Miten katkaisette syömäputken, haluan vinkkejä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuupero
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Pahin on se luovuttaminen ja asenne, että kun alkoi mennä päin persettä, niin menköön sitten kunnolla.

Joo toi on niin rasittavan tuttu tunne. Jos syö vaikka 100g suklaata niin sitä jo sen jälkeen voi ajatella että nojoo ihan sama, plussakaloreilla sitä jo valmiiks ollaan niin mennään sitten kunnolla.

Mä nyt yritän tehdä kaiken ennaltaehkäisyyn. Nimittäin kun se syömine lähtee käsistä niin sit se lähtee ja hyvin harvoin sitä saa lopetettua mihinkään järkevään kohtaan. Viimeksi heräsin yöllä monesti järkyttävään närästykseen, ehkä se ajatus siitä olosta saa mut pysymään ruodussa toivottavasti vähän pidemmänkin aikaa.

Joo toi on niin rasittavan tuttu tunne. Jos syö vaikka 100g suklaata niin sitä jo sen jälkeen voi ajatella että nojoo ihan sama, plussakaloreilla sitä jo valmiiks ollaan niin mennään sitten kunnolla.

En ole ollenkaan paras sanomaan (syömishäiriötaustaa kun on), mutta tuntuu monella olevan tämä sama, että kun jo meni 100 g suklaata niin kaikki on pilalla enivei ja eikun mättämään lisää.

Juuri tuossa menee pahasti metsään. Ensinnäkin, grammojen ja kaloreiden laskeminen on pitkässä juoksussa ihan v-tun turhaa meillä taviksilla (kisahifistelijät on sitten erikseen), jos elämäntavat ovat jotakuinkin terveelliset.

Et välttämättä edes ole plussakaloreilla suklaan syötyäsi. Energian kulutus ei ole tasaista joka päivä, ei sitä pysty laskemaan ja ruokienkin energiamäärät ovat vain arvioita. Ja ta-daa: ihan oikeasti 100 g suklaata (n 500 kcal) on kropallesi ihan sama! Mutta sepä ei olekaan ihan sama, jos tällaisen "sortumisen" päälle vedät sitten moninkertaisesti lisää.

En halua arvostella juuri sinua cilla, itsellä oli joskus myös tyylinä, että kaikki tai ei mitään, kun herkuteltiin niin sitten herkuteltiin oikein big time. Siitä vain tulee sekä psyykkisesti että fyysisesti kamala olo, ja pikku hiljaa olen oppinut, että 100 g suklaata oikeasti riittää, kun ravitsemus on kunnossa. Ei edes mahdu lisää, eikä tule morkkista, kun tietää, että moinen "ylimääräinen" 500 kcal ei näy eikä tunnu missään.

Joo`o...näistä jutuista tuli mieleeni, että itselläni kans sillä tavalla jää tuo mässäily päälle, että kun on syönyt herkkuja ei enää tavallista ruokaa voi syödä ettei kalorit ylity enää yhtään enempää (eikä normaali ruoka muutenkaan oikein maistu) ainakaan sinä päivänä.
Nytkin tiedän että lomailun jälkeen herkuttelu on jäänyt pahasti päälle, vaikka en oikeastaan joulukaudestakaan kunnolla tainnut normaaliin ruokailuun päästä.

En lukenut ihan koko ketjua lapi, etta onko joku jo tuonut asiaa esille..

Mutta oman kokemuksen kautta sanoisin etta kun kyseessa on yhden/muutaman paivan massaily melkeimpa ykkossaanto itselleni on: ALA YRITA KOMPENSOIDA LIIKAKALOREITA!! Siis sitten "huomenna" kun massaily saa luvan riittaa ja perskeles takaisin ruotuun, veikkaisin etta moni muukin kuin mina paattaa "syoda puhtaasti ja vahemman ja liikkua/treenata ainakin x kertaa". Ja sitten kun se ei ihan toteudukkaan (yleensa viimeistaa illalla tv:n aaressa) kaikki on mennyt taas pieleen ja ihan sama... tai jos onkin psyykannut itsensa koville miinuskaloreille ja aamulenkeille, keho/psyyke saattavat pistaa pian hanttiin ja seurauksena onkin oikea ahmimiskohtaus ( ja tasta ei muuten ole pitka matka syomishairioon ).
Siispa: yhta tarkeana kuin taalla jo mainitutkin keinot valttaa tietynlaisia syomisia, olisi realistisesti suunnitella mita syo. EI SIIS ALOITTAA DIEETTIA vaan PALATA tarpeeksi energiaa sisaltavaan NORMAALIRUOKAVALIOON. Itsellani tama on kaikkein konkreettisimmin tarkoittanut mm. ahmimisillan jalkeisena aamuna ison puuroannoksen keittoa, lampiman lounaan syomista jne..

Joooo ei v*ttu mitä settiä on tullu mätettyä nyt pyhinä! Ei mitään järkeä :eek: Hirveä olo, tuntuu et oon paisunut kuin pullataikina tässä parin päivän sisään... Farkut kiristää ja yritän parhaani mukaan vältellä niiden vetämistä jalkaan :( Hullua sanoa, mutta oikeasti kaipaan jo vanhaa rutinoitunutta arkea.

Mulla herkkuputki katkeaa suht tehokkaasti herkän mahan takia. 200g karkkiakin saa mun kropan aivan sekasin. Närästää, oksettaa ja polttaa joten seuraava päivä menee paastolinjalla. Seuraavana aamuna sitten taas on normiolo ja menee kaurapuurot alas. En tiedä mistä johtuu tollanen, sekä refluksitauti, että ärtyvä suoli löytyy eli suht vatsavaivainen oon. Mutta ehkä hyvä näin, ei pysty edes liikaa mättämään. Enkka taitaa olla kaks mokkapalaa jonain herkkupäivänä... Ei nykyään oikeen voi kauheasti säännöllisen rytmin ja perusruoan ulkopuolelta syyä. Harmittaa kyllä. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom