Miten treenata dieetillä?

Olen yrittänyt 1-jakoisella treenata, mutta ongelmaksi on tullut palautuminen. Lihas nyt ei muutenkaa dieetillä kasva, joten olisiko muutenkin järkevä pitää toistot 3-6 välissä, koska voimahan miinus kaloreillakin kasvaa?

Itse en suosittelisi voimatreeniä. Sarjatauot venyvät turhan pitkiksi ja lihaskudoksen ärsyke jää käsittääkseni vähäisemmäksi. Bodytreeni voi toimia myös sykettä nostavana. Mistään mitään en tiedä, mutta jos rasvanpoltto tarkoituksena ja lihaskadon minimointi niin suosittelen bodaustreeniä salilla. Veteletkö kovinkin rajuilla miinuksilla jos palautuminen on ongelma?

Jaa, mää kun oon aina olettanut et dieetillä isoilla romuilla lyhyempiä sarjoja. Lihas saa ärsykettä säilyäkseen, ja voi voimatasot hyvinkin nousta.
Jos pumppaat pitkää, niin hyydyt miinuksilla nopeasti energiavarastojen ollessa tyhjinä, ja ei välttämättä edes jaksa niitä viimesiä liikkeitä. Eli voimatasot saatta laskea.
Ite oon aina pumpannu 2-5 toistoja ja 2-jakosella. Välillä supersarjoina.
Jos tulee vähän lipsuttua safkoissa, niin silloin voin tehä pidempää sarjaa fiiliksen mukaan vaihteluna.

Itse olen treenaillu dietillä 2 jakoisella 4 kertaa viikossa siten että ensimmäisellä viikolla pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla ja seuraavalla lyhyitä sarjoja isommilla painoilla. Hyvin on minulla toiminut ja olen kerennyt palautua mutta ihmisethän on erilaisia.

Saman tekevää kunhan syke nousee ja lihas tekee työtä.

Back
Ylös Bottom