Miten treenaatte?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maijjuz
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mietin vaan, kun ihan aloittelija olen (tosi aloittelija :nolo: ) niin mietiskelen vaan, että miten treenaatte? Eli kuinka monta kertaa viikossa käytte salilla ja miten pitkät treenit vedätte? Ja sitten tuo aerobinen puoli, eli kuinka monta kertaa viikossa sitä ja mitä lajia? Kiitos vastauksistanne!!! :rock:

-maiju-

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tää treenaa sen neljä kertaa viikossa jaolla selkä/ etureidet,ojentajat/ rinta, hauis/ takareidet, olkapäät. Nyt olen tosin vielä viikon verran treenikiellossa :itku: Aerobista tulee tosi nihkeästi. Jos nyt edes kerta viikkoon tulee tehtyä, niin se on jo saavutus :nolo: Syksyllä alkaa taas hiki-sulkapallo kerran viikkoon :)

Kolmesti viikkoon käyn salilla 2-jakoisella, yhden reenin kesto on sellainen tunteroinen. Olen innostunut nyt sulkapallosta, sitä olisi suunnitelmissa pelata kerran viikossa. Aerobista en oikeastaan muuten teekään. Välipäivinä joskus venyttelyä.

Kolmesti viikkoon käyn salilla 2-jakoisella, yhden reenin kesto on sellainen tunteroinen. Olen innostunut nyt sulkapallosta, sitä olisi suunnitelmissa pelata kerran viikossa. Aerobista en oikeastaan muuten teekään. Välipäivinä joskus venyttelyä.

jos saa hieman udella, niin millainen on tuo sun kaksijakoinen ohjelma? Itse kun sellaista ajattelin.. ja salikäyntejä 2-3, sillä muuhun ei aika taida tällä hetkellä riittää :)

Ohjelma perustuu tämän postauksen ekaan 2-jakoiseen, vähän olen liikkeittä vaihdellut. Toistot ovat 6-10. Todella hyvä ohjelma. :)

Tarkoititko siis tätä?

2-jakoiset ohjelmat:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Kannattaa Maijjuz selailla tuota mimmien treeniohjelmat-ketjua, sieltä löytyy tosi monen punttimimmin treenit ja ohjelmat. :)

Itse treenaan nelijakoisella ohjelmalla; tällä hetkellä jaolla rinta&hauis, jalat, selkä&takaolkapäät, olkapäät&ojentajat. Treenejä viikossa tulee 4-5, yleisemmin neljä. Vatsoja teen keskimäärin pari kertaa viikossa (jotkut treenaavat joka salikerralla) ja tällöin kuritan niitä kyllä viimeiseen asti. Olen kokenut itselleni paremmaksi pari kunnon vatsalihastreeniä viikossa, jolloin kiusaan vatsat joka mahdollisesta kulmasta...

Aerobista tulee päivittäin jo hyötyliikunnasta melko paljon. Ohjaan myös itse liikuntaryhmiä, joten hirveämmin ei enää tähän päälle jaksa - salilla tosin tulee monesti tehtyä loppuaerobinen, oikein kunnon rääkki juoksumatolla tai crossarissa. :haart:

Treenaan 3-4 kertaa viikossa (nyt olisi tarkoitus taas yrittää neljää) voimanosto-ohjelmalla, joten perinteistä lihasryhmäjakoa ei oikeastaan ole.

Aerobista tulee päivittäisestä työ-ja kohta myös koulumatkapyöräilystä 4-5 tuntia viikossa, joten extralenkkejä en tarvitse enkä myöskään tee :D Mitä nyt joskus käymme avokin kanssa kävelyllä, mutta ne ovat varsin kevyitä iltakävelyjä ne.

Tarkoititko siis tätä?

2-jakoiset ohjelmat:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2
Juurikin tätä.

Zone-sarja -42%
5-jakoisella ohjelmalla viisi kertaa viikossa. Varsinainen punttitreeni kestää 30-45 minuuttia ja siihen teen usein (en kuitenkaan aina) päälle vielä aerobista 20-30min. Satunnaisesti tulee aerobista tehtyä myös (kävely)lenkkeilyn, rullaluistelun tms. muodossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
3-4 kertaa viikossa 2-jakoisella, jako työntävät/vetävät. Punttitreeniin menee perusteellisine lämmittelyineen noin tunti, siihen lisäksi matkat salille ja takaisin pyörällä ja venyttelyä. Usein meen salin jälkeen vielä 20-60 minuutiksi jumppasaliin treenailemaan voimistelujuttuja.

Nelijakoisella olen treenannut (selkä, jalat, rinta-hauis ja olka-ojentajat) 4-5 kertaan viikossa. Tunnin ajan kestää yleensa, sitten joskus jotain aerobista päälle. Tällä viikolla vaihtuu kyllä taas treenaustapa, kun alkaa peruskuntokausi.

Nelijakosella (rinta-haba, etujalat-vatsat, olka-ojentajat, selkä-takajalat-pohkeet), 4x/vko. Rullaluistelemassa / kävelylenkillä saatan käydä pari-kolme kertaa viikossa ja nyt fillarin naftaliinista kaivettuani koitan sitäkin ulkoiluttaa hyötyliikunnan merkeissä.

Tällä hetkellä treenaan vähän muunnellulla "hulkin voimapainotteisella 2-jakoisella", 3-4 kertaa viikossa. Lisäksi sitten tulee aika paljon hyötyliikuntaa ja salin jälkeen pyrin tekemään 10-20 min aerobista. Satunnaisesti muuta varsinaista aerobista.

4 kertaa viikossa 2-jakoisella, jossa kaksi raskasta treeniä (toistot 6-10) ja kaksi pumppitreeniä (toistot 10-15). Aerobista tulee tehtyä aamukävelyjen muodossa pari kertaa viikossa ja salin jälkeen yleensä jokunen minuutti palauttavaa kuntopyörällä poljeskelua.

Mulle tulee 4-5 krt viikkoon salitreeni. Tähän päälle kevyitä lenkkejä max.2 krt/vko + työmatkapyöräilyä satunnaisesti 20 km/pvä... Salitreenit kestolta n.60 min ja välillä jään polkemaan kuntopyörää tai crossaria max.30 min.

Nii juu, 3-jakosella mennään.

Sillon ku aloitin treenaamisen pari vuotta sitten, kävin kaksi kertaa viikossa salin puolella ja siihen päälle "jumpat". siitä siirryin kolmijakoseen, ja nyt käytössä nelijakoinen ja aeroobista sen mukaan ku on fiilistä. Eli ehkä kerran viikossa kunnon rääkkiä.
Nyt ollu viikon treenikielto, tänään eka päivä kun pääsee taas treenaileen, mut pakko ottaa hyvin kevyesti. energiaa vaikka muille jakaa.:/

Minä treenailen 2-jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa. Aiemmin treenasin 3-jakoisella, nyt kuukauden verran kokeillut tätä uutta ohjelmaa. Tykkään tosi kovasti! Treenit kestää n. 50-60 minuuttia. Aerobinen on mulla ollut tosi vähänä, nyt ajattelin ottaa pari kertaa viikossa lenkkeilyä mukaan. Ei pääsis ihan jokinorsuksi kasvamaan kun pientä bulkkausta pidetään kuitenkin yllä...

5-6 treenikertaa salilla per viikko, 6-jakoinen ohjelma on mun juttu :) (olkapäät-takareidet-rinta-selkä-kädet-etujalat-lepo tai siihen tyyliin). Yks harjoitus kestää 40-60 minuuttia. Aerobista teen nykyään 3xvko aamuisin tyhjään mahaan 60min per kerta.

Kolmijakoisella ohjelmalla, yleensä 2-3 kertaa viikossa salilla. Yritän saada treenin läpi puolessatoista tunnissa nyt kun tehoa alkaa olla jo enemmän (alkuvaiheissa treenit venähtivät jopa kolmituntisiksi!).

Aerobista teen harjoituksen aluksi ja lopuksi 10 min. Muuten en vaivaudu moiseen, ellei tapaani siirtyä polkupyörällä paikasta toiseen pidetä aerobisena harjoituksena. Ja saattaapa joku laskea budolajitkin aerobiseen osuuteen - tätä hyvää 3-4 harjoitusta viikossa näin kesällä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom