ruispalat 120 kcal + päälliset ~50 kcal, kevytviili 90 kcal (200g:n purkki) plus leseet ja mustikat ~50 kcal + rasvatonta maitoa kahviin vajaa desi ~20 kcal = 330 kcal eli n. 300 kcal.

Toisekseen, välipalallakin kannattaisi nauttia proteiinia.

Bisley sanoi:
Tossa käy pitkällä tähtäimellä niin että aineenvaihduntasi hidastuu ja pysähtyy kokonaan, kun et syö ku noin reilu500kaloria! Huh pelkkä aivojen toiminta kuulema vaatii 1200kaloria päivässä eli aika koomassa meet!??

Kun aineenvaihdunta on seis, kehosi pyrkii keräämään rasvaa kaikesta minkä suuhusi laitat. Se käy säästöliekillä ja haluamasi laihtuminen ei tapahdu rasvoista vaan lihaksista!!! Olet lopulta niinsanottu laihaläski! Et kai sellaista halua?

Syö enemmän niin laihdut myös!!

Auts:( ! Itseasiassa noi arvot on ihan täysi kalorilaskurin antamia arvoja mun kokoselle naiselle (166/58kg)...Tavoite 1300 kcal...Tossa semmonen 1290kcal.Mä en tiedä kuinka väärässä se sitte on? No, mutta pointti tuli erittäin selväksi. Kalorit ylemmäs ja ruokaa nassuun.

Mä oon jo täälläkin pähkäilly sitä, että kannattaako mun ensin nostaa kalorit ylemmäs ja kasvattaa lihasta ja sen jälkeen sitte dietata ne lihat näkyviin. Mun ei oikeesti tarvi laihtua yhtään, mutta tonne laskuriin on vain syötettävä jotain suuntaa-antavaa. Mä en vaan haluis ihan hirveesti kerätä tota massaa samalla ku treenaan salilla hiki päässä niiden lihasten saamiseksi... Onko se sitten ainut vaihtoehto, vaikkakaan tavoitteena ei ole kisakuntoinen vartalo? Mun ei todellakaan ole tarkoitus olla mikään laihaläski enää. Siihen olomuotoon päädyin, kun laihdutin reilu 20 kg väärin. Nyt on pyrkimys kohti lihaksikasta vartaloa. Mä edelleen harjottelen sitä oikein syömistä.

Ilmeisesti on siis teidän mielestä parempi syödä semmonen reilu 2000 kcal. Tällä liikuntamäärällä se varmaan ei ole liikaa? 4 krt vko salilla ja muutama aerobinen.

Rakentava kritiikki on aina tervetullutta. Kiitos siitä.:)

Ja prosenttejahan nuo mun jakaumat oli...Grammoina 106/122/41.

Siru sanoi:
Auts:( ! Itseasiassa noi arvot on ihan täysi kalorilaskurin antamia arvoja mun kokoselle naiselle (166/58kg)...Tavoite 1300 kcal...Tossa semmonen 1290kcal.Mä en tiedä kuinka väärässä se sitte on? No, mutta pointti tuli erittäin selväksi. Kalorit ylemmäs ja ruokaa nassuun.

Mä oon jo täälläkin pähkäilly sitä, että kannattaako mun ensin nostaa kalorit ylemmäs ja kasvattaa lihasta ja sen jälkeen sitte dietata ne lihat näkyviin. Mun ei oikeesti tarvi laihtua yhtään, mutta tonne laskuriin on vain syötettävä jotain suuntaa-antavaa. Mä en vaan haluis ihan hirveesti kerätä tota massaa samalla ku treenaan salilla hiki päässä niiden lihasten saamiseksi... Onko se sitten ainut vaihtoehto, vaikkakaan tavoitteena ei ole kisakuntoinen vartalo? Mun ei todellakaan ole tarkoitus olla mikään laihaläski enää. Siihen olomuotoon päädyin, kun laihdutin reilu 20 kg väärin. Nyt on pyrkimys kohti lihaksikasta vartaloa. Mä edelleen harjottelen sitä oikein syömistä.

Ilmeisesti on siis teidän mielestä parempi syödä semmonen reilu 2000 kcal. Tällä liikuntamäärällä se varmaan ei ole liikaa? 4 krt vko salilla ja muutama aerobinen.

Ja prosenttejahan nuo mun jakaumat oli...

Reilulla 2000:lla on hyvä aloittaa.

Siru sanoi:

Ja prosenttejahan nuo mun jakaumat oli...Grammoina 106/122/41.

Kyllä vain siinä 2000kcal paikkeilla on hyvä pysyä ja sit asteittain lisätä aerobisen määrää ja samalla pudottaa hiilareista. Oletko kokeillut kalorivaihteluja? esim sulle sopis tällainen 1600kal, 1900kal, 2200kal ja sitä kierrättäen. Nosta hiilareiden määrää jotta aineenvaihdunta pysyy käynnissä! Hyvä merkki aineenvaihdunnasta on että joutuu käymään useita kertoja pöntöllä.:eek: Se on vain merkki että keho toimii!:D

Hienoa että tiedostat ongelmasi ja olet valmis muuttamaan niitä!!:worship:

Opettele laskemaan kalorit itse, niin ei tarvitse käyttää mitään kalorilaskureita!:thumbs:

Tsemppiä nyt siihen kiristelemiseen!! Muista että lihas painaa enemmän kuin läski eli ei vaakaan ole aina tuijottaminen!:D

Bisley sanoi:
Kyllä vain siinä 2000kcal paikkeilla on hyvä pysyä ja sit asteittain lisätä aerobisen määrää ja samalla pudottaa hiilareista. Oletko kokeillut kalorivaihteluja? esim sulle sopis tällainen 1600kal, 1900kal, 2200kal ja sitä kierrättäen. Nosta hiilareiden määrää jotta aineenvaihdunta pysyy käynnissä! Hyvä merkki aineenvaihdunnasta on että joutuu käymään useita kertoja pöntöllä.:eek: Se on vain merkki että keho toimii!:D

Hienoa että tiedostat ongelmasi ja olet valmis muuttamaan niitä!!:worship:

Opettele laskemaan kalorit itse, niin ei tarvitse käyttää mitään kalorilaskureita!:thumbs:

Tsemppiä nyt siihen kiristelemiseen!! Muista että lihas painaa enemmän kuin läski eli ei vaakaan ole aina tuijottaminen!:D

No, siinä tapauksessa tällä tytöllä kyllä tuo aineenvaihdunta on ainakii kunnossa...:hyper:

Täytyy kokeilla tota kalorivaihtelua. Vaikuttaako onko treenipäivä vai ei?
Tohon kalorilaskuriin turvauduin senkin takia, että opin tulevaisuutta varten laskemaan ne itse.

Kuten aikasemminkin olen maininnut, tää on kokonaisvaltanen ja loppuelämän kestävä projekti, joten hiljaa hyvä tulee.:) Ja se on täysin sisäistetty ettei vaaka mitään kerro, sen takia mulla onkin ystävä nim. mittanauha.

Kiitti kannustuksesta!

Eipä kestä, aina ilolla neuvon kun kysytään!

Ei vaikuta treenipäivä siihen kalorivaihteluihin!

Omistatko gramma vaa'an? Se on ehdottoman tärkeä väline jotta saat laskettua ruoat mitkä suuhusi laitat!

Bisley sanoi:
Eipä kestä, aina ilolla neuvon kun kysytään!

Ei vaikuta treenipäivä siihen kalorivaihteluihin!

Omistatko gramma vaa'an? Se on ehdottoman tärkeä väline jotta saat laskettua ruoat mitkä suuhusi laitat!

Se on mittanauhan lisäksi mulle ehdoton apuväline, että tiedän mitä teen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom