Originally posted by JSmith
[B
(Ethän natua tarkoittanut?) [/B]
Hei, onhan jjj:kin natu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by JSmith
[B
(Ethän natua tarkoittanut?) [/B]
Jaa käytäntöä? Olen treenannut kohta 15 vuotta ja käynyt ainakin kaikki valtavirtaan laskettavat bodytreenisysteemit läpi. Tämä on minulle ainoa, millä tulee tulosta kuukaudesta toiseen. Ihmiset ovat erilaisia, mutta samalla lailla ne lihat kasvaa kaikilla jos solubiologian tasolle mennään.Originally posted by rollerghost
Siis että, toi on älyttömästi ristiriidassa käytännön kanssa, ei aina kannata uskoa jotakin teoriaa ja jos se koekin oli vielä eläimillä tehty kuten jollakin hiirellä, niin sillä nyt on elintoiminnot muutenkin paljon nopeemmat kuin ihmisellä. Joten eivät ole verrattavia! Eikä siitä voi suoraan laskeakaan paljon mitään, ihmiset ovat kuitenkin niin erilaisia.
DOMS ei todellakaan ole mikään lihaskasvun indikaattori.Itselläni ainakin jalat ovat vielä kipeenä monta päivää treenin jälkeen, mikä kertoo siitä, että rakentumista tapahtuu!
Sitten kun kipu on hävinnyt ja jalat tuntuvat normaaleilta alkaa vasta hienoinen alamäki.
Originally posted by metalman
Jos tämä HST teoria pitää paikkansa (lihas alkaa purkautumaan x tunnin kuluttua), niin sehän tarkoittaisi sitä että vain ja ainoastaan tällä systeemillä pystyy kehittymään?
Originally posted by metalman
Itse ainakin tiedän monta isoa natua jotka treenaa jaetulla ohjelmalla. ja ne on treenannu pitkään
Kyse on optimin hakemisesta, ei mistään ainoasta totuudesta. Lihassolun anabolinen tila kestää minkä kestää treenin jälkeen, tuo 36-48 on tämänhetkinen teoria. Adaptaatio alkaa tämän jälkeen hitaasti purkautua. HST:n idea on, että optimi on treenata heti uudestaan, jolloin lihassolukko joutuu kasvamaan koko ajan (ei toimi ikuisesti, mistä syystä HST:ssä pidetään aika usein täystaukoa). Jos treenaat älyttömän kovaa joudut odottamaan kauemmin ennen seuraavaa treeniä, joten edellisen treenin kasvuhyödystä on osa ehtinyt purkautua. Mikäli tauko ei ole älyttömän pitkä, ei tämä estä kehitystä, ainoastaan hidastaa sitä.Originally posted by metalman
Jos tämä HST teoria pitää paikkansa (lihas alkaa purkautumaan x tunnin kuluttua), niin sehän tarkoittaisi sitä että vain ja ainoastaan tällä systeemillä pystyy kehittymään? Ei tarvitse olla kovinkaan fiksu tajutakseen että tuossa mennään metsään ja syvälle..
Originally posted by screwdriver
Eli valaiseeko joku vielä minua sellaisessa asiassa että jos treenaan nyt 4 kertaa viikossa. Ja kahtena päivänä viikossa, eli ns. välipäivinä harrastan suht raskasta aerobista liikuntaa reilun tunnin/ puolentoista verran (aikalailla 24 h:n jälkeen lihas treenistä).
Rasvaa varmasti palaa tässä, ja lihasta myös mutta onko tämä nyt sellainen oravanpyörä että lihakset eivät pääse kasvamaan vaikka tämän 24 tunnin aika syön ylikaloreita ja yritän syödä oikeaa ravintoa?