3-jakoinen ohjelma on toiminut mulla parhaiten ja jako on jo pidempään ollut
-selkä, hauis, vatsa
-jalat, pakarat
-rinta, olka, ojentaja
Salitreenin teen kolme kertaa viikossa ja yhden treenin kesto on yleensä alle tunti. Ohjelmaa vaihdan 8 viikon välein (jako pysyy samana, mutta liikkeistä suurin osa vaihtuu -> lihakset saa vähän erilaista ärsykettä eikä pääse pääkoppakaan kyllästymään treeniin). Välillä olen kokeillut myös 2- 4- ja 5-jakoisia ohjelmia, mutta sitten aina palaan tuohon 3-jakoiseen kun se tuntuu kuitenkin kaikkein toimivimmalta sekä lihasten että ajankäytön kannalta.
Aerobista tulee tehtyä ehkä vähän liikaakin (mutta saapahan sitten vastineeksi syödä paljon :D). Ylikuntoon menemistä toivottavasti vähän ehkäisee treenien monipuolisuus ja se, että olen aina liikkunut paljon joten jossain määrin kroppa on kai tottunut rääkkiin vuosien myötä..
-Lähes joka päivä 1 tai 2 lenkkiä reippaasti kävellen, joskus lyhyitä juoksuvetoja seassa. Lenkkien kesto puolesta tunnista puoleentoista tuntiin, toisinaan pitempiä lenkkejä metsässä.
-Kesällä satunnaisesti rullaluistelu
-Akrobatia 1 krt/vko (tämä on uusi, tänä kesänä aloittamani juttu ja aivan mielettömän kivaa, ehkä tulevaisuudessa 2 krt/vko)
-Tanssitunti 1-2 krt/vko
-Suunnitelmissa ottaa ohjelmaan myös loikkatreeni 1 krt/vko
Venyttelytunnilla pyrin käymään vähintään kerran viikossa myös, olen niin laiska tekemään kunnon pitkiä venytyksiä ihan omin nokkineni. Lyhyempiä venyttelyjä tulee tehtyä lähes joka päivä, kun kroppa tuntuu niitä vaativan.