Miten pidätte nälän kurissa dieetillä??

kahlaajalintu sanoi:
Kyllähän se nälkä on aina läsnä mutta saanen olla erimieltä siinä että miksi ihmeessä sen pitäisi tuntua hirveen epämukavalta?? ...
Menee aika pituus kusemis kilpailuksi kun aletaan vertailemaan kenellä nyt oli se paskin olo ja kuka oli eniten kuutamolla dietillä. Ei se paska olo ja "hoocee" meininki tee siitä yhtään sen tehokkaampaan.
Hyvä Kahlis, juuri näin! :thumbs: Oon ihan samaa mieltä. Dieetti VOI olla tehokas ja olotila mukava vaikka kuinka dieetillä oltaisiinkin. Paras ase on oma pää. Mua auttaa kun kertakaikkiaan suljen muut kuin dieettiruuat mielestä. Viime dieetillä selasin reseptejä ja keittokirjoja tuntikausia, tällä kertaa en ole sitä tehnyt kertaakaan. Mieli on pysynyt tosi hyvänä eikä syöminen pyöri koko ajan mielessä. En ole edes vielä miettinyt, mitä ruokaa haluaisin kisojen jälkeen! :eek: Pitäisköhän tässä vaiheessa huolestua... hehheh.

Jos dieetti ei ole ihan 100% HC -menoa, niin muutamia juttuja mitä voisi koittaa tuohon tuskaiseen nälkään: sokerittomat mehukeitot (pistää vaikka 1dl lasiin ja syö pikkulusikalla), porkkana, kukkakaali ja parsakaali pieniksi paloiksi pilkottuna, pari valkuaista paistettuna tai pari valkuaista vaahdotettuna (+makeutusaineen ja kanelin kera). Kaikista noista tulee ihan minimaalisesti kaloreita, mutta silti tulee olo että on syönyt jotain. Jäävuorisalaatti on myös niin superkevyttä, että iso salaattilautasellinen parin kurkunpalan kera luulis taittavan sen tappavimman nälän.

Parhaiten se nälkä varmaan pysyy pois kahdella tavalla. Joko antaa vatsalaukun kutistua mahdollisimman nopeasti pikkuruiseksi (ts. ei käytä noita edellisiä kikkoja vaan kärsii aikansa ja tottuu vähempään ruokamäärään) tai sitten valitsee dieettiruuiksi mahdollisimman suuren tilavuuden sisältäviä ruokia. Jos just nyt tekisin uuden dieetin itselleni, niin söisin ihan hitosti mm.valkuaisia eri muodossa, jäävuori- ja muita salaatteja, kaurapuuroa/velliä+vehnäleseitä mahdollisimman suureen vesimäärään keitettynä. Pienellä kalorimäärällä saisi kuitenkin melko suuren määrän ruokaa. :)

Mun mielestä on erityisen tärkeää, että dieetillä mieliala pysyy positiivisena. Olo voi olla fyysisesti ihan paska, mutta jos henkisesti voi hyvin niin se auttaa huomattavasti. Jos joka sekunti vihaa koko dieettiä ja on katkera/vihainen kun ei saa syödä, ei takuulla dieettaaminen ole mukavaa. Mutta kukin tavallaan... toisille se kärsimysfiilis voi olla se, mistä dieetissä eniten nauttii. Yksilöllistä, jälleen kerran!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun lempparisetti jos on kova nälkä dieetillä:

50g kaurahiutaleita (puurona tietysti)
200g raejuustoa
~330kcal

Toi on aika iso annos ja kun ton päälle vielä juo vettä tai fun lightia paljon niin nälkä kyllä lähtee. Onko toi 330kcal sitten paljon vai vähän, ei mun mielestä...

Luin juuri kuntoilulehdestä listan kymmenestä ruoka-aineesta, jotka on hyvin täyttäviä suhteessa niiden energiasisältöön. Ruuat olivat kalkkuna, turska, parsakaali, pavut, salaatti, kaurapuuro, keitetyt perunat, kukkakaali, porkkanat ja kana.

Kukkakaali ja porkkanat on ainakin mun suosikkeja naposteltaviksi.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom