Miten selkää jännitetään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on lihaa, vaikka muille jakaa! :lol1:

Ei mun salilla ole körmyjä, ku käyn sellaisella tipusalilla :rolleyes:

Jotai vinkkei ees? :)

Varmaankin helpoin tapa "opetella" jännittämään selkää, on että istut selkänojallisessa tuolissa, painat selkää nojaa vasten ja sitten yrität jännittää. Kun tämä onnistuu voit tehdä sen uudestaan, nousta tuolista ja koitat pitää sen jännityksen siellä selässä...

Originally posted by tommih
Noi lierälihakset on helppo jännittää, mutta latsien jännitys ei toimi:mad:

Koitappa nojata vaikkapa oikealla latsilla tuolin selkänojaan ja yritä sitten...

Kokeile kaikkea kyllä se sieltä se jännitys lopulta tulee, hmm ja selittäminen on tosiaan täällä todella vaikeeta.

Helpoiten ton tosiaan onnistuu tekemään joskus himassa ilman minkäänlaisia painoja.. Itse harjoittelen jännittämään jotain lihasta niin että teen sitä liikettä millä haluaisin hyvän tuntuman himassa vaikka tavallisella penkillä istuen ja testailen sillä tavalla käsien asentoa ja selän jännitystä. Hyvin on toiminut kun muistaa jättää liian isot painot treeneissä ja testailla sellaisilla painoilla millä tuon jännityksen saa aikaseksi.

Hmmm, Hippa jos kysyt tuota kisoja varten (fitness/kehis), selkäasennossa tuodaksesi parhaat puolesi esiin, niin kokeilepa ensin peilin edessä seuraavaa: teet "alataljavetoliikkeen", muttet vedä taakse asti vaan jätät hiukan edemmäs kuin ihan kylkiin. Voit hiukan nostaa hartioita eteenpäin/ylöspäin(ei korviin!). Sitten tavoiteasennosta riippuen joko (fitness) viet kädet luonnollisehkoon kulmaan sivuillesi(sormet reisiin kiinni, jos body fitness) tai (kehis) viet kädet kiinni vyötäröösi.
Kuten huomaat, selitys ON vaikeatajuinen. Ihan paikanpäällä näyttämälläkin tuon opetteleminen on hankalaa, se vain "löytyy" harjoittelemalla - näin minä sen löysin kun kisaposeja treenailin.

Back
Ylös Bottom