Miten maamme talous oikein saadaan kuriin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Miten maamme talous saadaan kuriin?

Meta description: Ketju Suomen talouden tasapainottamisesta: menoleikkaukset, verotus, velka, rakenneuudistukset, poliittiset linjat ja omat ratkaisuideat.

... Minusta nimenomaan nämä kokoomusnuoret ovat se porukka joiden pitäisi päästä valtaan ja he varmasti saisivat maan nousuun.

1hxg14.jpg

Aika tyhjentävä vastaus. Voisitko kuitenkin hieman avata lisää tätä vakuuttavaa perustelua?

Kuten juuri sanoin:
Tuo keskustelu kokonaisuudessaan vahvistaa vaan sitä käsitystä, että kun nämä kosket, rydmanit, lepomäet sun muut pääsevät täällä joskus vallankahvaan niin sitten täällä vasta kusessa ollaan. Ohjelmissa tasapainotellaan budjetteja ja tosiasiallisesti leikataan yhteisöveroja ja otetaan tilalle julkista velkaa, pelastetaan kavereiden kusessa olevat pankit ja firmat julkisilla varoilla jne. Sellaisia nämä "vapaata markkinataloutta" kannattavat talousliberaaleiksi itseään kutsuvat poliitikot ja poliitikonalut.

Tähän voisi vielä lisätä sen, että kokkarinuorten mukaan valtio ei saa harjoittaa aktiivista kysynnänsäätelyä finanssipolitiikallaan esimerkiksi täystyöllisyydestä huolehtimiseksi, tuloerot eivät ole ongelma ynnä muuta paskaa.

Kuten juuri sanoin:

Tähän voisi vielä lisätä sen, että kokkarinuorten mukaan valtio ei saa harjoittaa aktiivista kysynnänsäätelyä finanssipolitiikallaan esimerkiksi täystyöllisyydestä huolehtimiseksi, tuloerot eivät ole ongelma ynnä muuta paskaa.

Miksi tuloerot ovat ongelma? Olettaen, että pienituloisimmillakin on rahaa perustarpeisiin.

Ja muutenkin kun ohjelma on mielestäsi täysin paska, niin voisitko kohta kohdalta perustella miksi ne ovat paskaa. Vaikka toki tuo ynnä muuta paskaa on hyvä ja tyhjentävä perustelu.

Jatkossa työstä ei näköjään tarvitse maksaa palkkaa.

"Ajatuksena on, että [työttömän tukea] rokotetaan, jos ei osallistu, ja palkitaan, jos osallistuu"
...
Hänen mukaansa kyse olisi käytännössä useimmiten avustavista tehtävistä: yrityksen keittiön siistimisestä, vanhustenhoidossa tai kotipalvelussa avustamisesta tai risusavotasta.

Työttömille tulossa työvelvoite - Työttömyys - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Eikös tämä ennen ole mennyt niin, että jos on kieltäytynyt ihan oikeasta palkkaa maksettavasta työstä niin on tullut karenssia? Tuo vielä kuulostaa ihan järkeenkäyvältä, mutta nyt ollaan vissiin laittamassa jengiä palkatta töihin firmoihin. Siinä sitä libertaarien kokoomusnuorten "life, liberty and happiness" -retoriikkaa.

Ja muutenkin kun ohjelma on mielestäsi täysin paska, niin voisitko kohta kohdalta perustella miksi ne ovat paskaa. Vaikka toki tuo ynnä muuta paskaa on hyvä ja tyhjentävä perustelu.

Juurihan tuossa toin esille ne ongelmat. Etkö ymmärrä miksi esimerkiksi täystyöllisyystavoitteesta luopuminen on ongelma?

Ei tuosta kokoomusnuortan puheista kannata hermostua. Suomihan velkaantuu ihan kivaa vauhtia ja karsinnat ovat silmän lumetta joten missä siis ongelma ?

Juurihan tuossa toin esille ne ongelmat. Etkö ymmärrä miksi esimerkiksi täystyöllisyystavoitteesta luopuminen on ongelma?

En ole tuota ohjelmaa lukenut läpi, joten siksi pyysinkin näyttämään ne kohdat, missä mielestäsi on ongelmia. Sanotaanko siellä esimerksi että täystyöllisyyttä ei haluta tai sitä ei saa tavoitella?

Jatkossa työstä ei näköjään tarvitse maksaa palkkaa.

Työttömille tulossa työvelvoite - Työttömyys - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Eikös tämä ennen ole mennyt niin, että jos on kieltäytynyt ihan oikeasta palkkaa maksettavasta työstä niin on tullut karenssia? Tuo vielä kuulostaa ihan järkeenkäyvältä, mutta nyt ollaan vissiin laittamassa jengiä palkatta töihin firmoihin. Siinä sitä libertaarien kokoomusnuorten "life, liberty and happiness" -retoriikkaa.

Minä luulen, että nimenomaan kokoomusnuoret eivät tuollaisia työvelvoitteita ajaisi. Vasurithan noita on keksinyt koko ajan.

Ei ole aikaa katsella. Mitä jos vaan näyttäisit ne kohdat noiden ohjelmasta jotka ovat mielestäsi huonoja ja perustelet miksi ne ovat.

Meinaatko, että toi tapa keskustella kantaa kauheen pitkälle, että sä et viitsi itte ottaa mistään selvää vaan vaadit muita esittämään asiat valmiiks ja sit perustelemaan vielä kantansa?

Sanoisin, että aika ylimielinen asenne. Susta varmaan tuntuu, että oot vähän muiden yläpuolella, ku koet että muiden tarvii tuoda sulle kaikki valmiina.

Kosken ja Anderssonin väittelyssä eniten pisti silmään tuo Kosken Viron mallin hehkutus. Se on varma tapa saada väki ulos maasta, niinkuin Andersson mainitsikin. Baltiasta on viime vuosina ollut todella kova kansainvaellus ulkomaille. Luulen että suomalainen työvoima kelpaisi ulkomailla vielä paljon paremmin.

Toki tässä tilanteessa taloudelle jotain pitää tehdä, en vain itse usko että tämä on oikea vaihtoehto. Tosin on täältäkin aiemmin lähdetty joukolla.

Meinaatko, että toi tapa keskustella kantaa kauheen pitkälle, että sä et viitsi itte ottaa mistään selvää vaan vaadit muita esittämään asiat valmiiks ja sit perustelemaan vielä kantansa?

Sanoisin, että aika ylimielinen asenne. Susta varmaan tuntuu, että oot vähän muiden yläpuolella, ku koet että muiden tarvii tuoda sulle kaikki valmiina.

Sun suusta hyvän keskustelun ohjeet on kyllä mahtavaa kuultavaa. :hyper:

Ja en mä tunne olevani mitenkään kenenkään yläpuolella. Kunhan vain totesin että mulla ei ole aikaa katsella mitään väittelyitä tai lukea läpi ohjelmia. Siksi pyysinkin jotain järkeviä perusteluita hassujen kuvien sijaan. Meinaan mun mielestä kohteliasta on myös esittää tällä lainaukset niistä kohdista mitä haukkuu paskoiksi. Näin on helppo arvioida kumpikin näkökanta.

Sun suusta hyvän keskustelun ohjeet on kyllä mahtavaa kuultavaa. :hyper:

Ja en mä tunne olevani mitenkään kenenkään yläpuolella. Kunhan vain totesin että mulla ei ole aikaa katsella mitään väittelyitä tai lukea läpi ohjelmia. Siksi pyysinkin jotain järkeviä perusteluita hassujen kuvien sijaan. Meinaan mun mielestä kohteliasta on myös esittää tällä lainaukset niistä kohdista mitä haukkuu paskoiksi. Näin on helppo arvioida kumpikin näkökanta.

Mä nimeomaan kaivan itse tietoni ja pystyn perustelemaan väitteeni lähteineen. Kun tuonne sompanssi-ketjuun viittasit kuitenkin.

Mut luulet, että muita kiinnostaa ihan vitusti alkaa sulle referoimaan ohjelmia tai muilla on aikaa siihen? Oot vähän niinku keskustelupalstojen somali: kaikki pitää saada valmiina eteen.

Mä nimeomaan kaivan itse tietoni ja pystyn perustelemaan väitteeni lähteineen. Kun tuonne sompanssi-ketjuun viittasit kuitenkin.

Mut luulet, että muita kiinnostaa ihan vitusti alkaa sulle referoimaan ohjelmia tai muilla on aikaa siihen? Oot vähän niinku keskustelupalstojen somali: kaikki pitää saada valmiina eteen.

En mä nyt mitenkään mamuketjuun erityisesti viitanut.

Ja mun mielestä taas on kohteliasta keskustelussa referoida lähteestä ne osat joihin viittaa, jotta ketjua lukevilla on mahdollisuus arvioida kumpikin näkökanta. Toteamus, että joku on perseestä ilman mitään lähteitä tai tarkempaa selvennystä miksi ei ole kovin hedelmällistä.

Jos sellaisen vaatiminen tekee minusta keskustelupalstojen somalin, niin olen sellainen ilomielin.

Kosken ja Anderssonin väittelyssä eniten pisti silmään tuo Kosken Viron mallin hehkutus. Se on varma tapa saada väki ulos maasta, niinkuin Andersson mainitsikin. Baltiasta on viime vuosina ollut todella kova kansainvaellus ulkomaille. Luulen että suomalainen työvoima kelpaisi ulkomailla vielä paljon paremmin.

Toki tässä tilanteessa taloudelle jotain pitää tehdä, en vain itse usko että tämä on oikea vaihtoehto. Tosin on täältäkin aiemmin lähdetty joukolla.

Jep. Olisi nyt maininnut vielä sen Latvian menestystarinan... :jahas:

Taisin joskus täällä mainitakin, että tunnen itse aika runsaankin määrän koulutettuja ihmisiä, jotka lähtivät 90-luvun laman aikaan Suomesta ulkomaille, koska täältä ei yksinkertaisesti löytynyt silloin töitä.

Kun Suomessa nyt kerta toistetaan näitä harkinnanvaraisia virheitä suunnilleen yksi yhteen edellisen laman virheellisten toimenpiteiden kanssa niin tuo exodus ulkomaille on mielestäni täysin mahdollinen.

Minä luulen, että nimenomaan kokoomusnuoret eivät tuollaisia työvelvoitteita ajaisi. Vasurithan noita on keksinyt koko ajan.

Juu, juu... vasurit keksii.

2cdtjq0.jpg

Kokoomusnuorten Saul Schubak eroaa | Yle Uutiset | yle.fi

Kyllä tällaiset uudistukset sopivat nimenomaan tuohon kokoomusnuorten ajamaan linjaan.

Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja Saul Schubak eroaa tehtävästään...
Hän korostaa, ettei ole pakotettu eroamaan ja sanoo saaneensa laajaa tukea ja kannustusta kokoomusnuorilta ja muilta suomalaisilta.

Tervejärkistä jengiä.

Jep. Olisi nyt maininnut vielä sen Latvian menestystarinan... :jahas:

Taisin joskus täällä mainitakin, että tunnen itse aika runsaankin määrän koulutettuja ihmisiä, jotka lähtivät 90-luvun laman aikaan Suomesta ulkomaille, koska täältä ei yksinkertaisesti löytynyt silloin töitä.

Kun Suomessa nyt kerta toistetaan näitä harkinnanvaraisia virheitä suunnilleen yksi yhteen edellisen laman virheellisten toimenpiteiden kanssa niin tuo exodus ulkomaille on mielestäni täysin mahdollinen.

Siis Baltiassa taita olla tilanne se, että töitä ehkä jopa löytyy, mutta palkalla ei yksinkertaisesti elä. Ja tämän vuoksi lähdetään ulkomaille. Tämä taisi myös olla Kokoomusnuorten visio.

Back
Ylös Bottom