SUPERCARB 1kg -40%

Miten punttimimmit herkuttelee?

Palstalla on jo kyselty jokapäiväisestä ruokailusta joten pistetäänpä nyt aihe ihanasta asiasta eli herkuttelusta :hmmm:

Eli kuinka usein annatte itsenne luvan herkutella ja mitä silloin tulee syötyä?

Onko jokin pakonomainen tarve saada jotain tiettyä herkkua säännöllisin väliajoin vai kelpaako silloin kaikki hyvältä maistuva?
:p

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulle tulee joskus aivan hirvee hinku syödä rasvanen pizza tai Hesen kerroshampurilainen. Nyt oon kuukuden sisällä syöny yhden molempia, että ei nyt kauheen usein tuu kuitenkaan mässättyä. Aura-juusto on myös sellasta mihin tulee himo, pari viikkoo sitten ostin paketin ja vedin sen kahdessa päivässä :rolleyes: Melkein pitää kaupassa käydessä kiertää juustohylly kaukaa.

Originally posted by Xedra
Mulle tulee joskus aivan hirvee hinku syödä rasvanen pizza tai Hesen kerroshampurilainen. Nyt oon kuukuden sisällä syöny yhden molempia, että ei nyt kauheen usein tuu kuitenkaan mässättyä. Aura-juusto on myös sellasta mihin tulee himo, pari viikkoo sitten ostin paketin ja vedin sen kahdessa päivässä :rolleyes: Melkein pitää kaupassa käydessä kiertää juustohylly kaukaa.

Mulla tulee samanlaisia mielihaluja joskus, yhtä-äkkiä tekee esim. hirveesti mieli suklaata vaikkei se ole ees mun suosikkia.

Oon kyllä silloin yleensä antanut ittelleni periksi ja ostanut sitä suklaata vaikkei olis edes namipäivä (minkä pidän kerran viikossa).
Ja se OIKEESTI AUTTAA! Sit ei taas tee mieli suklaata aikoihin, kai se elimistö pyytää mitä tarvitsee :rolleyes:

Mutta silloin namipäivänä ostan ainakin irtokarkkeja ja joskus syön myös silloin jotain muutakin mieleistä eli hampurilaista tai pizzaa :hmmm:

Mutta myönnettävä on, että kyllä myös viikolla satunnaisesti tulee syötyä jotain hyvää, yleensä silloin jos joku jotain tarjoaa.
(Ei tule niin huono omatunto kun ei itse osta).

Kerran viikossa on myös meikän karkkipäivä. Satunnaisesti tulee syötyä jotain hyvää/rasvaista viikollakin, mutta pääasiassa siis lauantaisin. Riippuu ihan fiiliksistä mitä tulee syötyä. Joskus käydään hampurilaisella, joskus taas ostan irtokarkkeja tai pullaa tms. Nyt on tullut mässäiltyä oikein urakalla, kun oli pojalla synttärit. Lisäksi on laivalta tuotuja karkkeja, salmiakkikuvioita ja auto-karkkeja. Niihin tulee himo...:p
Viikolla jos olen päättänyt että nyt ei mässäillä, makeanhimon iskiessä juon Pepsi-Maxia.

Pidän tylyn linjan ja syön herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa. Sillon niitä meneekin sitten reilummin :p Syön yleensä irtokarkkeja ja jätskiä sokerihumalaan asti, vaikka aina päätän ettei niin käy... Syön myös paljon leipää, jugurttia ja sellaisia pieniä, kovia leipärinkuloita sekä välillä pitsaa, kylläkin ilman juustoa,

Kerran viikossa sitä pitäisi mässäillä niin että napa tärisee.. Viime aikoina olen vain huomannut että sitten kun lauantai on ovella,ei teekkään enää mieli sitä mitä viikolla on mieli tehnyt.
Se himo menee yleensä sinne suolaisen puolelle... Nytkin voisi ton rahka-raejuusto-kiisseli aamupalan sijasta vetää oikein ihanasti täytetyn valkosipulipatongin :hmmm:
Lauantaisin kun on se herkkupäivä,tulee yleensä leivottua pullaa,mitkä täytyy syödä kaikki pois...
(lue syöttää siis omalle pojalle sekä jätkäkaverille suurin osa) Muuten se herkkupäivä jatkuu liian pitkäksi..nannaa täytyy tietenkin olla. Harvoin se himo,onneksi iskee tuonne esim. sipsien puolelle,ennemmin vedän kipollisen itse väsättyjä poppareita.

En muuten muista koska oisin viimeksi syönyt pizzaa *kuolaaaaa*
Eihän näistä saisi puhua,keskellä viikkoa ;) tulisi jo lauantai....

Kerran viikossa meikäkin mässäilee - tosin joskus viikonloppuisin vähän venähtää - 2 päivää herkuttelua :D

Herkuttelen jätskillä, kunnon megaisoilla voileivillä kaikilla tilpehööreillä (esim. itsepaistettu valkkaripatonki, siihen täytteet...mmmm!), protskupatukoilla(olen jo lähes addiktoitunut MLO:n Honey Yoghurt-patukoihin), valkosipuli-kermaperunoilla(harvoin, onneksi!), pannarilla (kisojen jälkeen meni lähes pellillinen :eek: ), poppareilla/sipseillä silloin tällöin jne....

Karkeista en juuri välitä, leivonnaisia menee myös vain harvoin, pizza/hampurilaisia ehkä 1-3krt/vuosi...Kiinalaista/vietnamilaista/thaimaalaista take-awayta syön "pikaruokana" ennemmin.

Viinit kera juustojen on suurimpia syntejäni - on pitänyt pyrkiä ostamaan vain harvoin juhlatilanteisiin!

Mä yritän olla syömättä pitsaa/hampparii tai makeaa/rasvaista/valkoista jauhoa mutta mulla on kova makeannälkä usein. Sortuilen viikolla kekseihin joita on tarjolla töissä. Onneksi joskus "vaan" kaurakeksejä tms. Joskus jos olen pantannut oikein pitkään tulee ylilyöntejä eli kun pääsen vaikka jäätelö- tai suklaamoussekulhon tai irtaripussin äärellä, niin tulee pahaa jälkeä... :hmmm:
En ole varma olisiko parempi että kun on kohtuullinen makeanhimo niin ostaisi geishapatukan tai pullan pari kertaa viikossa ja söisi sen hyvällä omalla tunnolla kuin että sitten mättää yhtenä päivänä kaksin käsin. Onhan se mässäilypäivä tietysti yleisesti suositeltava tapa ja hiilarit tekee hyvää pääkopalle.

Viikonloppuisin mätän irtokarkkeja, CandyKingin hedelmänaperot on ehdoton suosikki. Vaikka yritän pitää vaan yhden mässäyspäivän, tulee näin syksyllä kun on pimeetä ja koulustressiä napsittua karkkeja useamminkin :eek:

Ihan ihme hinku mulla on tullut kaupan sinappisilliin, liekö suolanpuutetta vai olenko TODELLA sairas? :lol2:

jodin puute?

Sillissä on paljon jodia, joten veikkaan jodin puutetta. Elimistö on fiksu ja koittaa pyytää sitä mitä tarvitsee. (Tosin joskus se pyytelee jäätelöä ja irtareita voimakkaasti?!)

Originally posted by irongirl
En ole varma olisiko parempi että kun on kohtuullinen makeanhimo niin ostaisi geishapatukan tai pullan pari kertaa viikossa ja söisi sen hyvällä omalla tunnolla kuin että sitten mättää yhtenä päivänä kaksin käsin. Onhan se mässäilypäivä tietysti yleisesti suositeltava tapa ja hiilarit tekee hyvää pääkopalle.

Minä ainakin omalla kohdallani kallistun yhden mässäilypäivän suuntaan sen vuoksi, että kokonaismääränä mässäilystä tulee silloin pienempi. Minulle käy usein niin, että sitten kun on lupa syödä, niin ei teekään enää mieli sitä suklaapatukkaa, jota kieli pitkällä katseli viikolla kaupassa. Usein ostan kaapin täyteen mässäysruokaa, joka sitten jää syömättä.
Toisaalta olen viime aikoina lipsunut siihen, että mässäyspäivä (juuri tuon syyn takia ettei teekään niin mieli kuin vähän vaan) venyy kahdeksi päiväksi, kun suon itselleni vaikkapa sunnuntaina sen karkin/kakun/suklaan joka ei lauantaina niin maistunut. En pidä sitä kuitenkaan kuolemansyntinä ;)
Painoni on hyvissä lukemissa, lihasmassaa on tässä vara kasvatella eikä läskikään silmissä hölly. Ainahan sitä tiukempi voisi olla mutta... no, kesään ja bikinikauteen on taas piiiitkä aika :cool:

Niin no...

Yleensä ottaen olisi tarkoitus syödä namia vain kerran viikossa,mutta se tahtoo lipsuilla aika paljon.. x)
Tulee kaupassa kulkiessa heti vesi kielelle kun sattuu kävelemään vanukasosaston ohi ja silloin mukaan tarttuu auttamatta pari Capri-vanukasta,joiden päällä on sitä ihanaa kermavaahdon tapaista...se on kestoherkku... x)
Silloin tällöin ostelen irtokarkkeja..en tosin enää niin paljon kuin ennen.
Joskus iskee kamala himo juustohampurilaiseen...onneksi asun kaaaukana grillistä..
Joskus menee kaksi viikkoa ilman namusia,joskus menee pari päivää ja kroppa alkaa huutaa sokeria...
Olen mielihalujeni orja.

Mäkin pyrin, siis pyrin, pitämään yhden mässypäivän viikossa. Mutta kyllä se usein lipsuu kahden päivän osittais-mässäilyksi eli la-su.

Mulla on intohimoa just kaikki suolainen ja rasvainen (valitettavasti!) ja lista on lähinnä loputon: mulle putoaa liki kaikki roskaruoka, texmex, intialainen, kermaiset pastakastikkeet, juustot, oliivit jne. jne. Makeaan mulla ei oo erityistä himoa, mutta irtokarkit (á la Candy King) on kyllä välillä ihan must. Niin ja ehkä Arnoldsin tuoreet donitsit....

Tämä "paholainen" syö silloin tällöin max.100g Candy King irtsareita ja herkuttelen yleensä ns. terveellisillä sapuskoilla joita voi syödä vähän enemmän kerralla. Varsinaista mässypäivää en pidä kun ei kerran tee mieli mitään extraa ja noin kerran kahdessa viikossa vetäisen ne irtrokarkit naamaan. Ja jos oikein paha makeanhimo iskee niin ostan pienen lakupatukan joka riittää tyydyttämään makeanhimoni. Vältän noita hiilaripommeja muutenkin koska niitä seuraa valtaisa väsymys ja vaarana on nukahtaa ties mihin... :evil:

Originally posted by Dee
Mäkin pyrin, siis pyrin, pitämään yhden mässypäivän viikossa. Mutta kyllä se usein lipsuu kahden päivän osittais-mässäilyksi eli la-su.

Tuohan voisi olla kuin meikäläisen kynästä (näppiksestä). Eli näin minullekin usein (lähes aina) käy... Arkisin yritän sitten syödä "siististi", mutta on kyllä myönnettävä että lipsumisia tapahtuu "silloin tällöin". :p Tähän tosin vaikuttaa myös jonkinasteinen syömishäiriötaustani, eli en halua "ylitarkkailla" syömisiäni nyt kun olen päässyt "kuiville", sillä se (siis ylitarkkailu) johtaisi lähes varmuudella takaisin noihin ongelmiin.

Mitä sitten syön mässypäivinä...? Se kyllä vaihtelee aika paljon, ennen söin paljon sipsejä ja irtokarkkeja tms. mutta nykyään ne ovat kyllä jääneet vähemmälle. Samoin jätskin syönnin olen avioliiton kariutumisen myötä lopettanut lähes kokonaan (eksä on kova jätskin perään, ja siinä tuli sitten itsekin mussutettua "seuraksi"). Suklaan ja pullankaan perään en juuri ole... Siideriä ja/tai viiniä tulee otettua jonkun verran (okei, välillä "vähän" reilumminkin), kiinalaisesta ruoasta pidän kovasti, ja kyllä sitä karkkiakin tulee syötyä. Joo, ja darrapäivinä pizzaa/kebabia tms. Juustot, varsinkin home- ja vuohenjuustot, ovat intohimo, mutta niitä tulee syötyä (onneksi) aika harvoin... Bileissä/kylässä syön tietenkin kaikkea mitä tarjotaan.:kippis1:

Tulipas pitkä ja sekava sepustus :D

EDIT: Meinasi unohtua yksi tämän hetken suurimmista himoista, nimittäin TÄYTETYT PATONGIT!!! Niihin sorrun vähän turhan usein arkisinkin, juuri äskenkin söin yhden, naminami...

Onkohan minulla nyt ruokavalio todella kunnossa, kun ei enimmäkseen tee mitään erikoista mieli? Pidän kyllä suklaasta ja lauantaisin napsin ehkä lähes 100 g. Sipsejä en syö enkä juuri suolapähkinöitä, mutta ihan "luvallisena" välipalana käytän rusina-pähkinäsekoitusta. Kahvikupillisen kanssa illalla syön pari pikkuleipää tai palan kakkua, mutta sekin pysyy niissä rajoissa, jotka olen laittanut. No, joku toi Twist-pussin tässä viime sunnuntaina, siitä pistelin suuhuni ehkä 8 kpl. Sunnuntaisin on aina jälkiruokaa, sitä on vaikeahko vastustaa, mutta eihän sitä määrättömästi ole.

Re: jodin puute?

Originally posted by irongirl
Sillissä on paljon jodia, joten veikkaan jodin puutetta. Elimistö on fiksu ja koittaa pyytää sitä mitä tarvitsee. (Tosin joskus se pyytelee jäätelöä ja irtareita voimakkaasti?!)

Joo taitaa pitää paikkansa, tarkistin päivittäisen hivanainearsenaalini ja siellä ei ole jodia. Ei kai maailma kaadu siihen että pari kertaa viikossa herkuttelee sinappisillillä, eihän? *hakee synninpäästöä*

Joo kroppa pyytää joskus karkkia, hih. Olen itseasiassa parantanut monta orastavaa flunssaa säkillisellä CandyKingin irtareita :lol1:

Vielä pari kuukautta sitten omasta herkuttelulistastani olisi tullut loputon, ehdottomia ykkössuosikkejani olivat lakritsijäätelö, suklaa ja täytekeksit. Niitä meni ja paljon.

Mutta - jokin aika sitten kyllästyin totaalisesti tähän mässäilyyn, nostin kissan pöydälle ja aloin tarkemmin miettiä ruokavaliotani. Päättelin, että jossain vikaa on oltava, moiset himot eivät enää vaikuttaneet normaaleilta. Ja löytyihän se syy, söin liian vähän kulutukseeni nähden (mitat 176/74, sali 4 x vko, spinniä 2(-3) x vko). Lisäsin melko reippaasti ruoan määrää, sekä opettelin syömään rasvaa (tätä opettelen edelleen!).

Ja nyt - puhdasta makeanhimoa (pakkosaadasuklaatanythetipaikalla) ei oikeastaan ruokavalion korjaamisen jälkeen ole edes tullut, nykyisin välillä tulee himo mysliin(!), mutta tämänkin olen ajatellut niin, että kroppa ilmoittaa, että pienoista energiavajetta on ilmassa...

On paljon mukavampi syödä hyvin, koska samalla treeni kulkee paremmin, eikä morkkista ahmituista kököistä tule! :) Silloin harvoin kun herkkuja ostan, se ei enää ole "sortumista", vaan ihan suunnitelmallista mielenterveyden vaalimista! :p

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Originally posted by Persikka
Silloin harvoin kun herkkuja ostan, se ei enää ole "sortumista", vaan ihan suunnitelmallista mielenterveyden vaalimista!

Tuosta pitäisi kyllä laatia ristipistoilla taulu sängyn päätyyn!

Itselläni on myös "hieman" hakusessa tuo rasvojen oikea määrä ruokavaliossa; joko se jää auttamatta vajaaksi tai paiskautuu trombin voimalla ylitse tavoitteen.

Vastustamattomia herkkuja ovat nykyisin kaikki kahvilla maustetut suklaat, jäätelöt, kakut jne. Kirottu Fazer, kun toi markkinoille sen uuden suklaan, jossa on kahvikökkäreitä seassa! Onneksi suklaa-allergia avustaa kiusauksen vastustamisessa ... useimmiten. Kahvia kuluu myös sellaisenaan ihan kiitettäviä määriä. Kas, jokin addiktiohan ihmisellä täytyy olla.

Suositut

Back
Ylös Bottom