Miten katkaisette syömäputken, haluan vinkkejä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuupero
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
kalorilaskurit

joo siis jotain teidän kalorilaskureissa mättää; mä oon 160 cm ja 56 kg ja pelkästään se, että hengitän ja makaan koko päivän selällään, kuluttaa jo n. 1400 ckal, ja siihen kun lisää 8 tunnin työpäivän joka on puoliksi istuma-, puoliksi kävely- ja käsityötä, tulee jo n. 600 ckal lisää ja sitten kun vähän köpöttelee jne niin naisen keskikulutus päivässä on tosiaankin se 2200 ckal ja siihen päälle urheilut.
tää n. 2000-2300 ckal/pv on aika vakio naisille, ihan sama mitä tutkimuksia lukee ja minkä kokonen on, jos suurinpiirtein normaali on. sportit (tunnin sali ja tunnin reipas kävely tai vähän lyhyempi juoksulenkki) päälle ni ollaan siinä 2600 ckal paikkeilla.
mutta koska kaikki on kuitenkin ihmiskohtasta, reagoi jokainen omalla tavallaan. mä sorruin kans "syöpöttelyyn" eli söin n. 7 päivää +/- nolla ja kolmena päivänä +300, varsinkin hiilareita, ja hups mulla on 1-2 kg tullut löllöä ja pöhöä. eli eikun kiristelemään :hyvä:

Mun hiilariputki kestää vain päivän jos sellaseen repsahdan, mutta mulle se riittää jo 1-2kg lihomiseen (tulee varmaan syötyä ylimäärästä 7000-14000kcal, ei muuta järkevää selitystä miten voi lihoa pysyvästi tuosta noi paljo:wtf:)
[ ]Muutenkin noudatan normaalisti hyväkarppilinjaa (=ei viljoja, leipää, perunaa ym. mutta hedelmiä ja palkokasveja kylläkin)

Ei se ole lihomista. Gramma hiilareita sitoo itseensä jotain 4g vettä, joten sadasta grammasta hiilareita saa jo puolen kilon turpoilun aikaiseksi. Vielä kun et normaalisti syö paljonkaan hiilareita, kunnon mässyt näkyvät vaa'assa aivan varmasti - mutta lihomista se ei ole, vaan nestepöhöä, joka katoaa muutamassa päivässä palattuasi arkiruokailuun (ellet arkisin ole plussalla?). Elimistö ei vissiin kovin tehokkaasti käytä hyväkseen kertaluontoisia kalorimättöjä muutenkaan.

Lisäksi syön vain 3krt päivässä (en ole lukenut vielä yhtäkään kunnon tutkimusta missä selkeesti selitettäs millä perusteella useemmin syöminen ois järkevämpää)

Ravitsemusasiantuntija Fogelholm on sun kanssa samaa mieltä, eli syömiskertojen määrällä ei periaatteessa ole väliä. Moni vain ilmeisesti syö kerralla "liikaa", kun aterioita vähennetään. Luulisin myös, että jos lihaksia haluaa kasvattaa, kannattaisi syödä mielummin usein kuin harvoin.

Ei se ole lihomista. Gramma hiilareita sitoo itseensä jotain 4g vettä, joten sadasta grammasta hiilareita saa jo puolen kilon turpoilun aikaiseksi.

Siksi kirjoitin pysyvästi, eli siis ei pelkkää turvotusta, vaan vielä viikon parin päästäkin on selkeesti läskimpi. Jos heti mittaisin painon ahmimisen jälkeisenä päivänä, olisi luultavasti 4kg ylimäärästä. En kuitenkaan kiduta itseäni tuollaisella.

Ravitsemusasiantuntija Fogelholm on sun kanssa samaa mieltä, eli syömiskertojen määrällä ei periaatteessa ole väliä. Moni vain ilmeisesti syö kerralla "liikaa", kun aterioita vähennetään. Luulisin myös, että jos lihaksia haluaa kasvattaa, kannattaisi syödä mielummin usein kuin harvoin.

No en tiedä onko lihaskasvatuksen kannaltakaan merkitystä. Kun syö kerralla enempi, viipyy ruoka ruoansulatuskanavassa pitempään
eli aminohappoja pitäs kyllä siirtyä ruoansulatuskanavasta vereen myös aika pitkään aterioinnin jälkeen (lihasten ravinnoksi). Jos taas syö pieniä aterioita, loppuu suolesta "menovesi" aika pian eli täytyy sit kans tankata useemmin.

