Miten penkki nousuun pelastusopistoa varten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kossu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei! Tarvitsisin vähä apua penkissä. Pitäs saaha pelastusopistoa varten tuo penkki 45kg 25krt tällä hetkellä se on noin 15krt. Kun tuntuu että junnaa paikallaan ei kehitystä tapahdu. Olisko mitään vinkkejä asiaan. Kiitoksia jo etukäteen.

Kyl sitä voimaa pitäs aika reilusti lisää saada. Ykkönen pitää saada 10kg paremmaksi ainakin ja nykymaksimilla vähintään vitonen. Energiantuotollisestikin 25 on aika eri ku 15 eli kaipais omaa treeniään sekin. Aikaa ei hirveesti ole, mutta näitä testeihin treenaajia mulla on valmennuksessa hyvin säännöllisesti.

Kyl sitä voimaa pitäs aika reilusti lisää saada. Ykkönen pitää saada 10kg paremmaksi ainakin ja nykymaksimilla vähintään vitonen. Energiantuotollisestikin 25 on aika eri ku 15 eli kaipais omaa treeniään sekin. Aikaa ei hirveesti ole, mutta näitä testeihin treenaajia mulla on valmennuksessa hyvin säännöllisesti.
Eikö sinun valmennuksessa aikuinen saa penkkiä nostettua 65 kilosta 75 kiloon kolmessa kuukaudessa? Kun voimien lähtötaso on noin alhainen,tuon verranha (+10kg) saa maksimivoimaan jo pelkällä body pumppaus treenillä kun nostaa hivenen elopainoa,Miken 2x6 systeemillä helposti tuolla tasolla.
Voimaharjoittelulla vielä saa kuka tahansa vielä enemmän sen kummemmin panostamatta,treenaamalla vaan säännöllisesti vaikka sillä body 3-4 jakoisella ohjelmalla kun lähtötaso on todella alhaiset voimat miehelle.
tai 45 kilolla tehtyä 15 toistosta 25 toistoon?
Pelastusopiston vaatimukset kyseiseen liikkeeseen on
" min
Penkkipunnerrus
45 kg/60 s
25 kertaa30 kertaa38 kertaa

@SlaikkaG En mä sitä sanonut, ettei saa. On sitä tehty tuossa ajassa hyvinkin hämmentäviä kehityskaaria. Lähtökohtaisesti mä valmennan ihmisiä siten, että maksimipisteet saa vaikka unissaan. Kyse ei nyt kuitenkaan ollut mun valmennuksesta. Se oli mun vastaus tuolle kysyjälle ja yleinen treeniohje sen tavoitteen saavuttamiseen. Jos valmennukseen haluaa, se on sit eri juttu se.

Niin alhainen on voimataso. Toiset saa enemmän treenaamatta tai urheilematta ikinä mitään. Mutta jollain suunnittelemattomalla satunnaisella treenaamisella voi taso olla tuo. Ihan hemmetin vahvasti yksilökohtainen asia, vaikka suuri osa hukkuukin harmaaseen massaan kehitysvauhdissa ja lähtötasossa, mutta ääripäät on kuin yö ja päivä. Jotain saa tosissaan valmentaa, että saisi hyvät pisteet testeissä kun jollekin riittää että ajaa sisään vain suoritustekniikat. Ite sain armeijan sotilaspenkkikisoissa 21 toistoa 72,5 kilolla 19-vuotiaana ja myöhemmin joskus 26-vuotiaana 16x160kg huvikseen kokeilin. 16v menin salille. Toki olisin itsekin kyllä 45 kilolla saanut tuon 25 kertaa jo varmaan 1-3kk tyhmälläkin treenillä. Mutta tämä ja muita esimerkkejä on, että tuo 3kk on lyhyt aika ja kolme vuottakin nuorella iällä, jos vituilleen tekee tai on luonnostaan kovin laiha eikä älyä ylensyödä riittävästi. Vaikka ois potentiaalia ottaa vaikka tuplaten vuosikymmenen jälkeen.

Juu näin se menee. Itellä kaikki valmennus lähtee täysin yksilöstä, enkä tapaa yleistää tai olettaa mitään. En kehitysnopeuksia tai muutakaan. Muuten se ei mun kirjoissa oo valmentamista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo täydet on se ehdoton tavoite, koska hakijoita kuitenki näissä on paljon ja yhtään tasotusta ei kyllä kannata antaa. Treeniä nyt vaan ja jos liika jännäksi menee, hyppää mun jengiin. Älä keskity tekeen pelkästään pitkää sarjaa, vaan rakenna ainakin kaks kk kunnolla perusvoimaa.

Mulla ei oo yhtään jto:n osakkeita salkussa, mut jos oot ton 3 kk etävalmennuksessa, niin koulupaikka lienee enemmän ku riittävä lopputulos valmennuksesta. Mulla kesti aika kauan päästä jyvälle reenihommista (en mä mikään "hardgaineri" oo, mut varsinki penkki oli alkuun tosi hankala juttu), ni ihan sillä kokemuksella suosittelisin ottamaan joltain osaavalta ohjeet. Oppii siinä sit samalla iteki rakentamaan treeniohjelmaa, jos lompakko ei kestä valmennuksia.

Mulla ei oo yhtään jto:n osakkeita salkussa, mut jos oot ton 3 kk etävalmennuksessa, niin koulupaikka lienee enemmän ku riittävä lopputulos valmennuksesta. Mulla kesti aika kauan päästä jyvälle reenihommista (en mä mikään "hardgaineri" oo, mut varsinki penkki oli alkuun tosi hankala juttu), ni ihan sillä kokemuksella suosittelisin ottamaan joltain osaavalta ohjeet. Oppii siinä sit samalla iteki rakentamaan treeniohjelmaa, jos lompakko ei kestä valmennuksia.
Komppaan täysin kierojalan kommenttia . Eikä 3kk setti jto:lla niin paljon kustanna. Eurot voi käyttää paljon, paljon turhempaan. Saat nin hyvää tietoutta treeniin, jotka kannattelee sua pidemmällekin . Kokonaisvaltaisesti.

Päivitystä tännekkin eli 2kk vielä aikaa ja nyt kun alotin kreatiinin ja viikko sen jälkeen niin toistoja meneekin jo 21😁 Eli ei varmaan ole enää kauhean vaikeaa saada nuo 4 toistoa päälle 2 kuukauteen.

Ei oo ei, mutta se vähimmäismäärä ei tässä oo kyl se juttu. Hakkaa nyt se taso sinne täysille pisteille ja yli, ettei muun testinkää rasitus vaikuta.

Lihaskuntotestithän tehdään toki erikseen ennen varsinaisia pääsykokeita, ja penkkipunnerrus taitaa olla ensimmäisenä liikkeenä, joten ei siinä hirveästi rasitusta pitäisi alla olla. Minimirajat kannattaa saavuttaa varmasti, ja kaikki pisteet ovat tärkeitä. Penkistä on kuitenkin maksimissaan jaossa 0,25 pistettä, mikä kieltämättä kalpenee esimerkiksi psyykkisen soveltuvuus testin rinnalla (10 p). Eli en nyt jättäisi hakematta, vaikka penkistä ei täysiä saisikaan. Painotan kuitenkin edelleen, että kannattaa toki treenata siihen malliin, että varmoja pisteitä saat mahdollisimman paljon.

Päivitystä tännekkin eli 2kk vielä aikaa ja nyt kun alotin kreatiinin ja viikko sen jälkeen niin toistoja meneekin jo 21😁 Eli ei varmaan ole enää kauhean vaikeaa saada nuo 4 toistoa päälle 2 kuukauteen.
Hyvä hyvä. Penkin nostotekniikan suhteen olisi hyvä myös olla olennaiset asiat varmasti kunnossa. Että lavat on pituussuuntaasi nähden alhaalla ja yhteen lukittuna koko noston/sarjan ajan, samoin kuin jaloilla lattiasta paine, ja että hengitys pelaa oikein ja kaiken tän myötä pysyy nosto kasassa ja kroppa tuottaa yhteistuumin voimaa nostoon. Vaikka tää kaikki on perusasiaa, niin ottaa aikaa ennenkuin oppii todella nostamaan tehokkaasti, monella nosto on huteraa vaikka jonkinverran on jo treenaillutkin. Yllättävän pitkään alussa penkitulos kohenee ennenkaikkea siksi että oppii nostamaan, ja käyttämään nostossa sitä jo olemassaolevaa voimaa. Kyllähän siinä toki kokoajan myös voima lisääntyy enempi tai vähempi, mutta alussa tyypillistä että noston tekniikka hakusessa ja jo olemassaoleva eri lihasten voima ei välity nostoon. Tekemällä sekä pikkuvinkkejä soveltamalla oppii.

Kannattaa yrittää penkki saada sille tasolle, että ei tarvi failureen mennä. Penkki syö kuitenkin tehoja leukojen vedosta jonkin verran.

Tätä lähinnä itekki ajoin takaa. Leuat ekana ei söisi penkkiä niin paljon, kuin toisinpäin. No onneks leuoissa täydet saa lyhyemmällä sarjalla.

Vähähän niitä pinnoja siitä fysiikkatestistä tulee suhteessa. Mä näkisin tuossa myös asennepuolen, että sinne kouluun olis menossa mahdollisimman kovassa kunnossa, eikä nippanappa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom