Miten sijoittaisit miljoona euroa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ostaisin talon ja auton. Loput pankkiin.

Edit: Ei tässä iässä ole vielä varaa miljoonalla elää. Rälläisin varmaan parikymmentä tonnia. Ei musta uutta Mattia tulis kyllä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pertti 123 sanoi:
Ihan hienot tavoitteet, mutta vauhditon pituus tavoite ehdottomasti tonne 330 cm ja 100m 11,50

Mäkin olen hypännyt vauhditonta 300cm, eikä mulla ole lihaksia, voimaa, taitoa... eikä rahaa :D

Ei mun kroppaa ole tehty kato hyppimään eikä juoksemaan, enkä jaksa tehdä lajitreeniä. Noi tulee kaiken kivan ohessa. Mutta hela paska vielä niin että tulokset tehdään yhden kuukauden aikana ja viimeisestä doping-aineesta on vuosi. Eli toi olisi reaalikunto. Siinä on tavotetta.

Ja pertti 123, juu, molemmille 100k, ei ne tietty tarvis niin paljoa niin vähän menis sisaruksille ja tutuille ym.

Ja koko ajan pitäisin kirjaa mitä/ketä/miten olen köyrinyt, sitten vanhana julkaisisin seikkailijan elämänkeran ja kaikki paheksuisi kovasti kun kertoisin kaikkien nimet ja kaikki hullut kenguru/poikahuorapanot. Julkisuudessa retostelisin ja ehkä joku ääriuskovainen munt ampuisi kun suuttuisi mun törkeyksistäni :lol2:

Kävisin joissain talk-showssakin joskus 70-vuotiaana slipoveeri päällä ja pappatohveleissa keppi kädessä kertomassa miten aikanaan irstailtiin, ja horjuvalla äänellä kertoisin edellisyönä naineeni naapurin 16-vuotiasta. Vaikkei olisi tottakaan niin saisi hirmu naurut ja olisi jotain tekemistä työttömällä tohtorillakin.:D

Jumalauta, nyt tuli kyllä sellanen olo että tarvii saaha lottovoitto.

-Mä maksaisin velat pois. (paljon vielä)
-Remppaisin vähän tätä taloa. (50k)
-100 tonttua (riski)sijoituskohteisiin
-Vaihtaisin auton parempaan (ei kukaan tartte yli 40k autoa)
-Lahjottaisin vuodessa sen verran aina perheelle mitä niille saa verottomasti antaa
-Lainopillista apua, jotta rahat ei häviäisi. (10k)

Ja loput sitten menisi sellaisiin kohteisiin, mitkä on varmoja ja verottaja ei vie heti kaikkea. Siinä se loppuelämä olisi. Painasiin paineettomasti duunia kun huvittaisi.

Muuttaisin Albaaniaan, Mogadishuun tai Grozniin, naureskelisin köyhille ja ammuskelisin niitä ilmakiväärillä. Niiden kotieläimiä myös.

5 k€: baariviikko RRKallelle ja itselleni.
495 k€: sijoituskohteita Afrikasta ja Lähi-Idästä.
200 k€: bisnesenkelisijoituksia.
150 k€: indeksirahastoihin.
50 k€: yrityksiin energiateknologian alalla.
100 k€: muutto Viroon.

Iso beta on itseisarvo. Töiden tekemistä en lopettaisi.

Kaminari sanoi:
Muuttaisin Albaaniaan, Mogadishuun tai Grozniin, naureskelisin köyhille ja ammuskelisin niitä ilmakiväärillä. Niiden kotieläimiä myös.

:D :D Muista ne 100 turvamiestäki ;)

Ite sijoittaisin seuraavasti.

1.perustaisin pienellä summalla yrityksen
2.sijoittaisin kohteisiin.
3.hankkisin tuki henkilön ammattilais tietoisen kaverin joka neuvois rahassa.
4.säästötiliin osa.
5. ostaisin omakoti talon maalta tai ehkä muuttaisin ulkomaille.
6.Auto
7.hoitaisin yritystäni ja keskittyisin tekemään elämässä hakemaan uusia tunteita ja kokemaan uusia asioita.

lotossaha o 1.1miljoonaa nyt tulossa ;) eiku veikkaa sit ku iskee kohalleen vähä brenkkuu :kippis1:

300-400 K€ kämppään(iso omakotitalo jostain läheltä pääkaupunki seutua tai toiselta puolen mailmaa))
200K€ autoihin (Ferrari)
100K€ tyylin (Armani mittatilauspuvut yms.)
100K€ (luxus vaakamamboon ammattilaisten kans)
loput matkoihin, lahjontaan, huumekoukkuun (eikö kaikki nuoret pyrkyrit käytä kolaa:O)
Sitten vuoden päästä kun rahat on loppu niin 300Km/h Ferrarilla mettään.

Ilot irti, niin ja en varmasti urheilis tai tekis muutenkaan mitään mistä ei rahalla selviäs:david:

Antaaka mulle milli niin voin sijoittaa sen teidän puolesta:kippis1:

Edit: lienee muuten sanomattakin selvää että, kaikki mitä tulee niin menee samantien:D

koko miljoona johonkin tasaisen varmaan ja turvalliseen kohteeseen missä voitot luokkaa 3-7% vuodessa, tällöin vuodessa voisi nostaa 30k-70ke eli hieman yli keskiverto palkan. tasainen tulonlähde jos jaksaa elää "normaalisti".

1. Autot ja kämppä vaihtuisi välittömästi uuteen
2. Maksaisin omat sekä siskon, veljen ja vanhempien velat pois
3. Muutaman kuukauden treeni/hupiloma ja sitten vaikka puoliskavirkaan niin kauaksi aikaa kun rahat riittäisi.
4. Ostaisin helvetin hyvän varsan ja ajaisin sillä lisää rahaa ;)

Sundado sanoi:
:D :D Muista ne 100 turvamiestäki ;)

Pyh. Savon Prikaatin käyneenä ei pelota enää mikään mahti maailmassa, olen vissiin maailman 4 vaarallisin mies Jane'sin Man Of The Yearissa. En tarvitse kun jekkulankaa, riittävästi grillimakkaraa ja Raisa-Kaarinan. Niin ja nassen.

:offtopic: En minä vaan asiaa osaa puhua koskaan.

edit: editoin 3 kertaa sanan grillimakkara väärin

Aasialaisen pankin osakkeisiin vuodeksi, sitten puolet asuntoihin ja puolet osakkeisiin takaisin ;)
ja tietysti omaan hyvinvointiin pieni osa ;)

-50k tilille "käyttörahaksi"
-300k indeksiosuuksiin (ETF) ja yrityslainapaperieihin
-200k osinko-osakkeisiin
-200k kehttyvien markkinoiden rahastoihin
-100k riskiosakkeisiin
-50k johdannaispelleilyyn
-100k ATPL-lupakirjaan yksityisestä lentokoulusta

Tuottotavoite olisi min. 10%/v, eli joka 7. vuosi pääoma tuplaantuisi. Asunnon hankkisin vasta myöhemmin, koska uskon hintojen tulevan hieman alas nykytasosta ja sitä odotellessa voisi rahat poikia lisää. Mahdollisesti asuntoa hankkiessa ostaisin sen lainalla jos rahojeni tuotto pysyy reilusti yli senhetkisen korkotason. Asuntoihin en lähtisi sijoittamaan (liikaa sterssiä ja vaivaa tuottoon nähden).

300k uuteen kämppään perheelle ja loput sijoitusasuntoihin. Vois vaikka pitää sapattivuoden duunista ja rempata sinä aikana N keskustayksiötä hyvään kondikseen.

kas-vain sanoi:
-50k tilille "käyttörahaksi"
-300k indeksiosuuksiin (ETF) ja yrityslainapaperieihin
-200k osinko-osakkeisiin
-200k kehttyvien markkinoiden rahastoihin
-100k riskiosakkeisiin
-50k johdannaispelleilyyn
-100k ATPL-lupakirjaan yksityisestä lentokoulusta

Tuottotavoite olisi min. 10%/v, eli joka 7. vuosi pääoma tuplaantuisi. Asunnon hankkisin vasta myöhemmin, koska uskon hintojen tulevan hieman alas nykytasosta ja sitä odotellessa voisi rahat poikia lisää. Mahdollisesti asuntoa hankkiessa ostaisin sen lainalla jos rahojeni tuotto pysyy reilusti yli senhetkisen korkotason. Asuntoihin en lähtisi sijoittamaan (liikaa sterssiä ja vaivaa tuottoon nähden).

Odotinkin jo vähän vastaustasi tähän ketjuun, näitä on aina mielenkiintoinen lukea. Vähän samoja ajatuksia tuon oman kämpän kanssa, eli lainalla se kannattaisi rahottaa jos sijoitusten tuoton saa kohilleen ja korot on näin alhaalla kuin nyt. Tuotoilla jo maksaisi hyvin lainaa pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom