miten rakentaa massaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jos tavoittelee esim. 90kiloiseksi "voimailijaksi" ja on 70kg.
kannattaako tuota 20 kiloa rakentaa bodaamalla, jonka jälkeen siirtyy voimaharjoitteluun vai mites?????

Jos voimailu kiinnostaa niin aloita samantien voimaharjoittelu. Ohjelmia löytyy voimailupuolelta. Massaa tulee kun syöt yli kulutuksen ja tulokset nousee mukavasti kun on mistä rakentaa.

20kg on aika paljon mikäli se on pelkkää lihasta joten paljon on "töitä" edessä. Aluksi kannattaa varmaan ihan body-tyylillä aloittaa, mutta myöhemmin kannattaa tuohon body-harjoitteluunkin jaksottaa voimakausia.

Aloittaessani painoin itse 57kg, nyt painan sellaisen 75 (pituutta ei ole tullut senttiäkään tässä ajassa).. mutta oon nyt silti pienemmissä rasvoissa :D Eli pointtina on että kyllä aloittelija sen määrän voi saada muutamassa vuodessa, jos on treenit, lepo, ja RAVINTO kohdillaan. Mutta se on eri kysymys kannattaako voimailuun siirtyä heti, vai aloittaa ensin bodaus, mielestäni aloittaa sen voimailun heti, jos se kiinnostaa :)

Kyllä tuollaisen 20kg massanlisäyksen saa aikaan muutamassa vuodessa riippuen kuitenkin yksilöstä. Moni asia pitää olla kunnossa eli nämä mistä aina puhutaan, treeni, ravinto ja lepo. Tietenkin geenit vaikuttaa kans. Ja se kuinka omistaudut lajille.
Jos itse olisin aloittelija ja aloittaisin ihan "nollista", niin treenaisin enemmänkin voimapohjaisesti eli paljon perusliikkeitä ja sitä kautta perusvoimaa lisää, mikä taas edesauttaa jatkossa lihasmassan saantia.
Itse aloitin 17wee "nollista" eli painoa oli 65kiloa, suht tiukkana, selkeästi alle 10% rasvat. 19wee olin n. 4% rasvaprosentilla 87kiloa eli tuo n. 20kilon puhdas lihasmassan lisäys n.2 vuodessa. Eli tuollainen 20 kilon lihasmassan lisäys on täysin mahdollinen, mutta toisilla siihen menee muutama vuosi, toisilla 10 vuotta ja jotkut(monet) eivät saa sitä ikinään.
Eli töihin vaan. Perusasiat kuntoon ja perustreenillä eteenpäin.

Itse aloitin 17wee "nollista" eli painoa oli 65kiloa, suht tiukkana, selkeästi alle 10% rasvat. 19wee olin n. 4% rasvaprosentilla 87kiloa eli tuo n. 20kilon puhdas lihasmassan lisäys n.2 vuodessa. Eli tuollainen 20 kilon lihasmassan lisäys on täysin mahdollinen, mutta toisilla siihen menee muutama vuosi, toisilla 10 vuotta ja jotkut(monet) eivät saa sitä ikinään.

Ite aloitin 52 kiloisena ja se oli nollilta, ja näin 2 vuoden jälkeen 72kg:nä olen yhä kynäniska.. Uskon vahvasti että kaikki voivat saada oikealla panostuksella (ilman roinaa!) 20 kg lihasta.

On tuo 4% uskomaton rasvaprosentti...

hekottaja sanoi:
On tuo 4% uskomaton rasvaprosentti...

Se oli kisadieetin(12vkoa) lopussa, viikkoa ennen kisoja vuonna 1993. Pihdeillä mitattuna eli ei niin tarkka. Dieetin aloitus rasva% oli pihdeillä 7,2%.

IsoDino sanoi:
Se oli kisadieetin(12vkoa) lopussa, viikkoa ennen kisoja vuonna 1993. Pihdeillä mitattuna eli ei niin tarkka. Dieetin aloitus rasva% oli pihdeillä 7,2%.

Juu en epäillyt etteikö voisi olla, mutta harva pääse sellaiseen kuntoon.

Mun mielestä kannattais aloittaa ensin bodauksella, eikä alkaa repimään suuria painoja arveluttavilla tekniikoilla. Bodaat vähän ja saat massaa, opit liikkeet, paikat vahvistuu ja ne kestää pian suurempiakin painoja. IMO...

Porkkanaraastin sanoi:
Mun mielestä kannattais aloittaa ensin bodauksella, eikä alkaa repimään suuria painoja arveluttavilla tekniikoilla. Bodaat vähän ja saat massaa, opit liikkeet, paikat vahvistuu ja ne kestää pian suurempiakin painoja. IMO...

Ehdottomasti samaa mieltä. Vaikka vuosi bodausmielessä treenailua ja sitten vasta isompien rautojen kimppuun. Toki kannattaa se ohjelma rakentaa heti silleen, että kyykky, mave ja penkki on pääliikkeinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen aikalailla uusi näillä foorumeilla ja punttisalilla on tullut käytyä puolitoista vuotta ja painoa on se 75kg ja ikä siinä 17...
Että lihaa pitäs luiden päälle saada. Ja kun kotona ei aina ruokaa koulusta tultua ole ja kouluruokakin on aika-ajoin sellaista yksipuolista pöperöä..

Kertoisitteko vinkkejä jolla saisin oma-aloitteisesti tehtyä sellaisen sapuskan, jolla selviäisi suht pitkälle proteiinien ja hiilareiden suhteen.

Kiitos

rahka ois aika hyvä ruoka lisä ainakin aamupalalle ja vaikka ilta palaksi ja sitten kanaa ilta ruualla ja vaikka riisiä tai ym... tuolla FAQ:ssa on ruoka ohjeita käy kattoo sieltä

proteiini olisi (IMO) järkevää jakaa näin: (esim 75kg henkilö)

aamupala: 20g, lounas: 20g, välipala: 20g, päivällinen: 30g, vp2: 20g ja iltapala 40g.

=150g (pelkästään hyvistä lähteistä, viljat ym. vain plussaa)

Omasta mielestäni ei ole järkevää vetää 50g*6=300g päivässä.

hekottaja sanoi:
proteiini olisi (IMO) järkevää jakaa näin: (esim 75kg henkilö)

aamupala: 20g, lounas: 20g, välipala: 20g, päivällinen: 30g, vp2: 20g ja iltapala 40g.

=150g (pelkästään hyvistä lähteistä, viljat ym. vain plussaa)

Omasta mielestäni ei ole järkevää vetää 50g*6=300g päivässä.

no itse vedän about tähän tyyliin (60kg henkilö): aamupala: 25g lounas (kouluruoka): 30g välipala:n. 35g päivällinen: 40-60 1. iltapala: 25/32g 2.iltapala: 25g ja sitten vielä protein xl-drinkki 45g, eli protskua siinä varmaan jotain 35g. yhteensä tekee reilu 215g...

En näe mitään syytä miksen söisi noin paljoa proteiinia, onhan se myös energiaravintoaine...

Ribee sanoi:
no itse vedän about tähän tyyliin (60kg henkilö): aamupala: 25g lounas (kouluruoka): 30g välipala:n. 35g päivällinen: 40-60 1. iltapala: 25/32g 2.iltapala: 25g ja sitten vielä protein xl-drinkki 45g, eli protskua siinä varmaan jotain 35g. yhteensä tekee reilu 215g...

En näe mitään syytä miksen söisi noin paljoa proteiinia, onhan se myös energiaravintoaine...

Onko syytä, miksi syöt noin paljon? Proteiini on suht kallista kuitenkin.

hekottaja sanoi:
Onko syytä, miksi syöt noin paljon? Proteiini on suht kallista kuitenkin.
pidän lihasta, enkä oikein esim. leivästä pidä, niin rahka ja raejuusto ovat hyviä välipaloja. ja kasvua on vielä jäljellä, joten pitää syödä paljon ;) ruoan maksaa toki vanhemmat, eli hinta ei sinänsä haittaa.

lisätään tähän että nyt on yli 4 vuotta punttailua harrastettu ja liikkeet ovat tuttuja.
olisko jollain pro-tyypillä kommenttia/tietoa tohon ekaan postaukseen?

Back
Ylös Bottom