Miten punttimimmit herkuttelee?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Pyrin yleensä herkuttelemaan viikonloppuisin, kuten moni muukin täällä... Se vaan venähtää siitä yhdestä päivästä niin monesti kaks päiväseksi herkutteluksi :D

Ja sit meneekin jäätelöä, eikä tee tiukkaa syödä litraa kerralla :hmmm:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sama virsi, viikonloput menee hieman eri tyyliin kuin viikolla. Ja ilolla tervehdin kaikkea suklaa-toffee-kinuski-äkkimakea-osastolla. Myös jäätelöä parhaimmillaan ja pahimmillaan menee pari litraa illassa. Tapana on ostaa näitä kokonaisedullisia parin litran euroshoppereita ja trioja uskotellen että tätähän riittää sitten useaksi päiväksi. Ja mitä vielä. :hmmm:

Originally posted by Persikka
Vielä pari kuukautta sitten omasta herkuttelulistastani olisi tullut loputon, ehdottomia ykkössuosikkejani olivat lakritsijäätelö, suklaa ja täytekeksit. Niitä meni ja paljon.

Tutulta kuullostaa... :( Syön tosiaan herkkuja kerran viikossa, mutta silloin liikaa. Olo on huono ja väsynyt, ja pari-kolme seuraavaa päivää olen TOSI turvoksissa.

Varmaan entinen syömähäiriö kummittelee vielä sen verran, että en osaa lopettaa mässäämistä ajoissa. Vaikka miten viikolla selittäisin itselleni, että "ruoka ei lopu maailmasta lauantain jälkeen" sorrun ylensyöntiin lähes poikkeuksetta.

Uskon kyllä, että kovempi motivaatio paremmasta kisakunnosta auttaa, mutta kaipaisin silti hyviä neuvoja.Onko kellään pumttimimmillä ollut samoja ongelmia? Onko mitään muuta keinoa tai edes apua, kuin yrittää kovemmin hillitä itseään?

:confused:

Saaga - sama toistuu mullakin turhan usein "tankkauspäivinä", olipa kyse offista tai dieettisesongista...Pitäisi kyllä yrittää mässäyspäivinäkin saada ruoan ahtaminen jotenkin kuriin, en oikein vain tiedä, mikä auttaisi? Ehkä treenaaminen ko. päivänä (eihän sitä pysty, jos on vetänyt kuvun ihan turvoksiin, joten olisi pakko yrittää pysyä kohtuudessa), mä kun yleensä en treenaa mässypäivinä (tai no joskus, mutta aamuisin sitten, ennen mässäystä...) tai ehkäpä jos korvaisi osan herkuista esim. porkkanoilla tms - olo olisi täysi, mutta terveellisemmin....? No, onneksi en IHAN joka lauantai tuohon ylensyöntiin sorru - turhan usein kuitenkin....Muilla hyviä vinkkejä tästä tavasta pääsemiseksi? :(

Olen jostain kuullut, että ylimääräiset kalorit alkavat kerääntymään rasvaksi vasta 36 tunnin kuluttua. En todellakaan muista mistä, mutta oli ilmeisesti niin vakuuttava tietolähde, että olen sen uskonut.

Joten omia päätelmiäni.. jos aloittaa herkuttelun lauantaina vasta illalla, esim. kuudelta, niin voi huoletta syödä illan ja sunnuntain mielin määrin herkkuja.. rasvaa ei ehdi kertymään, kun maanantaina pitää oikein niukan päivän.

Olenkohan ihan hakoteillä.. ainakin minulla on 'toiminut', jos niin voi sanoa. Mutta ajatus kai oli se, että herkuttelen hyvällä omallatunnolla melkein kaksi päivää.. lauantai iltana ei tarvitse vetää hillittömään ähkyyn, kun tietää, että vielä huomennakin saa syödä. Ja sitten sunnuntai-iltana onkin jo saanut kaikki mieliteot syötyä ja on ihana aloittaa 'kunnon' elämä taas maanantaina.

Originally posted by Saaga
Varmaan entinen syömähäiriö kummittelee vielä sen verran, että en osaa lopettaa mässäämistä ajoissa. Vaikka miten viikolla selittäisin itselleni, että "ruoka ei lopu maailmasta lauantain jälkeen" sorrun ylensyöntiin lähes poikkeuksetta.

Voi, miten tutulta tuo kuulostaakaan! Viimeisen vuoden, pari olen ollut kohtuuhyvin "kuivilla" tuon mässäilyn suhteen, mutta sitä ennen useampi vuosi meni juurikin tuolla Saagan kuvaamalla tavalla. Miten sitten pääsin kohtuuttomasta mättämisestä eroon - en osaa antaa mitään yksittäistä kikka kolmosta siihen. Elämäntilanteen selkiytyminen ja tunne-elämän tasapainottuminen on varmasti osaltaan auttanut. Ehkäpä ikäkin on tuonut järkeä päähän ja suvaitsevaisuutta omaa itseä kohtaan (itselläni nuo syömisongelmat ovat aina tiiviisti liittyneet ulkonäkökomplekseihin ja hienosti sanottuna kehonkuvan vääristymiseen).

Nykyään yritän ajatella, että ei se niin vaarallista ole, vaikka välillä liikaa söisikin, kyllä se ajan myötä tasapainottuu. (Toki pitää muistaa, että en ole fitness-kilpailija, joten ei ole maailmanloppu vaikka kilo silloin tällöin lanteille jämähtäisikin.) Toisin kuin Jessica, en myöskään pidä "niukkaa päivää" maanantaina, koska se taas melko varmasti laukaisisi tuon panttaan-mässään-panttaan-mässään -kierteen uudestaan. Olen myös huomannut, että kun elää täysillä ja nauttii elämästään, niin syömisetkin pysyvät tasapainossa melkein kuin itsestään! :)

Tsemppiä Saagalle ja Brunetille, kyllä se siitä! :)

Tuo brunetin vinkki treenaamisesta syömäpäivänä voisi toimia... Olen tosi tarkka treeneistä ja ähkyssähän se ei onnistu! Treenaisi iltapäivällä ja söisi vasta sen jälkeen... hmmm voisi toimia!

Periaatteessa ns. "normaalin elämän kannalta" päivän ylensyöminen ei ole ongelma, eihän se nyt niin vaarallista ole. En ole enää muutamaan vuoteen oksennellut, ja kaiken maailman kompleksitkin ovat jääneet taakse :) eli olen itse asiassa tosi tyytyväinen itseeni.

Kisakunnon kannalta tällainen peli ei kuitenkaan vetele. Veikkaan, että suurin syy tämän syksyn löysään kuntoon oli juuri tämä ahtaminen. Jos vain saisin päästäni kiinni, pystyisin dieettaamaan paremmin. Varmaan se motivaatio-ongelmakin vaikuttaa tähän, ei vain välitä tarpeeksi... Lohduttavaa, että muillakin on (ollut) samoja ongelmia! Jotenkin uskon siihen, että nyt kun olen tajunnut ongelman ja myönnän sen, asia helpottuu. Voin ainakin tehdä sen eteen jotakin + kynnys morkkiksiin ja oksenteluun nousee.
Ps. Vinkit ovat edelleen kullan arvoisia!

Zone-sarja -42%
Ajattelin kokeilla niin, että kohdistan mässypäivän joko jalkatreenipäivälle tai sitä edelliselle (eli keskelle viikkoa). Sallin itseni syödä herkkuja vasta, kun vatsa on täynnä kunnon ruokaa - ihan niin kuin äiti aikoinaan aina saarnasi. Lisäksi laitan suitset mieliteoille, ettei kaupasta tarttuisi mukaan enää kovin usein n litraa jäätelöä tai muuta vastaavaa, vaan esimerkiksi muutama pikarillinen äklömakeita soijajogurtteja tai - vanukkaita.

Edellinen kappele on siis 'futuurissa'.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Back
Ylös Bottom