Miten tehdään keskitetty hauiskääntö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Helie
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Dopey
Tavallisen hauiskäännön ja hammer-curlin jälkeen aletaan olla plus-miinus-nolla osastolla.
Hyöty taitaa olla myös plus-miinus-nolla, kun on tehnyt "tavallista hauiskääntöä" ja "hammer-curlia" 5 vuotta putkeen? Tein joskus vuosia sitten pari kk:n ajan hauistreenissä ensimmäisenä liikkeenä keskitetyn hauiskäännön (käsi ei tuettuna reiteen) ja sen jälkeen vasta ns. massaliikkeen. Fiilis oli aika mieletön. Oletko kokeillut koskaan?

Liitteet

• hello.webp
    hello.webp
    10,5 KB · Katsottu: 3 644
Heh, Tomi päätti mennä kesken päivän siivouskomeroon poseeraamaan.

Mutta jotain asiaakin: eiköhän se vaihtelu ole tässä avainsana. Itselle se olisi jo henkisestikin raskasta, jos esimerkiksi hauista tekisin samalla liikkeellä monta kuukautta putkeen.

Originally posted by MuscleMemory

Mutta jotain asiaakin: eiköhän se vaihtelu ole tässä avainsana. Itselle se olisi jo henkisestikin raskasta, jos esimerkiksi hauista tekisin samalla liikkeellä monta kuukautta putkeen.

Entäs jos jättäisi aina välillä hauiksen tekemättä ja ottaisi selkätreenissä vastaoteleukoja lisäpainoilla ja sitten taas tietyn ajan kuluttua ottaisi mukaan taas sen tankohauberin ja hammerin. Mitä tapahtuisi? Vai tapahtuisiko mitään?

Hmm, mielenkiintoinen ajatus. En osaa mitään faktaa tuohon esittää, mutta uskoisin tuolla tavalla tulevan kehitystä. Toki yksilölliset erot ovat huomattavia. Menee varmasti monia vuosia ennen kuin saadaan valmiiksi luotettavia tutkimuksia, joissa pystytään osoittamaan optimaalinen treenitapa. Kirjoitin kehitys-threadiisi pitkän mutta sisältököyhän sepustuksen, joka sitten hävisi palvelimen kaatumisen takia. Jaksaisinkohan kirjoittaa sen uudestaan...

Originally posted by strong
Entäs jos jättäisi aina välillä hauiksen tekemättä ja ottaisi selkätreenissä vastaoteleukoja lisäpainoilla

Tuo se vasta henkisesti raskasta on, pelkästä ajattelemisesta tulee migreeni ja ripuli. Tekee psyykelle simplistisesti parempaa ottaa välillä vaihtelun vuoksi ekstremistisesti supersarjoina keskitettyä hauiskääntöä kuminauhalla ja peukalon imemistä peiton alla.

Entäs jos jättäisi aina välillä hauiksen tekemättä ja ottaisi selkätreenissä vastaoteleukoja lisäpainoilla ja sitten taas tietyn ajan kuluttua ottaisi mukaan taas sen tankohauberin ja hammerin. Mitä tapahtuisi? Vai tapahtuisiko mitään?

Kyllähän näin jotkut tekevätkin ja ainakin väittävät saavansa kehitystä vallan hyvin.
Ja mikseivät saisi.

Mutta tässä puhutaankin jo ihan eri asiasta kuin mistä vänkääminen lähti liikkeelle ;)

Originally posted by MuscleMemory
Hmm, mielenkiintoinen ajatus. En osaa mitään faktaa tuohon esittää, mutta uskoisin tuolla tavalla tulevan kehitystä. Toki yksilölliset erot ovat huomattavia.

Itse olen huomannut, että jos teen hauikset selän jälkeen, niin en saa niistä enää mitään irti. Niiden treenaaminen menee ihan turhaksi, kun ne on jo lopussa esim. leuanvedoista. Toisaalta sitten taas jos teen ne eri päivänä kuin selän ja teen kuitenkin samalla viikolla leukoja, niin hauikset ja kyynärtaipeet ovat kipeät jo valmiiksi, enkä saa sittenkään oikein mitään irti niistä. Siinä sitten voisi miettiä, että kannattaisiko tehdä hauikset pumppityylillä ja vain esim. keskitettyä kääntöä yms. eristysliikkeitä, mutta toisaalta taas onko niille loppujen lopuksi mitään tarvetta, kun ne hihat tuntuvat saavan kovan ärsykkeen jo selkätreenissä. Ja mikä olisi taas vaikutus tällaisessa järjestelyssä, että välillä jättäisi tekemättä ja välillä taas shokeeraisi ja ottaisi kovat käännöt mukaan tai sitten eristysliikkeitä. Aspekteja on monta ja elämä on monimutkaista. :)

Originally posted by Hannibal
Tuo se vasta henkisesti raskasta on, pelkästä ajattelemisesta tulee migreeni ja ripuli. Tekee psyykelle simplistisesti parempaa ottaa välillä vaihtelun vuoksi ekstremistisesti supersarjoina keskitettyä hauiskääntöä kuminauhalla ja peukalon imemistä peiton alla.

No tuohan se vasta kaikista raskainta henkisesti olisikin. Kun huomaa, että pitkään kestäneen sitkeän pinnistelyn jälkeen kädet ja jalat ovat kuin mehupillit, omistaa kaljavatsan, leukaparran, tukka on mallia UKK ja kaappi täynnä liian pieniä pilkkihaalareita. "Rahat meni, mutta maine kovana voiman ostajana vain kasvoi..."

Huumorintajuttomille pakollinen hymiö :)

Originally posted by Tomi
Hyöty taitaa olla myös plus-miinus-nolla, kun on tehnyt "tavallista hauiskääntöä" ja "hammer-curlia" 5 vuotta putkeen? Tein joskus vuosia sitten pari kk:n ajan hauistreenissä ensimmäisenä liikkeenä keskitetyn hauiskäännön (käsi ei tuettuna reiteen) ja sen jälkeen vasta ns. massaliikkeen. Fiilis oli aika mieletön. Oletko kokeillut koskaan?
Joo, olen koittanut pre-exhaustia, jättisarjoja, supersarjoja eri kulmista, kumeja, taljoja, puntteja ja pantteja. Keksi mikä vaan treenisysteemi tai liike, mikä on kohtuulaajasti ollut esillä viimeisen 15 vuoden aikana - todennäköisesti olen lampaana kokeillut sitä joskus. Bäääää! Osassa treeneistä meinas itku tulla kun lihaan teki niin kipeää.

Meni siinä sählätessä yli 10 vuotta tajuta, ettei sillä kikkailulla, treenifiiliksíllä ja apinan raivolla nostelulla ollut tuloskehitykseeni ainakaan positiivista vaikutusta. YMMV, tietty. En todellakaan väitä, että kaikki on niin kehitysrajoitteisia kuin mitä itse olen.

Palatakseni alkuperäiseen jutun juureen: Lienee perusteltua väittää, ettei threadin otsikkoliikkeestä ole mitään funktionaalista iloa, vaan hyödyt (jos niitä on) on puhtaasti bodypuolella. Tähän mennessä olen lukenut täältä yhden järkevän perustelun koko liikkeelle: vaihtelu. Muita?

Originally posted by Sam225
Mutta tässä puhutaankin jo ihan eri asiasta kuin mistä vänkääminen lähti liikkeelle ;)
Palataan takaisin vänkäämiseen, asialinjoille lipsumisesta banni päälle heti.

Tähän mennessä olen lukenut täältä yhden järkevän perustelun koko liikkeelle: vaihtelu. Muita?

Kun on tämmöinen sokerista tehty ripuliranne, jolta olkanivelet tulehtuvat ja hajoavat penkkipunnerruksessa ja käsin tiskauksessa, on keskitetty hauiskääntö käsivarsi reittä vasten tuettuna oiva liike. Itse teen sitä aika usein pienellä heijarilla ja negatiiviseen vaiheeseen keskittyen ja omiin treenipainoihini nähden ihan kohtalaisen isoilla painoilla ilman olkapäävaivoja. Mielestäni keskitetyn hauiskäännön voi tehdä sekä "eristysliikkeenä" että "massaliikkeenä".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huumorintajuttomille pakollinen hymiö :)

:offtopic: :offtopic:

Bannia!!111iiimaximiygöne!!1

Kyllä ne huumorintajuttomatkin tulee sieltä, kunhan niille jankuttaa tarpeeksi kauan. Vastustan jyrkästi hyvän huumorin raiskaamista.

Originally posted by Baarikello
Kyllä ne huumorintajuttomatkin tulee sieltä, kunhan niille jankuttaa tarpeeksi kauan.

Kyllä se huumorintajukin muokkautuu, kun tarpeeksi monta kertaa kikpannataan.

Nimimerkillä kokemusta ei ole, eikä huumorintajuakaan

Keskitetyn hauiskäännön hormonaalinen vaste hukkuu taustakohinaan, kun ei siinä tosiaan mikään toinen lihas jännity samalla.

Miksi sitten treenata hauiksia erikseen ollenkaan, kyllähän ne selkätreenissä saa osansa. Hormonaalinen vaste, jonka puhtaasta hauistreenistä saa on kuitenkin aika pieni verrattuna selkätreeniin, jossa myös hauikset rasittuvat(?)

Originally posted by Baarikello
Niin, mutta vain strongest will survive.

Jep. Kannattaa lukea Nat_Uralin tutkielma aiheesta: Elämää veitsenterällä - persepanon ja perseennuolemisen pieni suuri ero. HTH. Ilman muita liukasteita.

Minä oon tehnyt Scott-penkissä käsipainolla...eiköhän tämäkin ole jonkinlainen keskitetty??? siinä ainakin saa hyvän pumpin reenin lopuksi ja pystyy helposti tekemään vaikka pakkotoistoja ilman kaveria kun voi vapaalla kädellä hieman avittaa...ihan mukava liike aina välissä tehä hauisreenin lopuksi...

Palatakseni alkuperäiseen jutun juureen: Lienee perusteltua väittää, ettei threadin otsikkoliikkeestä ole mitään funktionaalista iloa, vaan hyödyt (jos niitä on) on puhtaasti bodypuolella. Tähän mennessä olen lukenut täältä yhden järkevän perustelun koko liikkeelle: vaihtelu. Muita?

Vaihtelu. Eri kulma.
Sellainen pieni huomautus, että minähän taas nimenomaan puhun
aina bodypuolen näkökulmasta, se kun on ainoa josta jotain ehkä osaan sanoakin. En ole missään vaiheessa puhunut mistään funktionaalisesta voimasta tms.

Jos haluaisin funktionaalista voimaa, siirtyisin painonnostoon ja liittyisin painiseuraan.

:)

Suositut

Back
Ylös Bottom