miten parannan penkkiäni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aloittelija boy
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

aloittelija boy

oon alottanu joku vuos sit ja alus nostin penkis 50 ja nyt nousee joku 80 ja se on ollu vaiks kuin kauan jo ja tuntuu et oon jääny junnaa siihen 80 kiloo....
ohjelmani :
Ma: rinta ja hauis

Ti:Jalat,pohkeet

To:Olkapäät ja ojentajat

La: Selkä
ja teen 3*6 sarjoi,
mut ei vaa tunnu nousevan enemmän
ja vedän proteiiniä 2,5 grammaa painokiloa kohti
niin mikä nyt neuvoksi?:wall:

Kuten tuossa edellä jo mainittiin kannattaisi harkita treeniohjelman vaihtoa vaikka 2-jakoiseen. Nyt saat sitä treeniä kaikille lihaksille vain kerran viikossa.

Onko sulla treenissä progressio kohdalla, siis nostatko sarjapainoja tasaisesti? Lisäksi tuntuu, että kiskot noita ykkösiä joka toinen viikko. Ei niitä maksimeja tarvitse ottaa kovin usein.

nostanhan mä niit mut en hirveen usein kyllä... en mä kokeilekkaan mitenkkän usein niit

oisko jotain hyvää ohjelmaa 2- jakoisena?

Minulla on vähän samankaltainen dilemma parhaillaan. 2-jakoisella teen myöskin. Vaihdoin nyt todella pieniin sarjoihin (2-4) sillä millä ne nyt jotenkuten menee.
Yli viiden toiston (5-12) sarjoilla en ole saanut penkkimaksimia ja sarjapainoja oikein nousuun varmaan vuoteen, joten tämän on pakko olla ratkaisu ongelmaan, koska muuten olen jo neuvoton....

Kyllä tuossa kehittymisessä on jotain perustavanlaatuista pielessä, jos vuoden treenin jälkeen ei nouse enempää kuin tuo 80. Tosin et kertonut mittojasi, joten jos tuo on vaikka 1,5 kertaa oma painosi, niin ihan hyvä tulos.

Itse olen nyt aloittelijana saanut tuon penkkimaksimin hinattua 75-> 115 reilussa kolmessa kuukaudessa sen kummemmin kikkailematta, 2-jakoisella vetävät/työntävät perustreenillä. Joululomaa lukuunottamatta vielä dieetillä...

Luulenkin, että syy on treenin vähyydessä ja mahdollisesti liian kevyessä syömisessä. Kroppa läpi 2-3 kertaa viikkoon etkä väännä sitä penkkiä mitenkään erikoisen paljon verrattuna muuhun kroppaan. Vaikka et uskoisikaan ettei se penkki ole sen kummoisempi liike kuin mikään muukaan, niin silti siihen liikaa keskittyminen enemmänkin haittaa tuloksen tekemistä.

Tämä ei siis ollut mikään asiantuntijan neuvo, mutta toimii ainakin minulla.

Mie oon kuullu kokeneemmilta kavereilta semmosia tekniikoita joilla rupee penkki nousemaan. Alhaalta ponkaistessa tankoa ylös kannattaa persettä nostaa ja rykästä itteensä sillä tavoin penkkii vasten. Tulee lisää tehoa nostoon ja tulokset kohoo.

Hmmm ja kantsii ostaa heti alussa kaikki penkkipaidat, kyynärtuet ja rensselit. Saadaan tulokset nousemaan alusta asti hyvin.

Keljumus: taitaa aloittelija boy olla vähän nuorempi, vaikuttanee paljon. Eikä kaikki nosta 115 3kk treenillä vaikka sinä nostaisit, ei vaikka mitä tekisivät. Yleensä 24 vuotiaalla voimaa on jo muutenkin enemmän kuin teinillä.
En ihmettele ollenkaan että huonolla ohjelmalla ja treenaamisella, varmaan vähällä syömiselläkin penkki jumittuu siihen 80 kiloon joillain. Auttanee syödä enemmän, tehdä penkkiä ja muitakin perusliikkeitä kyykkyä ja mavea, leukoja ym useamman kerran viikossa, vaihtelua sarjapituuksissa eikä ihan loppuun asti.
Ja olla yhtä iloinen minkä vaan muun liikkeen kehityksestä kuin sen penkin.

Mie oon kuullu kokeneemmilta kavereilta semmosia tekniikoita joilla rupee penkki nousemaan. Alhaalta ponkaistessa tankoa ylös kannattaa persettä nostaa ja rykästä itteensä sillä tavoin penkkii vasten. Tulee lisää tehoa nostoon ja tulokset kohoo.

Hmmm ja kantsii ostaa heti alussa kaikki penkkipaidat, kyynärtuet ja rensselit. Saadaan tulokset nousemaan alusta asti hyvin.

ja tämähän oli vitsi,olihan?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei, ei ja ei. Apteekin-hylly vastaukset kyllästyttää (syö enemmän, käytä sitä-tai-tätä-ohjelmaa, tee perusliikkeitä, seiso päälläs, kävele käsilläs, nauti ihme-eliksiiriä numero 13...), jotka on suorastaan mantroiksi muuttuneet täällä. Muttakun se ei vaan suttaannu kaikilla niin yksinkertaisesti ja minä olen muun muassa elävä todiste siitä (kaverit painelevat viivana ohi vieläpä täysin samoin menetelmin ja jopa meikäläisen "valmennuksessa"). Enkä mielestäni ole mikään junnu taikka aloittelijakaan.

Ei siinä minusta taida auttaa muu kuin erityisen kova työ ja lopulta tyytyminen siihen ettei kaikkea voi osata yhtä hyvin kuin muut.

Niinpä, unohtui kyllä ettei kaikilla varmaan toimi se mikä toimi minulla. Varmaan aika yksilöllistä missä vaiheessa kehitystä ei enää tule melkein itsestään.
Kuitenkin nelijakoinen kerran viikossa-ohjelma ei kai ole ihanteellinen voiman kehittymiseen?

Niinpä, unohtui kyllä ettei kaikilla varmaan toimi se mikä toimi minulla. Varmaan aika yksilöllistä missä vaiheessa kehitystä ei enää tule melkein itsestään.
Kuitenkin nelijakoinen kerran viikossa-ohjelma ei kai ole ihanteellinen voiman kehittymiseen?

No ei taida olla.. Perusjako voiman hankintaan vois olla vaikkapa

1.penkki+avut
2.Kyykky+avut+vatsat
3.Kevyt penkki (nopeuspenkki, kapeapenkki...) + avut
4.Kevyt kyykky(nopeus tai joku muu kevyt)/MAVE + avut + vatsat

Normikehoilu-threadin single factorilla kai on moni saanut yllättävän nopeaa sarjapainojen kehitystä ja teen sitä itsekin. 5x5, keskitytään kyykkyyn penkkiin ja soutuun, todella yksinkertainen laskettu progressio.
5x5 3x/vko varmaan kehittää voimaa ja tekniikkaa hyvin.

treenaamalla parannat penkkiäs.

Suositut

Back
Ylös Bottom