Miten pitäisi käyttää lisäravinteita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanhuc
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
35
Olen tässä miettinyt että miten kannattaa käyttää keskenään
1.proteiineja
2.Hiilihydraatteja
3.glutamiinia
4.Kreatiinia

Olen tähän asti sekoittanut kaikki mömmöt keskenään maidon kanssa
proteiinia 1dl
hiilihydraatteja 1dl
kreatiinia ja glutamiinia 1tl

sanokaa jos on jotain pahasti vialla!!!

ja miten massan rakennuksessa näitä kuuluisi ottaa???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fiksuinta on ottaa pitkin päivää eikä yhtenä mottina. Jos aamiainen on huonolaatuinen niin aamulla on hyvä ottaa hiukan potkua moottoriin. Treenin jälkeen sitten. Proteiinia kannattaa ottaa vain silloin jos sitä ei saa tarpeeksi ruokavaliosta muuten.

Palkkariinhan ne voi sekoittaa kaikki yhdeksi drinkiksi mutta silloin kannattaa sekoittaa mieluummin veteen koska maito hidastaa imeytymistä (muistaakseni).

Lepopäivänä mä vetäisin kreatiinin ja glutamiinin aamulla ja protsku+malto sitten välipalaksi joskus myöhemmin mutta ei kai sillä niin suurta merkitystä ole.

edit: useimmiten mä unohdan vetää kreatiinia aamulla ja otan sen sitten joskus kun muistan.

Hmm, mistä tiedän jos en saa proteiinia tarpeeksi?

Esim.Ulosteen väristä,mitä tummempaa sen parempi.Mutta paljon järkevämpi on seurata mitä syö,eikä sitä mitä tulee pois :P Eli lasket paljonko olet syönyt proteiinia päivän mittaan,oikeaa vastausta ei taida olla paljonko olisi tarpeeksi.Suositellaan 2g-3g/painokilo,ja tuohon olisi hyvä pyrkiä päivän mittaan.Muistappa myös ettei kannata pelkästään tuijottaa paljonko tulee protua vaan muukin ruokailu kannattaa pistää kohdalleen(syö enemmän mitä kulutat!),tossa sanoit että syöt illalla vähän(!?).Kannattaa reenin jälkeisen palautusjuoman(mikäli juot sellaisen) niin syödä hyvä ateria vielä päälle.1-3h reenin jälkeen on kropalle se tärkeä aika saada sitä rakennusainetta :)

En tiiä kuuluuko tää tähän threadiin,mutta sanon kuitekki.Ostin juuri good night protskuu yhen pönikän,ja siin sanotaa,että ota 2 mitallista.Eli kysymys kuuluu:mikä helvetin mitallinen!!!!!Paljo yks mitta on???

En tiiä kuuluuko tää tähän threadiin,mutta sanon kuitekki.Ostin juuri good night protskuu yhen pönikän,ja siin sanotaa,että ota 2 mitallista.Eli kysymys kuuluu:mikä helvetin mitallinen!!!!!Paljo yks mitta on???
Siellä jauhojen seassa voi olla mittakauha...

Esim.Ulosteen väristä,mitä tummempaa sen parempi.
Minä en oikein usko tuon olevan noin yksinkertaista. Paska voi olla ihan mustaa, jos olet vedellyt esim. mustikoita tai rautatabletteja edellisenä päivänä, vaikka et olisi syönyt käytännössä yhtään protskua eikä se silloin kyllä kerro mitään proteiinimääristä. Toisaalta taas, jos elät esim. pelkällä rahkalla ja kaurahiutaleilla, niin vaikka söisit 5 kiloa sitä rahkaa päivässä(=varmasti riittävästi protskua), niin se paska on silti sellaista sairaan vaaleaa väriltään. Eli se siitä teoriasta.

Helpoimmin riittävän proteiinimäärän saaminen käy, kun ensin lasket, minkä verran tarvitset protskua ja sitten lasket paljonko sitä ravinnosta jo saat ja sitten vain lisäät sopivia ruokia ruokavalioosi, että saat mahdollisen proteiinivajeen täyteen.

Minä en oikein usko tuon olevan noin yksinkertaista. Paska voi olla ihan mustaa, jos olet vedellyt esim. mustikoita tai rautatabletteja edellisenä päivänä, vaikka et olisi syönyt käytännössä yhtään protskua eikä se silloin kyllä kerro mitään proteiinimääristä.

Juu,aivan.Empäs ottanut tuota huomioon ollenkaan.Hyvä kun korjasit :)

Suositut

Back
Ylös Bottom