Miten laskea prosentit maksimista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olikin vittuilijoiden kerho koolla. Sääli, että on niin vaikea saada asiallista keskustelua aikaan.:(

Selväähän se on, että yhdenmukaisuuden nimissä lasketaan jokaisen liikkeen vastus sellaisenaan, eikä sitä mikä osa vastuksesta on rautaa ja mikä osa elävää kudosta. Ei työskentelevät lihakset sitä tiedä. Jokainen voi sitten helpotella laskujaan, jos sille on tarvetta. Esim jos nostettava kehonpaino on pieni verrattuna käytettyihin rautoihin, niin laskee vain käytetyn raudan.

Ainakin omilla vaatimattomilla etukyykkypainoilla otan osan oman kehon painosta mukaan laskuun. Samoin myös leuanvedossa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kysymys kuuluukin, että miten te laskette? Kai kokonaiskuormasta? Jos ei, niin homma muuttuu erilaiseksi penkin ja kyykyn välillä leuanvedosta puhumattakaan.

Pitääkö ne painot ylipäätään laskea prosenttien mukaan? Olisiko parempi tapa arvioida sopiva toistoalue lihasryhmän mukaan?

Otetaan esimerkiksi takareidet. Olen antanut itselleni kertoa, että ne koostuvat melkolailla nopeista soluista ja vastaavat paremmin lyhyisiin sarjoihin ja sitä kautta raskaampiin rautoihin.

Jos nyt halutaan treenata takareisiä esim. kyykkyä varten ja valitaan liike ja lasketaan esim. 70% kuormaksi, niin eikö silloin mennä liian pitkiin sarjoihin ja tätä kautta menetetä osa harjoituksen tehosta? Kun taas jossain muussa liikkeessä 70% voisi olla riittävä intensiteetti.

Nyt kun mietitään tarvitseeko leuanvedosa ottaa kehonpaino huomioon prosentteja laskettaessa, niin eikö arvioimalla sopiva toistomäärä päästä koko kehonpaino-ongelmasta eroon?

Eli kysymys kuuluu prosentit vai toistot?

darvinisti: mä en vittuile ollenkaan ja juuri koskaan. viimenen kirjotuksenihan oli ihan asiallinen jo. lämpimän ironisesti vaan aiheesta lähdin omille teilleni tolla almalla, kun pukkas ihan pakosta luovuus pintaan :)

leuoissa ja dipeissä kyllä oma kroppa on hyvinkin suuri osa nostettavaa painoa. ei se ollenkaan pahaa noita sovellella tee. kuten sanottua, ne prosentit voi ottaa huomioon liikekohtaisesti, kun ohjelmia tekee. näin aika usein itellä. ja aika usein myös, kuten mtk kirjotteli.

Olikin vittuilijoiden kerho koolla. Sääli, että on niin vaikea saada asiallista keskustelua aikaan.:(

prosenteista sanon vielä kerran tämän:

tarkoitus ei ole laskea, vaan nostaa.:hyper:

sulla on paljon ihailtavaa intoa tuoda julki huomioitasi voimalajien nykytilasta, mutta sulta puuttuu täysin kyky kuunnella muita. panosta siihen, ja toisten ihmisten kunnioittamiseen, niin se vittuilukin jää pois. jostain syystä monessa ketjussa missä olet kirjoitellut, on harvinaisen paljon vittuilua.

enkä sano tätä vittuillakseni.

mtk77
Joo. Pääseehän noilla toistoarvioinneilla eroon prosenteista jossain määrin. Ehkä kokonaankin, jos arvioi oikein. Onnistuuko se sitten hyvin kevyen viikon suhteenkin? Prosentithan tietenkin apuväline ja alisteinen toistoille siinä mielessä, että vaikka laskisi, että vitonen 85%:lla, niin jos ei mene niin liikaa painoa sanoivat prosentit mitä tahansa.

jto
Ok. Otin liian herkästi.

pevelius
Treenaan vain kerran päivässä eikä treeni kestä kuin tunnin tai vähän päälle, niin jää siinä aikaa laskeskellakin. Osaan kuunnella muita, kunnioitan myös niitä, jotka sen arvoisia ovat. Ehkä en osaa ilmaista kunnioitusta riittävästi. Minusta asiallisen keskustelun pitäisi riittää siihen, että vastapuolikin keskustelee asiallisesti. Kunnioituksen osoitusta sekin, että ottaa toisen väitteet vakavasti ja miettii niitä. Jotta mennään tämän yli kunnioituksessa, niin se minulta ainakin vaatii useampia onnistuneita keskusteluja. Minun on hyvin vaikea kunnioittaa ihmistä, joka asiakeskusteluissa alkaa nälvimään minua.

Tyhmääkin tyhmempi kysymys, mutta oleellinen:

Onko noi prosentit vanhasta ykkösmaksimista VAI tavoiteltavasta ykkösmaksimista?

Zone-sarja -42%
Olisko rakennealma esillä jossain päin nettiä? Tai edes osia siitä? Mikä sen englanninkielinen nimi on?

:hyper:

Rajua.

Mutta aihe on kyllä tavallaan mielenkiintoinen, en usko sillä kevyillä kavereilla niin väliä olevan kyykyissä, mutta heikoilla ja painavilla (kuten allkirjoittanut) se vähän jo merkkaa. Vaikka kyykky liikkuu jossain 230 huitteilla raakana, niin en minä leikittele enää esim. 150 kilolla, kun itsekin painan treenikamoissa sen 118-119. Että vaikuttaahan se hieman. mutta harvemmin suoraan millään prosenteilla tuleekaan tehtyä, aina modaan hieman. Sitten kun olen siinä 100 kilossa ja kyykky 250+ niin ehkä tarvitsee ottaa entistä vähemmän näitä huomioon ja voi vaikka suoraankin kokeilla prossaohjelmia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom