Miten pidätte nälän kurissa dieetillä??

Hilurauta sanoi:
leseitä naamaan jonkun desin verran mielellään aterian ohessa, niin antaa mukavasti "täytettä":)
Nyt puhutaan asiaa! Nälkään auttaa parhaiten se, että siellä vatsassa on
jotain. Leseet, puurot, ruissämpylät kuuuluu mun ohjelmaa ja koskaan ei ole
varsinaista nälkää dietillä. Tää ei todellakaan ole mikää lowcarb, mutta toimii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
LuomuPorkkana sanoi:
viime dieetillä luin valehtelematta 5 tuntia putkeen/pvä (tai ihan minä vapaa hetkenä tahansa) keitto/leivontakirjoja,haalin reseptejä,tilasin niitä netistä, liityin ruokaklubeihin jne. ihan sairasta...saa nähä mitä tän dieetin puolivälistä loppuun tulee neuroosiksi..

nykyään juon vihreetä teetä tai vettä safkojen välillä.
Onks toi oma kuvas tossa vieressä:eek: :) :nolo:

Töissä on onneks välillä niin hektistä, ettei kerkeä tajuamaan jos on nälkä. Kotona tulee sitten keksittyä kaiken näköstä tekemistä jotta ei miettis syömistä kokoajan. Kahvia tulee juotua paljon se pitää mulla ainakin nälkää vähän. Ensimmäisinä päivinä homma oli yhtä helvettiä kun oli kokoajan hirvee nälkä, mutta viikon jälkeen mahalaukku pienenty jo sen verran, että nälän tunnetta ei ole niin usein.

Ääh kyllä dietillä nälkä kuuluukin olla. Jos mulle nälkä yllättää dietillä eikä voi syödä vähään aikaan niin jotain light limpsaa, vettä tai sitten kärsitään nälkää. Siis tuo no pain no gain pätee myös dietille.

NGV sanoi:
Ääh kyllä dietillä nälkä kuuluukin olla. Jos mulle nälkä yllättää dietillä eikä voi syödä vähään aikaan niin jotain light limpsaa, vettä tai sitten kärsitään nälkää. Siis tuo no pain no gain pätee myös dietille.
Niin eikse jotenkin niin mee, että dieetillä kuuluukin kokoajan vähän elää nälässä, vaikka 3 tunnin välein söisikin. Ittellä juuri menossa aika mukava dieetti. Parissa kk tullu laihduttuu noin 8kg..... ja homma etenee hyvin vaikka välillä vähän junnasi paino paikoillaan. Ja kyllä se kahvi ja kokislight on aika hyvä vatsan täyttäjä!:urjo:

Joo, samoilla linjoilla NGV:n ja MrIksin kaa. Eli jos ollaan dieetillä ja oikeesti kans ollaan ni kyllä sitä väkisinkin tuppaa olemana nälkä läsnä. Dieettiin kuuluu vaan se nälkä -> vatsalaukku pienenee -> tarvitsee vähän ravintoa. Eikä se itestään pienene.

Mutta sitä näläntunnetta voi yrittää peitellä, parhaiten onnistuu touhuamalla paljon ja mahd. vähän kuuntelemalla sitä että on nälkä. Jos istuu paikallaan ja kattoo kelloo ja odottaa vesi kielellä ja kuolemaa tehden sitä seuraavaa ateriaa ni varmaan on nälkä.

Ite syön dieetillä usein 2h välein, 3h tuntuu olevan jo niin iso väli että rupee tekee pahaa. Mutta tosiaan, nälkä kuuluu dieettiin ja se on vaan kärsittävä. Ajan kanssa kroppa kyllä sopeutuu ja se pahin on ohi. Kun tosiaan vatsalaukku pienenee ei sitä nälkääkään ni tunne kun täyttyy pienemmistä aterioista.

Ite oon pyrkinyt juomaan paljon puhdasta vettä, tai tilkka fun lightia mausteeksi jos haluaa jotain muutakin kun sitä pelkkää vettä litkiä. Se täyttää mukavasti, vaikka sitten saaki juosta vessassa :D.

