Miten sais mussutettua enemmän safkaa?!?

Ikä
45
Terkut kaikille pakkis-treenailijoille! Olen mielenkiinnolla seuraillut foorumin keskustelua, mutta en ole vielä itse kirjoitellut mitään... Eli olen 24-vuotias lääkisopiskelija; treenaan päivittäin triathlonia ja kamppailulajeja.

Mun ongelma on se että en saa tarpeeksi kaloreita päivässä. Mulla on huono ruokahalu, en erityisesti diggaile kokkailusta ja olen nirso ruuan suhteen. Eli monesti päivässä tulee vedettyä kaffet aamulla + joku jugurtti, iltäpäivällä pastat jossain ravintolassa ja illalla jotain pientä mussutettavaa. Syön kyllä terveellisesti mutta kalorit jäävät liian alas. Treenatessa käytän geelejä ja urheilujuomia. Kestävyystreenit kestää usein useamman tunnin, joten seurauksena on väsymystä, kehitys ei ole optimaalinen ja flunssat vaivaavat usein raskailla treeniviikoilla. Lisäksi mulla on lievä sympaattisen hermoston "yliote" jonka takia perusaineenvaihdunta yms. prosessit on hieman normi-veijoa vikkelämmät.

Onko jotain hyviä neuvoja miten kaloreita saisi lisää jotenkin helposti, mistähän huono ruokahalu voi johtua ja onko teillä ollut samanlaisia ongelmia???

Kiitos paljon!

t: Antti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: :offtopic:

Kun lääkiksessä opiskelet, niin kerroppa vinkkejä ja muuta hyödyllistä tähän threadiin.
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen... :worship:

ainaki kun syöt harvoin ja ilmeisesti vähän, niin elimistö tottuu ravinnon vähyyteen ja näläntunne häviää. kokeileppa syödä useampi pienempi ateria päivässä vaikka väkisin aluksi. Jos todella liikut paljon niin noilla syömisillä poltat vaan lihaksiasi.