Miten palstan järkkärit..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloitettu Aloitettu
Mä pyydän nyt sitten jo etukäteen anteeksi kaikkea harmia mitä oon ja tulen aiheuttamaan palstan järkkäreille. Koskaan en kyllä MUISTA tuollaista tehneeni. ;)

Tuota sisäänpääsyn rajoittamista tulee sitten arvioida rikosoikeudellisen puolensa kannalta myös vahingonkorvausoikeudellisesti. Mikäli järkkäri syyllistyy syrjintään, mutta tekee sen noudattaessaan työnantajansa yleisiä ohjeita, kanavoituu vahingonkorvausoikeudellinen vastuu työnantajalle isännänvastuuna. Vahingonkorvaus voi myös nousta harvinaisen korkeaksi, koska syrjintä on yksi harvoista tilanteista, jolloin myös kärsimys voidaan korvata.

Rikosoikeudellinen vastuu jää tietenkin järkkärin kannettavaksi, vaikka työnantajan ohjeiden mukaan toimiminen todennäköisesti lieventää vastuuta.

Mikäli järkkäri toimii oman päänsä mukaan, kaikki vastuu on tietenkin hänellä.

Käytännössä kuitenkin esim. kysymys yhden alle 24-vuotiaan sisäänpäästämisestä on aika epäoleellinen, koska siinä vaiheessa kun ruvetaan syytteitä ja kanteita nostamaan kaiken ratkaisee näyttö. Näyttötaakka väitetystä syrjinnästä kohdistuu väitetyn syrjinnän kohteeseen, ja todennäköisesti umpikänninen opiskelija N ei pysty mitenkään esittämään näyttöä syrjinnästä, mikä järkkäri esim. sanoo evänneensä sisäänpääsyn liiallisen päihtymyksen vuoksi.

Ylihuomenna tentti vahingonkorvausoikeudesta ja tääkin takertelee...

:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by meitsi

Ps. pokehan voisi heittää sen yhden osoitetun 'alaikäisen' ulos. Sillä voisi sitten olla jotain sanottavaa tota syrjintäjuttua yrittäneelle. :)

Alaikäinen ei vaan tässä vaiheessa oo oikeasti alaikäinen, joten sen jälkeen kun se on sisään päästetty ei voi myöskään tulla ikänsä perusteella ulosheitetyksi, mikäli järkkäri tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää iästä. Muutenkin kerran sisäänpäästetyn täysi-ikäisen poistaminen ravintolan sisäisen ohjesäännön perusteella on erittäin kyseenalaista, ja todennäköisesti asettaa ravintolan vahingonkorvausvastuuseen.

tuli vaan mieleen että en ole koskaan ymmärtäny tippiä jättää kun olen persaukinen...

mutta kuinka paljon poket saavat about palkkaa kk:ssa?

sitä vaan että onko ne vielä persaukisempia kuin mä ? :itku:

Yleensä kyllä vaan tulee vittuiltua takaisin ja hymyiltyä päälle silleen ystävällisesti :D Yleensä ne lähtee sillä, jos ei nyt ihan urpo satu olemaan.

Oon monta pitkää iltaa ovella pohtinu, et kyl tää Suomi kumma maa ton ravintola käyttäytymisen suhteen:
Perus käsitys on se, että jos olet mielestäsi tarpeeksi selvinpäin ja täysi-ikäinen, niin voit tulla ravintolaan. Aina pitäisi olla mukamas kaikenlaisia syitä miksi en juuri sinä iltana ota ko. urpoa sisään.
Kukaanhan ei ole mielestään kännissä eikä epäsiististi pukeutunut.

Ulkomailla on ihan normaalia, että ravintola valitsee asiakkaansa eli jos portsarin mielestä olet ruma niin se riittää syyksi olla ottamatta sisään.
Täällä pitäisi olla lähestulkoon lukemassa lakia ovella kaiken maailman kynäniskoille, joita ei sinun ratkaisu miellytä.

Originally posted by turbo
kuinka paljon poket saavat about palkkaa kk:ssa?

Sääntö numero 1.
Älä ikinä kysy portsarilta paljonko hän tienaa.

Poket tienaa hyvin tai huonosti, useimmat huonosti. Ja kaikkihan on suhteellista. Lähtöhinnat on n. 8€/h miinus verot.

Originally posted by kahlaajalintu

Oon monta pitkää iltaa ovella pohtinu, et kyl tää Suomi kumma maa ton ravintola käyttäytymisen suhteen:
Perus käsitys on se, että jos olet mielestäsi tarpeeksi selvinpäin ja täysi-ikäinen, niin voit tulla ravintolaan. Aina pitäisi olla mukamas kaikenlaisia syitä miksi en juuri sinä iltana ota ko. urpoa sisään.

Ei liity pelkästään ravintolakäyttäytymiseen... Suomalainen on tottunut kyseenalaistamaan. Kun sanot suomalaiselle jotain, josta hän ei ole samaa mieltä, niin usein ensimmäisenä mieleen tuleva kysymys on: "miksi?"

Jos sulle sanotaan, että olet B-luokan kansalainen, niin toteatko vain, että niin se varmaan on ja lähdet pois?

Minun mielestäni se ei ole pelkästään huono asia, että Suomessa ihmisten jakaminen eriarvoisiin kansalaisiin ei ole yhtä pitkällä, kuin monissa muissa maissa.

En tarkoittanut sitä, että ihmiset tulisi erotella tai syrjiä heidän asemansa perusteella.

Lähinnä ajoin takaa sitä, että tiettyihin ravintoloihin halutaan tietynlaisia ja tietyn tyyppisiä ihmisiä esim.vaaditaan pukua, parempia kenkiä tai tiettyä ikää.
Tämä ei mene suomessa jakeluun. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun joutuu aikuisille ihmisille selittämään miksi yökerhoon ei tulla sandaaleissa tai farkkushortseissa yms.

Mikäli olen myymässä mökkiäni ja en pidä ostajasta, niin ei minun ole sitä pakko myydä. Eihän sitä kukaan edes ihmettele.

Ravintoloitsija vaan haluaisi tietyn tyyppisiä asiakkaita.

Originally posted by kahlaajalintu
Lähinnä ajoin takaa sitä, että tiettyihin ravintoloihin halutaan tietynlaisia ja tietyn tyyppisiä ihmisiä esim.vaaditaan pukua, parempia kenkiä tai tiettyä ikää.
Tämä ei mene suomessa jakeluun.

Jeh, ymmärsin siis väärin. Kuvittelin, että toivoit samanlaista erottelua, kuin esim. jo Damissa joissakin yökerhoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom