Miten tuloksia tuova treenaus? / halpoja keinoja treenaukseen? / Treenaus sarja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rumor
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Terveppä terve,

<Historia>

Alkuun täytyy mainita, että ei ole lihasmaassa juuri kertynyt eikä ihmekkään ku alottelija oon. Viime vuona alotin huviksi punnerruksia tekemään joka päivä ja kesä pintaan otin mukaan myös kevyet käsipainot.. Nyt tämän vuoden puolella ostin hieman suuremmat käsipainot (muunneltavat 7kg per puntti).. Niillä oon huhkinu itteni hikeen reenissä syömättä mitään muuta ku normaalia ruokaa... Treenasin joka päivä ja tuntui aika päättömältä ja turhalta vaikka saanutkin nostettua viime vuodesta painoa jotain 9kg.. ja sarjojen toistot suurentunu.

Noin 2kk sitten vaihdoin että treenaan joka toinen päivä tai 3 kertaa viikossa, aatellen että pitää antaa lihasten kehittyä jossain raossa(?)

Ostin ~3vk sitten ekaa kertaa treenin ohella reco2 nimistä tuotetta syötäväksi.. kun kuulin että se on aloittelijoille hyvä..? Ja olen muuntanut treenini sellaiseksi että joka toinen kerta eri sarjat..

</Historia>

MUTTA nyt aattelin alkaa ottaman homman enemmän tosissaan siis... Kun pelkillä käsipunteilla eri liikkeet + punnerrukset / vatsat tuottavat jotain 500 toistoa per treenikerta on se minusta aika turhauttavaa.. Tarviin enemmän raskaita painoa mm.

Joten nyt kaipaisin fiksuja ohjeita teiltä alan tietäjät ja taitajat... eli varasin nyt ensiksi punttisalikortin että pääsen kunnon laitteisiin käsiksi. Ja toteuttamaan oikeita sarjoja... :)

>>> Mittani on 184cm? >>> 68-70kg (heittelee) >>> ikää 18v >>>

Riittääkö siis normaali syöminen + reco2 aina treenin jälkeen vai tuleeko pistää rahat palamaan?? Ei ole nimittäin kovin sitä valuuttaa niin tahtoisin tietää. Jos jotain tulee hankkia niin kertokaa mitä aineita lisää. Toivottavasti lihakset vain eivät tule aivan hirveän kalliiksi :|

Tavoitteeni on että saan nostettua painoni sellaiseksi 75kg ja vahvemmat lihakset etenkin olkapäille / selän seudulle (lapaluiden päälle) jne. Jos oikein luita tai lihaksia osaan edes nimiltä tuntea... :)

Treeniohjelmalle olisi siis todellakin tarvetta kun olen ollut ihan hukassa. :o

Kiitoksia vastauksistanne!

training_day sanoi:

Aha kiitoksia.. lueskelin tuolla ja aattelin että jos otan sarjakseni vaikka tämän:

---------------------------------------

Koko kroppa kerralla by Arc:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

---------------------------------------

Mutta vielä kaipaisin kysymystä tuohon, että pitääkö ruveta tuhlaamaan rahaa kauheisiin annoksiin ruokaa vai mitä tarvitsen vielä tuon reco2 lisäksi...?

Ja se vielä, että jos tuossa sarjassa sanotaan esim:
"Vinopenkki / Penkki 2 x" niin tarkoittaako tämä, että molemmat liikkeet käydään läpi toisto määrällä x, 2 kertaa.. mikä olisi minulle hyvät toiston määrät jos valitsen tuon sarjan???

Heh, noihin kaikkiin kysymyksiin lyötyy vastaus training day:n antaman linkin ekasta postauksesta. Ruokavaliota koskevan tiedot löydätkin heti toisesta postauksesta.

Mutta vielä kaipaisin kysymystä tuohon, että pitääkö ruveta tuhlaamaan rahaa kauheisiin annoksiin ruokaa vai mitä tarvitsen vielä tuon reco2 lisäksi...?

Ja se vielä, että jos tuossa sarjassa sanotaan esim:
"Vinopenkki / Penkki 2 x" niin tarkoittaako tämä, että molemmat liikkeet käydään läpi toisto määrällä x, 2 kertaa.. mikä olisi minulle hyvät toiston määrät jos valitsen tuon sarjan???
Reco2 on aivan sopiva palautusjuomaksi. Sen lisäksi et välttämättä tarvitse mitään muuta kuin tarpeeksi ruokaa, eli enemmän kuin kulutat. Jos et kuitenkaan saa tarvittavaa proteiinimäärää, niin palautusjuoman kaveriksi kannattaa ostaa jokin perus proteiinijauhe.

"Vinopenkki / Penkki 2 x" tarkoittaa sitä, että teet yhdessä treenissä joko vinopenkkkiä 2x tai penkkiä 2x. Toistomäärät voisi olla vaikka välillä 8-12.

Desert sanoi:
Reco2 on aivan sopiva palautusjuomaksi. Sen lisäksi et välttämättä tarvitse mitään muuta kuin tarpeeksi ruokaa, eli enemmän kuin kulutat. Jos et kuitenkaan saa tarvittavaa proteiinimäärää, niin palautusjuoman kaveriksi kannattaa ostaa jokin perus proteiinijauhe.

"Vinopenkki / Penkki 2 x" tarkoittaa sitä, että teet yhdessä treenissä joko vinopenkkkiä 2x tai penkkiä 2x. Toistomäärät voisi olla vaikka välillä 8-12.

AAA.. tämä auttoi paljon.. koska en tahdo vaihtaa nykyistä ruokavaliota ja otan reco2 palautusjuomana.. niin voisin ottaa vielä sen jonkin proteiini jauheen.... voisitko suositella mikä olisi minulle sellainen perus proteiinijauhe ja missä vaiheessa se nautitaan? :) kiitos kiitos ja kiitos!

Syöt ihan saatanasti, (myös aamulla!) ja treenailet jollakin yksinkertaisella perusohjelmalla innokkaasti ja reippaasti raskailla perusliikkeillä ja salin jälkeen ryystät vaikka Reco2:stasi.
Noin helppoa se on.

et sää mihkää kasva jos et syö perkeleesti eli ala syömää KUNNOLLA ja reenaat siihe mallii et joka sarjas tekis mieli tappaa kaikki sieltä salilta :evil: muista lepo myös :thumbs:

voisitko suositella mikä olisi minulle sellainen perus proteiinijauhe ja missä vaiheessa se nautitaan?
Hera80 on hyvä ja halpa vaihtoehto. Tuota voit nauttia esim. välipalaksi, jos muuten on vaikeata saada tarpeeksi proteiinia. Kylkiäiseksi vaikka pari leipää.

Joo ite aloin tässä kuukausi sitten kahtomaan mitä suuhuni pistän (eli kaiken). Ja kyllä lihakset on siitä kasvanu ja painokin noussu jonkun verran. Ja sit nyt otin ekan annoksen kreatiiniä. Protskua oon ottanu jo vähä pitempää.

Eli neuvo: Syö ihan V**UN PALJON!!!!!!!! Ja Bodaa P**KELEEN PALJON ja nuku S**TANAN PALJON!!!!!!!!!! Niin saa sitä lihasta. :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Desert sanoi:
Hera80 on hyvä ja halpa vaihtoehto. Tuota voit nauttia esim. välipalaksi, jos muuten on vaikeata saada tarpeeksi proteiinia. Kylkiäiseksi vaikka pari leipää.

Okei ostanpa tuota desert.. ;) ja sitten vielä muille kommentoijille kiitokset oikean treenausperiaate-asenteen selvennyksestä.. :D ruokaa/unta protskuja ja salille.. wuuhuu :) ->

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom