Miten paljon kaloreita puntilla kuluu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spuik
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yritän laskeskella kaloreita ja on vähän vaikee arvioida noita kulutuksia. Tuntuu, että kalorilaskurin arvot täytyy olla yläkanttiin, mutta kun ei tiedä niin ei tiedä. Oon 190cm 97kg laihaläski, niin sanokaa nyt suunnilleen mitä vaikka tämmönen treeni kuluttaa peruskulutuksen päälle:

Ass to grass etukyykky 4x10 (60kg)
SJMV 4x10 (90kg)
Pohjeprässi istuen 4x10 (60kg)
Reiden ojennus koneessa 3x10 (102kg)
Reiden koukistus koneessa 3x10 (102kg)
Voimapyörä polvilta ei kovin syvälle 3x10

Tossa hurahtaa aikaa lämmittelyineen (vähän soutua ja kepin pyöritystä ja kyykkyjä tangolla) helposti 90min, kun palautukset venyy kaverin kanssa lässyttäessä. Tuntuu, ettei mitenkään voi mennä sitä jotain 700-900 kcal, mitä kalorilaskuri tarjoaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos sä niin paljon haluat tietää sen kulutuksen nii osta mittari. Ei sitä kukaan voi tosta arvuutella.

Mikäs mittari ois hyvä, kun mulla on kaks polaria jotka samoilla asetuksilla antaa aivan eri lukemat samasta treenistä. Toinen väittää vain noin 60% siitä mitä toinen.

Voit tietty lisätä sitä kulutusta lässyttämällä vähemmän tauoilla ja treenaamalla kovemmalla intensiteetillä ;). Ei se maratonikaan paljon kuluta jos sen autolla ajaa.

Ai 90min puntti kuluttaa vaan päälle 100 kaloria?

No jos 2400 kcal/vrk on peruskulutus, niin tottahan 90 min treeni vähintään 150 kcal kuluttaa.

Maalaisjärjellä ajattelua: jos kyykkää 40 toistoa s.e. 160 kilon paino (100 kg miestä ja 60 kg rautaa) nousee metrin, on kulutus sama kuin 100 kg mies kiipeäisi 64 metriä, eli jonkun matkaa harjun rinnettä ylös tms. Eli ei mitenkään paljoa. Joka tapauksessa energia muuttuu lämmöksi, eikä juoksua tai hiihtoa paljon tarvita että hikoilee yhtä paljon kuin salilla.

Mutta nyt joku varmaan korjaa tässä jonkun ajatusvirheen.

@DKM: Joo mutta sarjojen määrä pysyis kuitenkin samana. Sykkeen nousun kautta tietysti kulutus nousisi hiukan, mutta periaatteessahan sama työ vaatii saman energian.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omien useiden kymmenten mittausten mukaan minulla 77-kilosena nyrkkisääntö on 300kcal per tunti. Jos on tosi lyhyet palautukset tai vuoroliikkeinä tekee niin voi mennä jopa 350kcal. Tämä siis sisältää myös peruskulutuksen. Lisäksi seuraavan tunnin aikana kulutus on jonkin verran koholla, itselläni se vastaa n.10% treeniajan kulutuksesta.

Omalta kohdalta siis lasken 330kcal per 60min, sisältäen peruskulutuksen.

Omien useiden kymmenten mittausten mukaan minulla 77-kilosena nyrkkisääntö on 300kcal per tunti. Jos on tosi lyhyet palautukset tai vuoroliikkeinä tekee niin voi mennä jopa 350kcal. Tämä siis sisältää myös peruskulutuksen. Lisäksi seuraavan tunnin aikana kulutus on jonkin verran koholla, itselläni se vastaa n.10% treeniajan kulutuksesta.

Eli siis alku- ja loppulämmittelyiden kanssa sekä jälkeenpäin kohollaan olevalla kalorinkulutuksella yhteensä 450 kcal ;)

Eli siis alku- ja loppulämmittelyiden kanssa sekä jälkeenpäin kohollaan olevalla kalorinkulutuksella yhteensä 450 kcal ;)

Täällä ollaan tismalleen samanlaisilla lukemilla. Olen arvioinut että itse treenini noin 60min, johon tulee päälle huolellista lämpöä, venyä tms (yhteensä) 30 min ennen ja ja jälkeen tehtynä.

Olen siis lätkinyt kalorilaskuriin salipävinä 90 min "kohtalaista liikuntaa" sinne taulukkoon. Siitä tulee salitreenipäiville normi kulutuksen lisäksi 483kcal ja kokonaiskulutukseksi 624kcal vähän reilu 80kg jannuna.

Zone-sarja -42%
Itellä kuluu Polarin mittarin mukaan salireeneissä noin 600-900 kcal.
Syke pyörii AINA 120 paremmalla puolella.
En siis anna sykkeeni laskea koskaan ja reenini kestävät yleensä 80-120 minuuttia.
Painoa alle 80 kg ja pituutta alle keskiverron.
En tiedä onko mahdollista vai huijaako mittari mutta näillä mennään.

Itellä kuluu Polarin mittarin mukaan salireeneissä noin 600-900 kcal.
Syke pyörii AINA 120 paremmalla puolella.
En siis anna sykkeeni laskea koskaan ja reenini kestävät yleensä 80-120 minuuttia.
Painoa alle 80 kg ja pituutta alle keskiverron.
En tiedä onko mahdollista vai huijaako mittari mutta näillä mennään.

600 varmaan vielä menee kovalla sykkeellä mutta 900 kyllä jo vaatii jatkuvan isoilla lihaksilla tehdyn treenin. Luokkaa jotain kyykky-mave -kuntopiiriä tunti putkeen. Epäilen moniko tollasta harrastaa salilla :)

Kaapol meni se 600-900 keskimäärin 1,5-2h treenis, eli suht linjassa sekin..
Itel mittari ku ollu mukana, niin joku 550-650cal/1h15min tms ollut kun vetäny tahdikkaasti, eipä noista muuta ku vähän suuntaa antavaa nää, mutta ei nyt ihan laakereillakaan lepäillä, kun 800-900kcal välille menee sitten aerobinen esim. sulkapallo (tämäkin toki suuntaa antavaa)

600 varmaan vielä menee kovalla sykkeellä mutta 900 kyllä jo vaatii jatkuvan isoilla lihaksilla tehdyn treenin. Luokkaa jotain kyykky-mave -kuntopiiriä tunti putkeen. Epäilen moniko tollasta harrastaa salilla :)

Yleensä juuri nuo 900 kcal lukemat tulee isoista pääliikkeistä koostuvasta reenistä. Pienillä toistomäärillä, useammalla sarjalla ja lyhyillä palautuksilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom