Miten pidätte nälän kurissa dieetillä??

Tuli tässä mieleeni, kun vatsa kurnii heti aamutuimaan että mitä kikkoja teillä muilla on siihen että nälän tunne pysyy dietillä paremmin poissa mielestä.

Muistan Vilma-liinan maininneen jotain kaalin mutustelua ja joku tuijotti netistä ruuan kuvia.

Itselläni on tapana juoda vettä nälkää, keksiä jotain muuta puuhaa jotta se unohtuisi hetkeksi. Tavaksi on tullut myös jauhaa purkkaa ja kanniskella suklaa patukkaa koko dietin ajan mukana :D
Tuo patukan kanniskelu on sellaneinen henkinen juttu mulle, että jos en sitä syö niin en mitään muutakaan ylimäärästä. Dietin päätyttyä se tosin katoaa ennätys ajassa :hyper:
Enää en polttele tupakkaa mutta sillon kun polttelin se oli yksi tapa peittää sitä nälkää, parhaimmillaan sen 2 askin verran päivässä.

Mulla toimii myös kaalin mussuttelu, sekä jatkuva veden(tai funlight-mehun tms) litkiminen...Tästä tulikin mieleen että onneksi en enää ole dieetillä, sillä kyllä se oli joskus vähän liiankin ikävää kaltaiselleni ihmiselle, jonka vatsalaukun tilavuus on järkyttävän suuri :D.

Suosittelen siis myös kaikenmaailman kasvisten vetämistä: kurkkua, salaattia jne. Täyttävät kivasti vatsalaukkua eikä tule kaloreita nimeksikään.

Vihanneksia vain naamaan ja vettä perään nii pitää nälän kun aterioiden yhteydessä ottaa.
EDIT: itsellä ei edes ole nälkää nyt dieetillä. Bulkilla jatkuvasti piti olla syömässä ja nyt saa suunnilleen tuputtaa kaloreita sisään.

Hö, meikäläisellä on taas ongelmana se että tuntuu ettei meinaa jaksa syödä tarpeeksi ettei menis hirveesti alle sen -500kcal.

kuvittelenko mä, mut mun mielest purkanjauhannasta tulee vaan kovempi nälkä:eek: ainakin mulle. Johtuisko se siitä kun tiedostaa pureskelevansa jotain mut vatsaan ei mene ruokaa:D

Meah sanoi:
kuvittelenko mä, mut mun mielest purkanjauhannasta tulee vaan kovempi nälkä:eek: ainakin mulle.

Mulla kyllä purkansyönti selvästi vähentää nälkäisyyttä, et on kai henkilökohtainen juttu se...

Ja samoin nälkää vie myös kaikenlainen kaloriton juotava, oli se sitten vettä, Fun Lightiä, light-limsaa tai ihan mitä vaan. Parhaiten tarkoitukseen toimii kyllä toi laittilimu.

Cassu sanoi:
Mulla kyllä purkansyönti selvästi vähentää nälkäisyyttä, et on kai henkilökohtainen juttu se...

Ja samoin nälkää vie myös kaikenlainen kaloriton juotava, oli se sitten vettä, Fun Lightiä, light-limsaa tai ihan mitä vaan. Parhaiten tarkoitukseen toimii kyllä toi laittilimu.

No O'lightit ja Funlightit kyllä täyttää aikas kivasti:)

Itellä ei vielä ole tullut toistaiseksi nälkä mutta back-up plan on tomaattien mutustelu. Yhessä tomaatissa on joku 15kcal. Tietty hiukan kallista puuhaa, jos noita oikein reilulla kädellä alkaa syömään. Vesi on kakkosvaihtoehto.

Ai niin sitä piti vielä sanomani, että joillain ihmisillä kuumat juomat (kuten kahvi tai tee) pitävät nälkää kylmiä juomia paremmin loitolla...

Fun Lightti toimi ihan hyvin, mut cocis ligtti toimii vielä paremmin ku siinä on niitä hiilihappoja. Sitä ku litki ni ei tuu heti hirvee nälkä. Yksi on vielä kahvi, joka saa nälän tunteen loitommalle. Huono juttu on vaan, että kun ottaa kupin kahvia niin sen kanssa maistuisi aina joku pulla tai joku:)

Itse en joudu taistella hirveästi nälkää, koska suurin osa "nälän" tunteesta on oikeesti mielitekoja. Sokerittomat limsat auttaa ainakin mulla sekä nälkään että tuohon makean himoon. Mutta pizza ja sipsit huutavat aina kaupan hyllyllä mun perään :kuola:

viime dieetillä luin valehtelematta 5 tuntia putkeen/pvä (tai ihan minä vapaa hetkenä tahansa) keitto/leivontakirjoja,haalin reseptejä,tilasin niitä netistä, liityin ruokaklubeihin jne. ihan sairasta...saa nähä mitä tän dieetin puolivälistä loppuun tulee neuroosiksi..

nykyään juon vihreetä teetä tai vettä safkojen välillä.

Back
Ylös Bottom