Miten painoa lihaksista?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten kannattaisi alottaa treenaaminen, kun haluan saada lisää painoa lihasten avulla? Tällä hetkellä painoa 41kg ja pituus 160. Tosiaan tärkeetä olis ettei tuo paino pääsisi missään vaiheessa laskemaan. Nyt mulla on nyrkkeily treenit kaksi kertaa viikossa ja tanssia kerran viikossa.
Mikä olisi myös hyvä ruokavalio? Proteiini- ja ravinnejuomia mulla menee jo 2-3purkkia päivässä ihan vaan sairauden hoidon takia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jfx, kyse on crohnin taudista joka vaikuttaa ravinnon imeytymiseen, joten ne ravinto imeytyy paremmin siinä nestemäisessä muodossa kuin suoraan tavallisesta ruuasta

Varmaan paras teikälle olisi kun saisit painon maltilliseen nousuun, muutama kilo vuodessa lisää eikä kauheana tarvi pelätä jos vähäsen rasvaa tulee lisää samalla. Tähän reseptinä että lisää kaloreita napaan ja suht suuri osuus niistä proteiinista, rasvaakaan ei tarvi niin paljoa pelätä.

En tiedä mitä purkkeja käytät ja saatko niitä lääkärin määräämänä halavemmalla, mutta periaatteessa mikä tahansa palautus/massanlisäys/ravintojuoma käy, katsoo vain että siinä on 30-50 grammaa proteiinia sadassa grammassa - ihan marketeista löytyy sopivia urheilujuomapussukoita, tässä tapauksessa esim. Fast Mass2 voisi sopia ja sitä vaikkapa 200 kcal verran eli 50-60 grammaa päivässä.

Näitten lisäksi aloittelijamallin kuntosalia ohjelmaan. Energiaahan sulla menee hyvin noihin liikuntaharrastuksiin ja se hidastaa painon kertymistä - jos pitää jostain tinkiä ku paino ei nouse eikä ehdi kuntosalille, ni tingi siitä nyrkkeilystä - ei siellä kuitenkaan niin nättejä tyttöjä käy kuin tanssissa ;) Mutta paino kyllä nousee jos vaan kaloreita saa tarpeeksi.

Zone-sarja -42%
En tiedä mitään tuosta taudista mutta suosittelen ottamaan selvää peruskulutuksesta ja sitten lisäät syömisiä sen verran että paino nousee sen 400-700g/vk
Sitten kun olet päässyt tuosta kammottavasta alipainosta voit tiputtaa kaloreita maltillisemmiksi.

Aamupalaksi vaikka blenderillä Kaurahiutaleita, heraa, täysmaitoa + marjoja/helemä. 1Jakoinen ohjelma käyttöön kolmesti viikossa maksimoidaksesi proteiinisynteesin=Lihaskasvun.
Iltapalaksi sheikki missä lisäksi rasvaa 1rkl vaikkapa rypsäriä niin saat omegoitakin.

Muista että kun aloitat harjoittelemaan kuntosalilla kulutus kasvaa kunnolla ja syömistä on lisättävä reilusti.
Kuinka hyvin kokonainen ravinto imeytyy?

Jos ei ole juuri niin paha akuutti päällä, että tukosta on, niin ruokaa vain koneeseen. Toimii se suolistokin paremmin kun on tavaraa siellä. Proteiinijuomat toki hyvä lisä, mutta kyllä se kasvu ruualla tehtävä. Selvittele yritys/erehdystekniikalla sellaiset ruoka-aineet mitkä ei sovi, lisäät kasviksia reilusti ja muuten ihan normaali punttaajan ruokavaliolla (löytyy vaikka kuinka kun selaa). Kulutus voi olla jonkinverran suurempi kuin esim.kalorilaskurin antama, mutta kyllä se selviää kun jonkinaikaa seuraa tarpeeksi syömisiä.

Edit: maito, viljatuotteet ja sokerit varmaan huonoiten siedettyjä suuremmissa määrissä. Eli ehkä pelkän rahkan ja raejuuston varaan ei ainakaan aluksi kannata ruokavaliota rakentaa :) Kokeilemalla ja soveltamalla vain eteenpäin.

Tilliksen kanssa oon samoilla linjoilla. Eti ne oikeet ruoka-aineet mitä siedät ja jätä totaalisesti pois ne mistä menee vatsa/suoli vähääkään sekasin. Mulla itellä kanssa colitis ulcerosa eli melkeen sama ku toi crohni. Ruokavaliolla ja itselle sopivilla lääkkeillä pystyy pitää ne akuutit vaiheet poissa, mun kohalla ainakin näin. Mulle toimii parhaiten bodariruokavalio ja sillä parhaat tulokset saavutettu niin painonnostossa kun olon hyvänä pitämisessä :D Ei kannata pelkästään noita protskujuomia juoda, teet blendejä joissa kananmunaa mukana tuomassa hyvää protskuu ja marjoja esim. Hiilarit matalalla GI:llä varustettuna imeytyy parhaiten eli suosi tummaa riisiä/pastaa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom