Miten muuttaa videotiedostoja dvd-poltettavaan muotoon?

Ikä
35
Yritin leffaa joka on .wmw muodossa polttaa dvdlle uskollisella polttavallani mutta en pystynyt ainakaan neron avulla polttamaan koska oli kuulemma väärää muotoa. Miten voisin muutta tiedoston oikeaan muotoon?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos yrität polttaa dvd:lle silleen että pystyt katsomaan dvdsoittimessa sen niin pitää erityisellä ohjelmalla kääntää se tiedosto sopivaan muotoon, joka ei ole mikään nopea prosessi kuulema.

data muodossa pitäisi pystyä helposti polttamaan dvd:llekkin mutta tällöin ei voi dvdsoitin sitä toistaa. eli jos datamuodossa yrität pistää eikä onnistu niin nero kusee.

kannattaakin ladata leffat valmiiksi dvdsopivina, imagena tai vastaavana, en tiedä. tällöin homma menee; lataa -> polta -> katso, eli ei tarvii muutella tiedostotyyppejä...

...näin ovat isot nörtit minulle kertoneet.

Mä käytän sellasta ohjelmaa kun Power Producer,yksinkertainen,mutta kuten yllä todetaan,se kääntäminen kestää pirun kauan,about 2-6h per dvd,itse poltto sitten ei kestä montaa minuuttia.Aika harvoin on jaossa suoraan dvd-formaatin elokuvia jne.

tuossa on hieman apuja miten tapahtuu divx -> dvd http://www.nefernetti.com/divx-xvid-dvd_lle.htm

eli .wmv tarvitsee hiukan vastaavan ohjelman, google auttaa tässä asiassa http://www.google.com/search?hl=fi&hs=l9F&client=opera&rls=fi&q=wmv+to+dvd&spell=1

Aika harvoin on jaossa suoraan dvd-formaatin elokuvia jne.

Siis nettihän on pullollaan valmiita dvd-imageja mitkä mahtuu dvdr levylle.. Esim täällä

Mielestäni leffa/sarja kannattaa muuttaa divx/wmv muodosta dvd muotoon vain silloin jos mistään ei ole saatavilla dvdr versiota, valitettavan usein näin on televisiosarjoissa, mutta leffat suositellaan imutettavan aina valmiina dvdr muodossa.

Näin olen siis kuullut, itse en harrasta piratismia.

jjj84 sanoi:
Mielestäni leffa/sarja kannattaa muuttaa divx/wmv muodosta dvd muotoon vain silloin jos mistään ei ole saatavilla dvdr versiota, valitettavan usein näin on televisiosarjoissa, mutta leffat suositellaan imutettavan aina valmiina dvdr muodossa.

Juuri näin.

jjj84 sanoi:
Näin olen siis kuullut, itse en harrasta piratismia.

:D Niin, kaverithan ne vain :rolleyes:

Itsellä oli aikanaan joku The film machine, kun muunsin divx-tiedostoja dvd:ksi. Tuolla ohjelmalla sai myös laitettua pysyvät tekstitykset videon tulevaan dvd versioon. En ole varma saako sillä muutettua muita tiedostoja dvd:lle, mutta jos tarvitsee myös tekstit, niin kannattaa kokeilla.

dvd-image?Tarvii siinäkin jonkin ohjelman,joka purkaa sen kotiteatterin videoissa näkyvään muotoon.Oon itekin ottanut pirate-bayn torrentteja,ei ne usein nyt ihan yksinkertaisesti dvd:lle mene.En tietysti ite ole mikään pro näissä jutuissa.

Ville1Suuri sanoi:
dvd-image?Tarvii siinäkin jonkin ohjelman,joka purkaa sen kotiteatterin videoissa näkyvään muotoon.Oon itekin ottanut pirate-bayn torrentteja,ei ne usein nyt ihan yksinkertaisesti dvd:lle mene.En tietysti ite ole mikään pro näissä jutuissa.

No yleensä ne imaget voi suoraan polttaa dvd:lle, vaikkapa sillä Nerolla(dvddecrypter on muuten kätevä ohjelma tähän, pirun simppeli imagejen polttoon ja tekoon). Joskus image on paloiteltu moneen rarpakettiin, jotka purkautuvat sitten yhdeksi imageksi, joka poltetaan. Väittäisin kyllä, että se mahdollinen rarpaketin purkaminen on yksinkertaista, miten sen nyt sitten ottaa :)

Elikkäs netistä löytyvät dvdr elokuvat ovat aina tarkoitettu sellaisinaan poltettaviksi dvdr-levylle jos vain imagen koko on alle 4,4gigaa.

Usein leffat on pakattu RARrilla, joka puretaan ja paketista tulee ulos yksi image-tiedosto, päätteenä on joko .img tai .iso. Jos päätteenä on .img niin ainakaan nero ei ymmärrä sitä, vaan käsin muutat tiedoston nimeä niin että muutat xxx.img --> xxx.iso. Toosa varoittaa päätteen muuttumisesta mutta sen kuuluukin muuttua. Sen jälkeen nerossa valitset että polta DVD-IMAGE ja valitset tuon .iso päätteisen tiedoston.. ja sitten homma onkin jo puoliksi tehty, vain polttoa vailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom