miten kehittää rintalihasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dracula
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs olis sellanen kysymys, et miten saisin tuota sisärintaa (toisin sanoen sitä rintalihasten osaa joka on rintalihasten välissä) harjoitettua. Haluaisin myös tietää et miten saisin kiinteämmän rajauksen rintalihasten ja vattojen väliin. Eli mitäs liikkeitä suosittelette?

Ps. onko muuten mitenkään mahdollista saada rintalihaksia toisiinsa "kiinni", ku mulla on tuossa rintalihasten alaosassa tuommonen "reikä". Onko se vain lihasten rakenteesta kiinni, jolloin sille ei voi mitään?

Erikseen sisärintaa et pysty haroittamaan millään tavalla. Myös jos oikein ymmärsin tuon kiinteän rajaus jutun, se on lihasten rakenteesta kiinni, etkä voi muuttaa sitä itse.

Ja sekin on rintalihasten rakenteesta kiinni, geenit määrävät minkämuotoisia lihaksista tulee, eikä siihen itse voi juurikaan vaikuttaa.

Kaveri tekee penkkipunnerrusta niin, että laittaa tangonpäihin epätasaiset painot. On kuulemma hyvä liike, pyysi muakin kerran kokeilemaan. No kokeilin, kun kerran toinen oli niin tohkeissaan (eikä salilla ollut juuri muuta porukkaa :D ). Oli kyllä aika :david: - olo, kun toisessa päässä oli 5kg ja toisessa 15kg (yht. ruhtinaalliset 40kg) ja sai ihan tuskalla vääntää ja keskittyä, ettei se tanko lähtenyt käsistä.

Joo, tuntui toisen rinnan "sisäpinnalla" ja stabiloivan "vetävän" käden habassa. Ihan turha liike silti, älä haaskaa aikaasi moiseen. Olkapäitäkin hapottaa, kun vaihtaa lamppua, muttei se ole treeniliike ;)

Rintalihasten välistä rakoa saa pienemmäksi kun reenaa rintalihaksia isommaksi. Ei se rako siitä tosin kovin paljon normaalilla potarinpoikasella varmaan pienene. :) Ja rintalihasten ja vatsan rajaa saa paremmin näkyviin kun reenaat rintalihaksia isommaksi, ja tiputat rasvaprosenttia. Rintalihasliikkeet on aika tehokkaita näihin hommiin. :D Esim. FAQ on hyvä paikka aloittaa etsiminen.

Peisi puhuu asiaa, kehittää tisseistä ISOT niin ei tartte mitään väleistä välittää. Geenijuttuja nuo on, eikä niihin mitään oikoteitä ole olemassakaan.

Elikkäs olis sellanen kysymys, et miten saisin tuota sisärintaa (toisin sanoen sitä rintalihasten osaa joka on rintalihasten välissä) harjoitettua. Haluaisin myös tietää et miten saisin kiinteämmän rajauksen rintalihasten ja vattojen väliin. Eli mitäs liikkeitä suosittelette?

Ps. onko muuten mitenkään mahdollista saada rintalihaksia toisiinsa "kiinni", ku mulla on tuossa rintalihasten alaosassa tuommonen "reikä". Onko se vain lihasten rakenteesta kiinni, jolloin sille ei voi mitään?

Itselläni oli pari vuotta sitten sama ongelma, että rintapalat olivat ulkoreunoista paljon kehittyneemmät kuin sisärinta... johtui varmaan siitä, että olen aina tehnyt kaikki mahdolliset tankopunnerukset todella leveellä otteella.

Jotkut väittävät, että lihaksen muotoon ei voi vaikuttaa, koska se on geeneistä kiinni, mutta itse olen käytännössä huomannut, että kun teki vinopenkkiä niin ylärintaan tarttui enemmän lihaa. Siis joskus kolme-neljä vuotta sitten minulla oli ongelmana, että rinnan yläosa ei ollut tarpeeksi kehittynyt.

Parhaat liikkeet sisärintaan keskittymiseen olivat kapea penkkipunnerrus ja vipunostot maaten alataljoilla. Kapee penkki siten, että antaa kyynärpäiden ihan rauhassa karata ulospäin eikä yritä tehdä sitä ojentaliikkeenä... myöskään otteen ei tarvitse olla ihan niin kapea kuin jos sen tekisi ojentajille. Vipunostot alataljoissa teet siten, että laitat penkin ristikkäistaljapaikan väliin ja laitat D-kahvat (eli ne yhden käden kahvat) alataljoihin ja teet lentoliikettä selälläsi maaten... voi käyttää tasa- tai vinopenkkiä.

Tuli nyt vähän väännettyä rautalangasta, mutta kun ei tiedä kuinka kokeneelle tai aloittelevalle treenaajalle selittää... mutta pidä myös mielessä, että jos treenivuosia ei ole vielä juurikaan takana niin ei kannata keskittyä "pikkuseikkoihin" vaan perusmassanhankintaan.

Lisäksi rasva% vaikuttaa suuresti miten lihakset tulevat esille... itselläni ei rintalihasten alasauma erotu vatsasta ennen kuin rasvat on jossain 8% tienoilla. Rintalihasten sisäsauma taas näkyy vasta, kun ajaa rintakarvat... eikä sellaista tarvi massakaudella harrastaa... onneksi.

Ainoo tapa saada rintapaloja enemmän kiinni toisiinsa on saada niihin lisää massaa... tosin jos sinullakin siinä alhaalla keskellä on sellainen aukko niin sille ei voi mitään... se johtuu niistä geeneistä.

- Max HC -

Parhaat liikkeet sisärintaan keskittymiseen olivat kapea penkkipunnerrus ja vipunostot maaten alataljoilla. Kapee penkki siten, että antaa kyynärpäiden ihan rauhassa karata ulospäin eikä yritä tehdä sitä ojentaliikkeenä

- Max HC -

Nuo liikkeet todella tehoavat :)

Suositut

Back
Ylös Bottom