Toi onkin ihan mukava juttu kuulla näin maanantain riemuksi että vastahankitun auton myyntihinta käytettynä tippuu semmoisen 5-7k€ enempi kuin olis arvannu. Ja tottakai sekin lämmittää mieltä että 3l/100km kuluttavan hybridin parin kympin autovero nousee noin 800e vuodessa näillä kilometreillä.
Mulla on jotenkin semmoinen lievä kissanpaskan ja kusetuksen maku suussa tästä uudistuksesta. Toisaalta se käy ihan järkeen ettei tuota maksua laitettu polttoaineen hintaan, sehän olis ohjannu kuluttajia vähäpäästöiseen suuntaan ja olisi sitten veroeurot jääny kynimättä.
No tätähän tää just on. Millähän logiikalla tämä "uudistus" uudistaisi autokantaa? Minulla on kaksi käytettyä autoa, niiden kuluthan nousisi ihan helvetisti, millä perusteella minä hankkisin tämän takia uuden auton kun ei sen kulut mihinkään putoaisi? Silläkö perusteella että säästän autoveroissa? No ei ole rahaa eikä mielenkiintoa sijoittaa kotteroihin enempää, eli ajaisin ihan varmasti siihen asti että saa paalata suoraan.
Kannattaa varoo puheitaan ettei saa mitää tilaa :lol2:
Ai että nettikeskustelujen pohjalta joku pilkunnussija vetää herneen nenään ja alkaa tutkimaan esim jonkun henkilökohtaisia asioita? Sen voisi jopa olettaa menevän näin. Suomessa kun asutaan. Mutta tuossa tapauksessa, jos omalle kohdalle osuisi, ottaisin sitten elämäntehtäväksi selvittää kuka tempun teki ja sitten otetaan heti sen kateuden ja katkeruuden jälkeen seuraava kortti peliin, eli kosto. Että kannattaa tosiaan varoa tekemisiään ja sanomisiaan.
Voi tietysti olla että oli jotain niin huonoa huumoria että ymmärsin taas väärin.
Ja tuota virkamiesten perseraiskausta sai kokea jo raksavaiheessa ihan tarpeeksi. Onneksi se suurinpiirtein rajoittui siihen lupahärdelliin ja siinäkin mestarilla oli pokkaa pistää nyrkkiä pöytään ja hoitelikin sitten ne turhat tarastukset niin ettei tarvinnu enää niistä tapella. Mutta niitä piirustuksia kummasti hävisi jonnekin ja tarvittiin sellaisia mitä ei heidän omien ohjeiden mukaan edes tarvita jne. Mitään et voi kun toimittaa tai sitten ei heru lupia kun joskus kun taas menee vähän paperia hukkaan.
Ei tää tietenkään näin oikeasti ole kun ei ole todisteita. Tuulesta temmattua huutelua.
Jotkut joutuvat jopa omistamaan autonkin että pääsevät töihin.