Miten treenaatte?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maijjuz
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kolmijakoisella 3kertaa viikossa. 20min työmatkan pyörällä 5x viikossa ja viikonloppusin joku pidempi lenkki ( 20-40km) tai uintia.
vaihdoin pyramidiharjoittelusta juuri 6-8 X3 yläkropalle ja 8-12X3 alakropalle kun sain hyvät neuvot täältä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kolmijakoisella treenaan 3 kertaa viikossa. Sitten nyrkkeilytreenit kerta pari viikkoon ja siihen päälle vielä lenkkeilyä ja jumppaa aina kun jaksaa.

Kolmijakoisella 3-4 (useimmiten kolme) kertaa viikossa. Toimii mulla.
Aerobisia tulee sitten työn puolesta mahtavia määriä. Näin kesällä, kun töitä on snadisti vähemmän, tulee tehtyä lenkki/käytyä tanssi/aerobicktunneilla 1-3 kertaa viikossa.

4- jakoisella tällä hetkellä, 5 krt/vk. Tulee tosin tippumaan tod.näk.4 kertaan/vk toi salilla käynti kun koulut alkaa kohta.Treeniin menee alkulämmittelyineen ja venyttelyineen reilu tunti, alle 1,5 h kuitenkin.

Lenkillä (1/2h) käyn aamuisin (3)-4 krt/vk + kerran viikkoon jumpassa.

Itselläni toiminut hyvin, tosin tällä liikunta määrällä saakin syödä sitten melkein kaiken aikaa, että painokin nousisi tasaseen :)

3-jakoinen ohjelma on toiminut mulla parhaiten ja jako on jo pidempään ollut
-selkä, hauis, vatsa
-jalat, pakarat
-rinta, olka, ojentaja

Salitreenin teen kolme kertaa viikossa ja yhden treenin kesto on yleensä alle tunti. Ohjelmaa vaihdan 8 viikon välein (jako pysyy samana, mutta liikkeistä suurin osa vaihtuu -> lihakset saa vähän erilaista ärsykettä eikä pääse pääkoppakaan kyllästymään treeniin). Välillä olen kokeillut myös 2- 4- ja 5-jakoisia ohjelmia, mutta sitten aina palaan tuohon 3-jakoiseen kun se tuntuu kuitenkin kaikkein toimivimmalta sekä lihasten että ajankäytön kannalta.

Aerobista tulee tehtyä ehkä vähän liikaakin (mutta saapahan sitten vastineeksi syödä paljon :D). Ylikuntoon menemistä toivottavasti vähän ehkäisee treenien monipuolisuus ja se, että olen aina liikkunut paljon joten jossain määrin kroppa on kai tottunut rääkkiin vuosien myötä..
-Lähes joka päivä 1 tai 2 lenkkiä reippaasti kävellen, joskus lyhyitä juoksuvetoja seassa. Lenkkien kesto puolesta tunnista puoleentoista tuntiin, toisinaan pitempiä lenkkejä metsässä.
-Kesällä satunnaisesti rullaluistelu
-Akrobatia 1 krt/vko (tämä on uusi, tänä kesänä aloittamani juttu ja aivan mielettömän kivaa, ehkä tulevaisuudessa 2 krt/vko)
-Tanssitunti 1-2 krt/vko
-Suunnitelmissa ottaa ohjelmaan myös loikkatreeni 1 krt/vko

Venyttelytunnilla pyrin käymään vähintään kerran viikossa myös, olen niin laiska tekemään kunnon pitkiä venytyksiä ihan omin nokkineni. Lyhyempiä venyttelyjä tulee tehtyä lähes joka päivä, kun kroppa tuntuu niitä vaativan.

Zone-sarja -42%
Salilla käyn jauhamassa 4-jakoistani 8 päivän kierrolla. Jako: jalat, rinta-hauis, selkä, olkapäät-ojentajat.

Aerobista 3 x viikossa. Keväällä ja alkukesästä tein 12 viikon aamuintervalliohjelman, silloin ei muuta aerobista. Mutta normaalisti tykkään iltalenkeistä, 40 - 90 minuuttia kerrallaan. Tiedän, ettei noin pitkät juoksulenkit tue punttailua, mutta RAKASTAN juoksemista :hyper: Talvella hiihtoa, luistelua ja uintia mutta myös juoksua, riippuu vähän lumitilanteesta...

Kerran viikossa pilates tai vast. Ratsastusta satunnaisesti.

Pyrin siihen, että yksi päivä viikossa olisi lepoa, mutta ihan aina en tässä onnistu...

Kolmijakoinen ja salilla kolmesti viikossa. Treenijakona:
-selkä, hauis, vatsa
-jalat
-rinta, olkapäät, ojentajat, vatsa

Aerobista päälle 2 krt / vko.

Mulla on tällä hetkellä 4-jakoinen ohjelma.

1. rinta/ojentajat,
2. reidet
3. selkä/hauis
4. Olkapää/pohkeet

Noitten järjestystä voi muutella palautumisen mukaan. Lisäksi teen kaksi aerobista viikkoon joko rullaluistellen, kävellen tai kuntopyörällä. Meen myös yleen kävellen salille, jonne on 1,5km sivu. Oon viime aikoina yrittänyt rajoittaa aerobista jättämällä kaikki aamu aerobisen pois. Nyt ois vaan tarkotus hankkia lihasmassaa, vaikka välillä tuntuu siltä että tarttis kyllä lisää aerobista ettei ihraa pääsis kertymään...

Itsellä menossa tällä hetkellä 4-jakoinen seuraavasti:
1) rinta-hauis
2) jalat-pohkeet
3) olkapää-ojentajat
4) selkä-vatsat

Salitreenin lisäksi tulee tehtyä aerobiset n.3 kertaa vko plus pari tanssituntia.
Tällä hetkellä kunto on suht kireä eli ihan tyytyväinen olen siihen puoleen mutta varmaan pitäisi harkita, josko vähentäisi aerobisen määrää, kun tavoitteena olisi kerätä hieman lisää lihaa.
Kaikkea kun ei voi saada kerralla :)

Kaksijakoisella 3krt/vko. Aerobista tulee 6-12 tuntia viikossa, vaihdellen muiden kiireiden mukaan. Useammin lähempänä kuutta kuin kahtatoista. Lähinnä juoksu- ja kävelylenkkejä. Syksyllä pitää tuohon päälle repäistä vielä jostain aikaa käydä biccaamassa, kun se vaan on niin hauskaa.

Ja lepo tulee mulla ihan luonnollisesti siihen väliin aina, kun joku paikka on sökönä :D Esimerkiksi tänään on ollut lepo (pelkkä 1h 40min kävelylenkki), kun eilen liian pitkä juoksulenkki kipeytti ilmeisesti jotain lihaskiinnikkeitä tuosta penikoiden kohdalta.

On se muuten hienoa liikkua levänneenä. Sen vaan huomaa niin selvästi miten paljon paremmin levännyt kroppa kulkee. Se vaan, että sitten sitä menee ja menee ja seuraavana päivänä ollaan taas paketissa :evil:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teen salia 2-3 kertaa viikossa. Yleensä ehkä tuon 2 krt salia ja yhden kerran BodyPump. Salitreeniini kuuluu hyvät alkulämpät ja sitten lihaskunto, ehkä loppuveryttely, ellen polje pyörällä kotiin. Itse punttitreeni harvoin venyy yli 35 minuutin (alkulämppää ei siis ole luettu mukaan). Painot pyrin pitämään sellaisina, että vikat toistot ovat tiukkoja ja pitää irvistää. Toistot liikkuvat yleensä siinä 8-15 kieppeillä. Kutakin lihasryhmää kohden pyrin tekemään noin kolme eri liikettä.

Aerobista harrastan useampana päivänä viikossa, ja yleensä viikkoon tulee 1 lepopäivä (jolloin vain hyötyliikuntaa esim. pyöräilyn muodossa) ja 1 kevyempi päivä (jolloin kevyttä liikuntaa ja erilaisia moninivelliikkeitä tai liikkeitä, joissa käytän vain oman kehon painoa vastuksena).

Mun weakpoint on ehdottomasti venyttely, ja sitä pitäisi huimasti lisätä! En vain millään saa aikaiseksi venytellä.

Jaettu 4 kertaan vk. Koitettu ehkä suunnitella mukaan hiukan räjähtävyyttä. Inttervallia ja tavallista hölköttelyä sen mukaan miten keho ottaa vastaan.

Treenaan 4-jakoisella (selkä+vatsat, rinta+hauis, jalat, olkapäät+ojentajat) neljä kertaa viikossa (joskus viisikin). Yksi treeni kestää kokonaisuudessaan 1-1,5h.
Aerobista teen tosi vähän, nyt kesällä tuli käytyä lenkillä 1-2 krt/kk. :nolo:
Tykkään jostain syystä ulkoilla kylmemmällä ilmalla, talvella tulee tehtyä sitten 1-2 lenkkiä viikossa. Ja siis KÄVELLEN. Ei oikein oo mun juttu toi aerobinen...

Treenaan tällä hetkellä 4-jakoisella (selkä+vatsat, olkapäät+ojentajat+pohkeet, rinta+hauis, jalat) neljä kertaa viikossa.
Aerobista tulee tehtyä 1-2 kertaa viikossa. Joko käyn spinningissä tai lenkillä.

viikkoon kertyy 9-10 harjoitusta, joista kuntosalia on 4, loikkatreenejä 2 ja muuta aerobista 3. kesällä aerobiset hoidettiin ihan lenkkeilemällä, nyt syksyn tullen ne ovat jälleen tanssitunteja, jipii! lisäksi nyt alkaa vapariharjoittelu ja ohjatut syvävenytystunnit.

kuntosalilla teen tällä hetkellä vain yläkroppaa (selkä, olkapäät, kädet omina päivinään ja neljäntenä päivänä uudestaan selkä sekä rinta). jalat saavat loikkatreeneistä ihan tarpeeksi rasitusta näin kesäaikaan. kohta kuitenkin vaihtuu systeemit ja alan treenaamaan salilla taas koko kroppaa, kun syksy muuttuu viileämmäksi.

vatsat teen jokaisen salireissun päätteeksi. puntti kestää n. tunnin.

Pitkään tein 4-jakoisella ohjelmalla mut kesä meni 3-jakoisella ohjelmalla ja aerobista tuli tehtyä sen minkä vaan kerkesin.. Aamulenkkiä 2-4/vk ja luistelu/juoksu 2/vk. Nyt meinasin (ku kerran aikaa ja intoa riittää) tehdä 5 jakoisella ohjelmalla eli selkä, rinta, etureidet+hauis, olkapäät ja takareidet+ojentajat. Tai lähestulkoon noin, vähän tilanteen mukaan:rolleyes: . Oon jotenkin "kypsynyt" pitkiin reeneihin tai nykyään tuntuu, että tunti on jo melkein liian väsyttävä aika olla puntilla... Ajattelin, josko näin jaksais yhtä lihasryhmää rääkätä vähän tehokkaammin:rolleyes: katsotaan kuinka lähtee menemään..Ja kun vuorokauden aika ei mun treeneihin sinänsä vaikuta kun on se oma pikku punttis niin ei haittaa vaikka melkein joka päivä kävis vähän rehkimässä:whip: Katotaan kui likan käy..

Aerobista tulee aamulenkkejä jopa 6/vk kun on jotenkin vapaapäivinä tottunut koiran kanssa heti herättyä lähtemään lenkille..ja reenin jälkeen puol tuntia jumppaa päälle, niin siinähän sitä jo rupee olemaan. Yks totaali lepopäivä viikossa on kyllä oltava;)

Tällä hetkellä käyn salilla 4-6 kertaa viikossa. Kerralla olen max. 1h. Jako: 1. olkapäät 2. takareidet 3. ojentajat 4. selkä 5. hauis 6. etureidet, vatsat ...
Aerobista teen vain lämmittelyksi ja välillä sit treenin lopuksi n. 20min, jos jaksan ja jos ei olla menty jo hirveen pitkälle yli sen tunnin..

Pari kuukautta kuntopiiripainoitteisesti. Salilla käyn 3 kertaa viikossa ja siellä joka toisella kerralla keskityn jalkoihin ja alaselkään ja joka toisella yläkroppaan. Teen aina kahta liikettä samanaikaisesti, eli pääliike tehdään kunnon painoilla ja heti perään palauttavaksi pumppailemaan tai hyppimään (palauttava on eri lihasryhmälle). Eli yritän sen n.70 min, mitä salilla kerrallaan kuluu, olla koko ajan liikkeessä. Toistot vaihtelee liikkeestä riippuen 8-15välillä ja sarjoja tulee kolme. Yritän tehdä toistoja sekä nopesti, että erittäin hitaasti.
Ohjattua liikuntaa tulee tehtyä kaksi kertaa viikossa ja yhden pitkän lenkin yritän tehdä joka viikonloppu.

Jauhettuani useamman vuoden 3-jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa olin jokseenkin valmis kokeilemaan jotain uutta. Niinpä treenailen nyt HST-treenisysteemin mukaan 3 kertaa viikossa 1-jakoisella ohjelmalla ja tähän saakka on tuntunut todella hyvältä :hyper: Tuo ainakin toivomaani vaihtelua treeniin ja kroppakin tuntuu ottavan sen hyvin vastaan. Ja suunnitelmallisena ihmisenä tykkään tosi paljon, kun tiedän tarkalleen jokaisen treenin alussa mitä liikettä teen, millä painoilla ja miten monta toistoa. Treenitavan tehosta en osaa sanoa vielä mitään, sillä ehdin tehdä kesällä vain yhden kierron (6 viikkoa) ennen kuin lomat yms. kesämenot sotki treenien säännöllisyyden ja aloitin HST:n uudelleen muutama viikko sitten. Tarkoituksena olisi mennä tällä systeemillä useampi kierros ja katsella sen jälkeen palaanko tavalliseen 3-jakoiseen, vai jäänkö vallan 1-jakoisen pariin.

Treenaan punttia 3-4 päivänä viikossa. Jako on viime aikoina ollut seuraava:
1) olkapää-rinta-ojentaja
2) jalat ja vatsat (ei takareisiä erityisesti)
3) selkä-takareidet-hauis

TAI
1) olkapää-rinta
2)jalat-vatsat
3) selkä-takareidet
4) kädet ja kevyttä takaolkapää pumppailua

Aerobista tulee yleensä 2 erillistä treeniä viikossa ja sit punttitreenin loppuun usein ainakin vähän jotain. Venytelläkin yritän, mutta sitä tulee tehtyä liian vähän.

Olen fiilis treenaaja ja vaihtelen treeniohjelmaa säännöllisen epäsäännöllisesti 1-2,5kk välein. Treeniliikkeitä tulee myös välillä vaihdettua mielitekojen mukaan.

Teen pakkotoistoja ja pudotussarjoja, mutta niitäkin fiiliksen ja kropan mukaan.

Treenin jälkeen pitää todella tietää treenanneensa. Niin paljon väännetään... joskus se on enemmän joskus vähemmän! :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom