Miten saisin ranteeni kuntoon?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Minulla on vasen ranteni vääntynyt jotenkin tai jotain, koska en pysty punnertamaan etunojapunnerruksia normaalisti ja muutenkin se vaivaa..
Että tiedätkö yhtään mitään mikä auttaisi tuohon? Kiitän.

Lääkäri vois olla todella kova sana

tietty jos oot sen nyt vääntänyt niin voi olla että venähdys vaan ja lähtee ajan kanssa pois...

....mutta sinne lekurille ->

Anna lepoa ensiksi. Kun ei oo kipeä niin kokeile tehdä,jos alkaa kipua tuntumaan niin ala tekemään kädet nyrkissä etunojapunnerruksi.

Itselläni on sama vaiva. Intissä tuli tehtyä aina kädet nyrkissä.

Noniin, kävin kouluni terveydenhoitajalla. Hän suositteli/käski kaksi viikkoa ettei rasita rannetta ja viiden päivän buranakuurin. Saapas nähdä onko yhtään parantunut sen jälkeen.

Ota erittäin rauhallisesti äläkä tee mitään mikä sattuu. Mitä voit tehdä on kevyt, siis huom, KEVYT pyörittely ja sormien kämmenpohjaan taittaminen -> suoristaminen. Tee tämä rauhallisesti ja hitaasti, ettet rasita turhan paljoa.

Mulla on tässä ranne, josta meni kaks luuta poikki huhtikuussa. Ei merkkejäkään siitä, että olis täysin kunnossa. Tosin, meni samalla koko käden lihaksisto solmuun.

Veikkaan että terveyskeskuksessa sanottiin että sulla on jännetuppitulehdus ja side käteen sekä lisää lepoa?

HardMetalboy sanoi:
Minulla on vasen ranteni vääntynyt jotenkin tai jotain, koska en pysty punnertamaan etunojapunnerruksia normaalisti ja muutenkin se vaivaa..
Että tiedätkö yhtään mitään mikä auttaisi tuohon? Kiitän.
Kuinka kauan tuota vaivaa on ollut ? Itselläni on pienestä asti ollut kädessäni kanglia, joka vaivaa aina silloin tällöin...nykyään tosin harvemmin. Eli ranteeseen nousee jonkinmoinen nestepatti, joka aiheuttaa kipua kun rannettaa esim. taittaa. Tämä tahtoo monesti alkaa vaivaamaan jos sattuu jokin kaatuminen, jossa ranteella ottaa vastaan eli siihen kohdistuu suuri paino tms. Armeijassakin lääkärille tuosta valitin ja perusfiksaus oli juuri lepoa + buranakuuri, joka ei auttanu paskan vertaa kun tuo rauhouttui todella hitaasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Totanoinniin, itse kun olen telonut/venäyttänyt molemmat ranteeni, niin on menny muutama kuukausi ennenkuin on alkanu olla entisellään. Eli malttia vain.

Kannattaa harrastaa rannekääntöjä pienillä painoilla, mikäli ranteilla on tapana kipeytyä. Mulla oli myös ranteiden kanssa ongelmia, niin muutaman kuukauden rannekääntöreenit auttoi siihen, ja ei ole ollut juuri mitään ongelmia sen jälkeen.

Tietenkään ei kannate rasittaa, jos kipeänä ovat, mutta heti ranteiden tervehdyttyä voisi harkita tuota.

:offtopic: itellä ranteessa semmonen ihme patti tosa luus joku stna luupiikki vissii mut ei oo kipee eikä mitn. vissi kävästä arvauskeskukses jos ne vaikka jaksais kuvata ton

Noniin lääkäri käski 3 viikkoa lepoa. Ensiviikon keskiviikona tulee täyteen. Mutta nyt se ranne on vielä kipiämpi! Laittavat varmaan sen siteen niinkuin joku täällä mainitsi.

Back
Ylös Bottom