-edit-
mulle ei purkka kyl oo ehkä paras mahdollinen, tai sitten sitä jauhaa kokoajan ja paljon. Onkos kellään kokemuksia muuten noista sokerittomista tikkareista/karkeista?

MrIks sanoi:
hmm...ahaa, ootko paljonkin syventynyt reenaamiseen ja ravinto asioihin?:)
vuodesta 98 salilla puuhannu:haart: . siinä seassa mm. potkunyrkkeilyä ja kouluratsastusta. tällä hetkellä keskittynyt kehonmuokkaamiseen bodyfitnesskilpailumielessä.

ravintoasiat tuli kuvioihin valmentajapariskunnan(:worship: ) tavattuani -02, jolloin ryhdyin kilpailemaan ja muut harrastukset tippuivat kyydistä.

LuomuPorkkana sanoi:
vuodesta 98 salilla puuhannu:haart: . siinä seassa mm. potkunyrkkeilyä ja kouluratsastusta. tällä hetkellä keskittynyt kehonmuokkaamiseen bodyfitnesskilpailumielessä.

ravintoasiat tuli kuvioihin valmentajapariskunnan(:worship: ) tavattuani -02, jolloin ryhdyin kilpailemaan ja muut harrastukset tippuivat kyydistä.
Mielenkiintoista, taidat siis olla aika urheilullinen. Mulla nykyään puntin lisäks harrastuksiin kuuluu kilpanyrkkeily ja lenkkeily. Salil on tullu käytyy oikeen panostuksella reilut 2 vuotta ja lihastakin tullu hankittuu. Nyt on menossa dieetti ja alkaa olee valmis rantakuntoon; 2 kk pudottanut 8kg painoo. Penkkii sain tos kovan massakuurin aikana(10kk) nostettuu 60kg...:)

MrIks sanoi:
Mielenkiintoista, taidat siis olla aika urheilullinen. Mulla nykyään puntin lisäks harrastuksiin kuuluu kilpanyrkkeily ja lenkkeily. Salil on tullu käytyy oikeen panostuksella reilut 2 vuotta ja lihastakin tullu hankittuu. Nyt on menossa dieetti ja alkaa olee valmis rantakuntoon; 2 kk pudottanut 8kg painoo. Penkkii sain tos kovan massakuurin aikana(10kk) nostettuu 60kg...:)
joo, urheilu pitää psyykkeen kunnossa kaikin tavoin.:thumbs:

2kk/-8kg on oikein hyvä vauhti, se on sitä rasvaa itsessään jonka olet saanut karisteltua.hyvä:thumbs:

tulosten haku painoissa on kehonrakennuksessa mielestäni toissijaista. tässä dieetillä kokeilin huvin vuoksi pitkästä aikaa penkkiä: yllätyin , että voimaa oli vielä jäljellä 60kg jalat ilmassa 7toistoa yksin. tosin en perusta kehonmuokkaamisessa tuloksiin painojen kannalta, vaan mikä kasvattaa parhaiten lihaksia.

elikkä jos haet lihaa, niin mieti liikkeiden puhtautta->teetkö sen harjoitettavalla lihaksella vai koko kropalla. mutta sähän et hirveesti tartte lihasmassaa nyrkkeilyssä, ne tulee vaan tielle(?):rolleyes:

tsemppiä dieetille ja treeneihin!!;)

LuomuPorkkana sanoi:
joo, urheilu pitää psyykkeen kunnossa kaikin tavoin.:thumbs:

2kk/-8kg on oikein hyvä vauhti, se on sitä rasvaa itsessään jonka olet saanut karisteltua.hyvä:thumbs:

tulosten haku painoissa on kehonrakennuksessa mielestäni toissijaista. tässä dieetillä kokeilin huvin vuoksi pitkästä aikaa penkkiä: yllätyin , että voimaa oli vielä jäljellä 60kg jalat ilmassa 7toistoa yksin. tosin en perusta kehonmuokkaamisessa tuloksiin painojen kannalta, vaan mikä kasvattaa parhaiten lihaksia.

elikkä jos haet lihaa, niin mieti liikkeiden puhtautta->teetkö sen harjoitettavalla lihaksella vai koko kropalla. mutta sähän et hirveesti tartte lihasmassaa nyrkkeilyssä, ne tulee vaan tielle(?):rolleyes:

tsemppiä dieetille ja treeneihin!!;)
Täytyy sanoa että kyllä mulla on aik paljon tajua ton kaiken päälle ja nyrkkeily aika kausiluontoista. Kaikki tekniikat on hallussa joo, olen ollut kehonrakennusopettajana pikkulupauksillekin puolenvuoden ajan.:) Mut onnee vaan reenauksiis.:)

fun light vissyllä laimennettuna toimii myös, hiilihpot + mehu, aika kesäistä :D kannattaa vaerata mahdollisimman vähäsuolaista vissyä tähän !

Mielitekoihin on tullut nassutettua kaikenmakusia xylitoliapurkkia ja nälkää on yritetty pitää poissa runsaalla vedellä ja vielä törkeemmillä määrillä kahvia ja teetä. Mitä lähemmäs kisaa mennään sitä tiukemmaksi muuttuu noidenkin kanssa. Ei hyvä, kun niissä on makeutusaineita, ne on karsittava pois kuitenkin jossakin vaiheessa. Eli parempihan olisi, kun vaan kiltisti hyväksyy sen tosiasian, että dietillä ON nälkä.

Seiti (hyi saatana alkaa tehä pahaa), riisi, kana, kahvi. Vaikka dietillä kärsitään niin nälkää ei oikeestaan ole. 4dl kuppi mustaa kahvia pitää jo hyvin nälkää.

Olo saattaa kyllä muuten mennä paskaksi jos ei oo energiaa koneessa, mutta alkutaistelujen jälkeen nälkää ei vaan tule. Kumma minä.

NGV sanoi:
Kyllähän se nälkä on aina läsnä mutta saanen olla erimieltä siinä että miksi ihmeessä sen pitäisi tuntua hirveen epämukavalta?? En tiedä muista mutta minusta nälkä on yksi paskamaisimminsta fiiliksistä mitä on ja jos vaan keksin jonkun keinon millä saan sen unohdettua tai sitä loivennettua niin aivan varmasti käytän sen.
Menee aika pituus kusemis kilpailuksi kun aletaan vertailemaan kenellä nyt oli se paskin olo ja kuka oli eniten kuutamolla dietillä.
Ei se paska olo ja "hoocee" meininki tee siitä yhtään sen tehokkaampaan.

kahlaajalintu sanoi:
Kyllähän se nälkä on aina läsnä mutta saanen olla erimieltä siinä että miksi ihmeessä sen pitäisi tuntua hirveen epämukavalta?? En tiedä muista mutta minusta nälkä on yksi paskamaisimminsta fiiliksistä mitä on ja jos vaan keksin jonkun keinon millä saan sen unohdettua tai sitä loivennettua niin aivan varmasti käytän sen.

Joo asiapuhetta. Ekat pari päivää dietistä näin painajaisia ruuasta :hyper:
Jos vaan pystyy helpottaan sitä oloa nii miks olla helpottamatta?

Salaatti on aika hyvä. Kurkkua, jäävuorisalaattia, tomaattia, kanaa. Tulee roheiinia eikä paljoa muuta

Nälkä pysyy kurissa, jos mieli on kiinni jossakin.

Eli dieetin ykköshommia on kerätä kasa mielenkiintoista ja aikaavievää puuhaa. Jos aikoo viedä homman läpi tuijottelemalla duunin jälkeen sohvalta ulos klo 17-22 ennen nukkumaanmenoa niin tuskaa tulee...

kahlaajalintu sanoi:
Kyllähän se nälkä on aina läsnä mutta saanen olla erimieltä siinä että miksi ihmeessä sen pitäisi tuntua hirveen epämukavalta??
Saanen olla samaa mieltä.

Alkuperäiseen kysymykseeen; kahvi (+muut kofeiinipitoiset juomat), muut kalorittomat juomat (vesi lähinnä) ja ruokailut tasaisin väliajoin.

Rööki olis tietty hyvä tuohon nälän tunteen vähentämiseen, mutta kun polttaminen on niiin last-season... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom