Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Government Debt in Europe - Google Public Data Explorer Mielenkiintoinen sulatusprojekti tosiaan menossa. Velan määrän ja velkaantumisen haitasta ja hyödystä voi olla montaa mieltä, mutta se, että velkoja sulateltaisiin pois on ihan täyttä valetta.
Väärinymmärtämisen taito hallussa. Yksityisellä pelko perseessä, ja julkinen ei halua kuluttaa. Kyllä tässä se velkavuori on niskassa sektoreilla, mikä deflaatioon on vähintäänkin osasyy. Jos Euroopassa olisi numerot vihreinä, olisiko öljyn hinnan lasku tällaista? Julkisella alijäämiä tilkitään velalla, mutta johtuu sosiaalimenojen kasvusta. Kärjistys tämä, kuten edellinenkin viestini.
Uusis varmasti aliarvioi sen voiman ja sitkeyden millä tätä sirkusta pidetään yllä. Numeroiden mukaan oli jo tuolloin selvä.
E: Astrid Thors kaivaa nenää -ideollakin on enemmän katselukertoja...
Muutos alkaa kunnolla vasta kun vaalien toimesta poliittinen eliitti on vaihdettu. Tästä merkkejä on Ranskassa, Espanjassa ja erityisesti Kreikassa. Nykyiset päättäjät kyllä pitävät euroa väkisin pystyssä, mutta heidän aikansa alkaa käydä vähiin.
[sarkasmi]Niimmutkun talouskuri ja leikkaukset ovat Ainoa Oikea Tapa![/sarkasmi]No miten on, oliko Uusis sitten kuitenkin lopulta oikeassa?
[sarkasmi]Niimmutkun talouskuri ja leikkaukset ovat Ainoa Oikea Tapa![/sarkasmi]
Etla: Säästöt pitäisi saada aikaan leikkaamalla | Yle Uutiset | yle.fi
Ne kasvavat siksi kun säästöjen kerroin vaikutus on reilusti yli yhden. Kun budjetista leikataan miljardia niin ei se loppubudjettiin ole miljardia ylijäämäisempi vaan niinkuin Euroopassa oon reilusti pakkasella. Kansantalous on eri kuin kotitalous. Oikeastaan oikeampaa on puhua kireästä/ kiristyvästä finanssipolitiikasta. Käsittäen veronkorotukset ja leikkaukset.
Haluatko näyttää minulle valtion budjetista mitä määrärahoja on leikattu? Mistä on irtisanottu väkeä tai leikattu palkkoja? Tai edes jäädytetty palkankorotuksia. Mitä olen itse muutamaan kertaan valtion budjettia tutkaillut, niin järkiään kaikki määrärahat ovat kasvaneet ja nimenomaan hallinnon määrärahat ovat kasvaneet kaikkein eniten.
Tilastokeskus - Julkinen talous
Siitä voit itse katsoa, että 2013:sta 2014 leikattiin menoja puolisen miljardia. Olennaisempaa kuitenkin on, että valtion finanssipolitiikka on ollut kiristyvää jo pitemmän aikaa.
Tuulimyllyjä vastaan taistelua, mutta asiavirheet vain jaksavat ärsyttää. Olet todennut useaan otteeseen (viimeksi tällä sivulla), kuinka talous on kurjistunut säästöjen ja leikkausten takia. Nähtävästi viime vuonna määrärahat ovat todella pienentyneet muutamalla sadalla miljoonalla, hieno juttu. On kuitenkin melko mielenkiintoista, mikäli talous on kurjistunut vuodesta 2009 viiden vuoden ajan sen takia, että vuonna 2014 on säästetty/leikattu.