Itsellä on just päinvastoin harvaan syömisen kans, eli kun ateriat on niin pirun vähäisiä kun syö 6 krt päivässä (kokeiltu siis on) että melkein joka päivä jollakin niistä aterioista sit repsahdin, yleensä illalla (myöhästä rajottaa enää loppupäivän kaloreista). Nyt kun saan kahdella aterialla ottaa ruokaa vähän enemmänkin ihan luvan kanssa, saa mun sisäinen suursyömäri toteuttaa itseään. Kaksi kertaa taas on liian vähän, koska tulee jo ikävä syömistä jossain vaihees päivää.

^En näkisi syytä muuttaa väkisin sitä syömisrytmiä, jos tuo tuntuu luontevalta ja pitää paremmin ahmimishalut kurissa. :)

Mulla auttaa tiukahko ketogeeninen, mutta eri ihmisille sopii eri jutut. Yleensäkin kehottaisin kuuntelemaan itseään ja olojaan aika pitkälle näissä jutuissa.

Sitä en tiedä pitääkö kalorilaskurit paikkansa, mutta itse en sinne esim. kasviksia (kurkku, tomaatti yms) laita, jos siis joskus kalorilaskuria käytän. Mielestäni kasvikset on ns. vapaata riistaa.

Mutta mitä Tuuperon tekstiin tulee, niin jäin miettimään sitä, että mitä se mässäily oikeasti on? Mitä tarkoitat kun kerrot, että mässäilet vaikka leivällä? Onko se sinun kohdallasi sitä, että vedät ranskanleipäpalasia kerralla 5-6 kpl pari kertaa päivässä, vai että syöt ruisleipää n 6 viipaletta päivässä? Kun on pitkään tottunut syömään varsin rajoitetusti, tiukan kaavan mukaan voi ns. normaali syöminen tuntua "mässäilyltä" ilman että se sitä oikeasti on. Eli onko tämä "apua, mässäilen hiilareilla" nyt vain huonoa omaatuntoa, kun en et ole vielä oppinut syömään ilman kontrollia vai mässäiletkö oikeasti?

Jos vain jaksat niin laita tänne ihan konkreettisesti monta vpl leipää, monta perunaa, kuinka paljon pastaa ja paljonko pullaa syöt oikeasti, ei mitään gramma määriä.

Jos vain jaksat niin laita tänne ihan konkreettisesti monta vpl leipää, monta perunaa, kuinka paljon pastaa ja paljonko pullaa syöt oikeasti, ei mitään gramma määriä.

Tämä päivä meni kyllä ihan pipariksi syömisten suhteen. Ei päätä ei häntää. Voisin nyt kyllä ihan vain itsekidutukseksikin naputella tänne syömiset, jotka meni about näin:

aamu 9
2 pita leipää (euroshopper)
20 gr 30 % margariini
40 g polar 5 juustoa
Ehrman rahkaa purkki
2 mukia maitokahvia, rasvattomalla maidolla
vettä 0,5 litraa

12.00
välipala:omena
suklaata 50 gr :rolleyes:
vettä 1/2 litraa

kello 13.00
ohrariisiä keitettynä 200gr
chili con carne paistijauhelihasta 200 gr
punajuuria 300 gr
ruisleipää 2 palaa, päällä 10 gr margariinia 30 %
vettä 1/2 litraa

kello 16.30
pro fx protskupatukka 65 gr
tofua 50 gr (marinoitu)
puolikas dexal kookospatukasta
vettä 1/2 litraa

19.30
Tähän asti aikalailla reilassa syömiset, siis ei todellakaan mitään mallisyömistä vaan noita turhia löytyy, muttei hillitöntä mässytystäkään. Mutta tästä eteenpäin meni syömiset pois kontrollista ihan mun mielestä päin p####ttä:itku:

2 palaa kauranen leipää
päällä 30 % margariinia 10 g
lounaalta jäänyttä (=150 gr)chili con carneta noin 150 gr,
polar 5 juustoa 40 gr,
2 broiler "nuijaa" nahkoineen

kello
20.00
synttärikermakakkua 350 gr (arvio, söin kolme kunnon biittiä kahvin kanssa....)
Sacher-leivos (jäi eilisestä) Eikä edes tehnyt pahaa syödessä, maistui ihanalta
Kahvia 3 kuppia

Mutta nyt on kyllä todella äklö olo, tekisi oikeasti mielii heittää laatat:urjo:,

Kaloreita sisällä varmana lähellä 4000, liikkumiset tänään 60 min kävely :(

Kyllä ihminen voi olla typerä. Minulla oli ihan ok. olo aina tuonne iltaan asti. Vähän nälätti, mutta kaikki olisi ollut ihan yes, ilman noita kakkulatinkeja..Byyh.

Vinkki: mitä enemmän ajattelet sitä mitä et saisi syödä, sitä enemmän sitä syöt. Ja toinen on se, ettei yksinkertaisesti osta mitään mässyä tai hyvää. Kaupassa voi ihan hyvin kävellä hyllyjen ohi. Ja toisaalta yhdyn myös edellisiin kommentteihin joidenka mukaan voi herkutella hyvällä omallatunnolla joskus. Itse en ainakaan jaksa tuntea huonoa omaatuntoa nykyään siitä jos sillointällöin jotain epäterveellistä syö, kunhan perusjutut on kuosissa. Ei elämä voi olla jatkuvaa syömisen tarkkailua. Riittää kun pohja on kunnossa ja satunnaisesti voi sisällyttää niitä herkkujakin sitten..

mitä enemmän ajattelet sitä mitä et saisi syödä, sitä enemmän sitä syöt. Ja toinen on se, ettei yksinkertaisesti osta mitään mässyä tai hyvää. Kaupassa voi ihan hyvin kävellä hyllyjen ohi. Ja toisaalta yhdyn myös edellisiin kommentteihin joidenka mukaan voi herkutella hyvällä omallatunnolla joskus. Itse en ainakaan jaksa tuntea huonoa omaatuntoa nykyään siitä jos sillointällöin jotain epäterveellistä syö, kunhan perusjutut on kuosissa. Ei elämä voi olla jatkuvaa syömisen tarkkailua. Riittää kun pohja on kunnossa ja satunnaisesti voi sisällyttää niitä herkkujakin sitten

AMEN, todellakin! :worship:

Nimim. ostin äsken luentoevääksi kahvin ja Snickersin :D :nolo:

Kalorilaskurit?

Lueskelin noita kalorilaskuri -juttuja. Missä te käytte kalorinne "punnitsemassa"? Mulla on osoite vain tuonne www.kalorilaskuri.fi -sivuille ja se kyllä antaa todella pieniä lukemia, etenkin kun joudun nyt dieetillä vielä miinustamaan 500kcal. Ei sillä, onhan tuo paino tippunutkin sen kilon viikossa:D

Esimerkkinä käytän itseäni:
nainen 24v
164cm
61kg

60min salitreeniä ja kevyt istumatyö tekee 1957kcal. Siitä miinus 500 niin jää 1457kcal syötäväksi. Onko joku muu saanut jollain toisella laskimella eri tuloksia?

Itselläni kalorilaskuri näyttää selkeästi alakanttiin: 1749 kcal salipäivälle, mutta enpä ole lihonut vaikka söisin 2200 kcal päivässä. Ei sitä kulutusta millään voi tarkasti arvioida, ja itse kalorilaskurin kanssa tuli aikoinaan aina syötettyä ruokamäärät yläkanttiin ja liikunnat alakanttiin :rolleyes:

tämäkin on ihan mielenkiintoista luettavaa

Itse en kaloreita laske kuin silmämääräisesti. Siihen touhuun jää helposti koukkuun, ja itelläni sellainen voi johtaa varsin huonoihin seurauksiin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mä en itse tykkää yhtään siitä "ruokalaskurista". Mieluiten katson energiamäärät finelistä ja punnitsen ja lasken itse. Jotenkin paljon selkeämpää.

Pyöräilin eilen töihin ja takaisin ja laitoin sykemittarin päälle. Matkaa yhteensä n. 26 km aikaa kului yht. 90 min, ja sykemittarin mukaan kaloreita paloi 518. Olen siis 175/63. Tuosta kun vielä vähentää peruskulutuksen niin ollaan jossain vähän päälle 400 kalorissa. Tämän saman kyllä näytti kalorilaskurin liikuntaosiokin. En tiedä vaikuttaako tuohon vähäiseen energiankulutukseen hyvä kunto? Mulla lepopulssi on 55 ja vaikka pyöräilin niin, että on pieni hiki päällä en saanut sykettä nousemaan kuin 95-115 välille. Mäkiosuuksien jälkeen syke pyöri 130 pintaan. Kysymys, joka mulla heräsi on se, että kuluttaako huonokuntoinen enemmän kaloreita kuin hyväkuntoinen :wtf: Elikkä sydämen sykkeen mukaanko energiakin palaa ja näin ollen jos sinulla on huono aerobinen kunto kulutat enemmän?:rolleyes:

Niin, jotenka kalorilaskurin mukaan +-0 kulutus eilisten liikuntojen mukaan oli 2058 kaloria? Että ei toi kyllä hirveästi ole. Ehkä pitää unohtaa oikeasti nämä laskurit ja keskittyä tunnustelemaan omaa kehoa. Jos se wörkisi niin, että on hyvä olo se fyysisesti että henkisesti. Niinkuin täälläkin on todettu useaan otteeseen niin noi on vain suuntaa antavia noi laskurit.

En tiedä vaikuttaako tuohon vähäiseen energiankulutukseen hyvä kunto? Kysymys, joka mulla heräsi on se, että kuluttaako huonokuntoinen enemmän kaloreita kuin hyväkuntoinen :wtf: Elikkä sydämen sykkeen mukaanko energiakin palaa ja näin ollen jos sinulla on huono aerobinen kunto kulutat enemmän?:rolleyes:

mutta tiedysti. Mitä ennemän tiettyä lajia harrastat sitä tehokkaammaksi keho siinä tulee- kuluttaa vähemmän energiaa samaan suoritukseen.

:( Syömäviikot keräsi kehoon runsaat kaksi kiloa fläsää - sitä ehtaa hiilarisellaista juu. Eipä auta kuin tiristellä niitä veke. Mun syömisillä, keholla ja liikkumisillä menee kyllä jouluun. Eipä auta itkut markkinoilla! Kirjailin tuonne mitä söit palstalle syömisiä, mutta ehkä pitää hieman tiristää kaloreista, jotta rasva palaisi...:eek:

Olipa mielenkiintoinen ketju. Kovasti tuntuu tuo ruoka pyörivän mielessä ja hallitsevan ajattelua. Hyviä vinkkejä olivat juuri nuo, ettei kotiin edes osta herkkuja, vaan popsii sitten jotain terveellistä, jos tekee mieli hyvää ja pystyy syömään silloin tällöin kahvilla pullankin ilman, että tarvitsee kalorilaskurista katsoa paljonko tuli liikaa kaloreita ja paljonko tarvitsee liikkua kuluttaakseen sen.

Monta kertaa syöminen on ajantäytettä...jos ajatuksena on syödä purkki rahkaa ja ruisleipäpala ja heti tämän aterian jälkeen on mielekästä tekemistä, niin ei sitä edes jää haikailemaan lisää...sen sijaan jos ei ole muuta puuhaa niin kyllä siinä samalla upottaa pari voikkaria lisää..ihan muuten vaan...:)

Pitäisi ajatella, että toki ruoka on nautinto ja sen äärelle on kiva kokoontua isommassakin porukassa, mutta toisaalta se on toki polttoainetta, mikä auttaa meitä toimimaan ja tekemään niitä elämän mukavia asioita. Ruoka ei saisi olla se mukavin asia eikä myöskään sellainen asia mikä aiheuttaa huonoa omaatuntoa, tai tunteen ettei hallitse syömisiään ja sitä kautta mitään muutakaan.

Ihan käytännön vinkki esimerkiksi jos lähtee kylään syömään ym. on se että pukeutuu kivasti, sellaisiin vaatteisiin, jotka ehkä hieman myötäilevät muotoja ja jotka päällä ei tunne oloaan kotoisaksi jos masu pömpöttää ylensyönnistä. Silloin tulee automaattisesti syötyä kohtuudella, pureskeltua ruoka hyvin ja nautittua todella mausta. Tosiasiahan on, että kylläisyyden tunne tulee viiveellä. Syöminen on hyvä lopettaa, jo hyvissä ajoin ennen kylläisyyden tunnetta.

Ja sitten kun sen pullan tai muun herkun syö, niin syö sen hyvällä omallatunnolla eikä satunnaista hyvää tarvitse perusruokavalion terveellisistä jutuista vähentää. Eli hymyssä suin ja hyvillä mielin, silloin kun herkkuhetken PÄÄTTÄÄ pitää.:)

Pussillinen karkkia tai levy suklaata lähtee kaupasta helposti mukaan, jos ei ruokavalio ole kohdillaan. Itse sain tämän himon muuttamalla ruokavalion terveellisemmäksi, joka ennen sisälsi säännöllisen epäsäännöllisiä ruokailuhetkiä. Vaihdoin karkit vihanneksiin, hedelmiin ja pähkinöihin. Limppari vaihtui valkoiseen teehen (todella hyvää ja terveellistä -> poistaa hyvin nestettä, pitää ihon kunnossa ja niin edelleen) vichyyn ja veteen, jota tulee aina koulussa juotua. Suklaa (valkoinen- ja maitosuklaa) vaihtui terveellisempään tummaan suklaaseen.

Tietysti kohtuus kaikessa. Täytyy sitä joskus herkutellakin :david:

Ma voisin kertoa oman tarinani tahan threadiin, silla se osuu aika lahelle. Eli viime syksyna totesin hammaslaakrin suosittelemana, etta nyt loppuu karkin ja herkkujen massytys. Mittani olivat silloin 169cm/n.70kg. En ole koskaan ollut kovin hoikka ja karkin syomisen lopetettuani aloin luonnollisesti laihtumaan. Uusi laihtunut olemus sai minut vain laihduttamaan lisaa ja se tuotti suurta positiivista palautetta joka suunnasta (kavereilta, vanhemmilta, sukulaisilta, poikaystavalta ja hanen vanhemmiltaan jne) ja se vain lisasi haluani laihtua. Lopulta se meni vahan overiksi ja opin ahmimisen ja oksentamisen. Painoni oli alhaisimmillaan 60kg. Harrastin paljon uintia kilpailumielessa, mutten lahes yhtaan erillista lihaskuntoa. Paino alkoi kuitenkin nousta vaikka oksentamisesta oli tullut lahes paivittainen tapa. Kerroin ongelmasta poikaystavalleni, mutta en mitaan ammattiapua en saanut. Olin tosi tarkka ruokailujen suhteen ja mietin kaikkea mita suuhuni laitoin ja oksensin jos olin syonyt herkkuja. Aloin viime kevaalla harrastaa sitten bodypumppia ja spinningia ja satunnaista salilla kayntia. Paino nousi noin 63-64 kiloon. Oksentamisesta paasin lahes taysin eroon, mutta ruoasta olin tosi tarkka. Vaitan, etta aloin lihoa tosta 60 kilosta sen jalkeen, kun opin etta proteiinia pitaa saada. Ne 10 kiloa laihdutin aluksi vain jattamalla herkut valiin ja syomalla mahdollisimman vahan, enka miettinyt mitaan proteiinin saantia.

Kesa meni ihan mukavasti painon pysyessa samana ja pumpissa painot nousivat mukavasti ja yritin miettia protskujen saantia, mutta jatkuvasti halusin painoni takaisin 60 kiloon ja ahdisti, kun se vaan enemmin nousi kuin laski. Valtin vaaleita hiilareita ja sokeria ja pohdin jatkuavsti syomisiani. Ihan liikaa oikeastaan, karkeasti ainakin pari tuntia paivassa.

Kaksi kuukautta sitten lahdin ulkomaille puoleksi vuodeksi ja taalla touhu on alkanut menna vahan overiksi jalleen..tosin oksentaminen ei ole mukana. yhtakkia haluan ja annan itseni syoda kaikkea sita, mita olisin itseltani puoli vuotta sitten totaalisesti kieltanyt. Olen saanut taalla muutaman tosi ison ahmimiskohtauksen, tosin nyt olen pari viikkoa onnistunut olemaan ilman niita. Ongelma on, etta olen kaikki paivat perheessa, jossa on kaapit taynna erilaista ihanaa naposteltavaa. En tieda miten saisin aivoni asennoitumaan terveelliseen ruokavalioon. En haluaisin tulla taalta takaisin lihonneena, varsinkin kun kaikki jo varmiiksi arveli etta kuitenkin lihoan takaisin laihduttamani kilot.. Treenaan aika paljon, 3-4 krt lihaskuntoa viikossa ja noin 3-4h aerobista esim spinningia tai steppia. Lihasten saanti olisi enemman kuin tervetullutta. Hullua tassa onkin se, etta edelleen samat housut menee jalkaani nyt kuin n.62 kiloisena vaikka nyt paino heittelee 65-66 kg tienoilla.

Jotenkin vain pitaisi saada aivot balanssiin ja pudotettua pari tullutta kiloa, silla tiedan itsestani sen, etta jos hyvaksyn vaa'alla 66kg niin pian hyvaksyn jo 68kg. Peili ei meikalaisella toimi, silla omasta mielestani naytin samalta vuosi sitten 70 kilosena kuin viime tammikuussa 60 kiloisena.

Luulen ongelmani olevan sem, etta mietin ruokaa jatkuvasti ja stressaan painostani niin paljon, etta se vaikuttaa liikaa jokapaivaiseen elamaan. Jotenkin olen yhtakkia kokonaan unohtanut miten tulisi syoda terveellisesti ja monipuolisesti ja riittavasti, muttei liikaa. Enka saa itseani hillittya kuten ennen. Olen yrittanyt puhua tasta Suomessa olevan poikaystavan kanssa, mutta siita ei tule yhtaan mitaan.

sekava teksti, toivottavasti joku jotain ymmarsi :)

Ma voisin kertoa oman tarinani tahan threadiin, silla se osuu aika lahelle.....sekava teksti, toivottavasti joku jotain ymmarsi :)

Ensinnäkin unohdat vaa'an ja lopetat käymästä sillä. Painon numerot eivät kerro kuka olet. Veikkaampa, että tuo karkin himosi ja ahmishimosi johtuu juuri tuosta että koitat/koitit rajoittaa syömistäsi liikaa. Ahmimishimoja tulee väkisinkin kun ihminen ei saa tarpeeksi ruokaa (kokemuksia löytyy). Se on kehon normaali puolustusreaktio. Rupeat syömään säännöllisesti n. 5-6kertaa päivässä oikeaa kunnon ruokaa. Esim. aamupala, lounas, välipala, päivällinen, välipala, iltapala. Jokaisella aterialla jotakin proteiinia (mutta tätäkään ei tarvitse noudattaa orjallisesti). "mitä söit tänään" palstalta löydät esimerkkejä miten urheilevat naiset syövät. Ei herkuttelua tarvitse kokonaan unohtaa. Ei herkuttelu tarkoita välttämätöntä lihomista. Voit herkutella joka päivä hyvällä perusruualla ja karkkiakin voit silloin tällöin syödä. Ihminen himoitsee kyllä varmasti sitä, minkä itseltään täysin kieltää.

Koska harrastat noinkin paljon urheilua, sinun täytyy oikeasti myös syödä runsaasti. Karkea arvio olisi n. 2500kaloria/päivä. Tuo määrä on oikeasti PALJON hyvää perusruokaa. (tuolta voit tarkistella määriä www.kalorilaskuri.fi) Ja kun jonkun aikaa syöt kunnolla niin kyllä ne makeanhimot varmasti lähtevät. :thumbs:

Kerroit että ne housut, joita käytit mahtuivat sinulle 62kiloisena ja mahtuvat edelleenki. Eikös se kerro jo jotain? Lihas painaa enemmän kuin läski. Olet kuitenkin harrastanut lihasta kasvattavaa treeniä, niin olisiko mahdollista että rasvaa olisi vähän lähtenyt ja lihasta tullut lisää? ;) Kehoa muokataan paremman näköiseksi lihasta kasvattamalla sinne rasvan alle. Ei laihduttamalla lihasta pois.

Ja mitä väliä sillä on mitä suku jne. haluaa sinun painavan? Sinä painat juuri sen verran kuin itsellesi tuntuu sopivalta. Viis luvuista. Sitä paitsi sinultahan löytyy pituuttakin joten ei tuo 70kg edes olisi mielestäni liikaa. Eivät kaikki ole rakenteeltaan siroja keijuja, geenit vaikuttavat "valitettavasti" ruumiinrakenteeseen aika paljon. Ja muista, että kun saat lihasta, niin paino varmasti nousee, mutta saatakin vaikuttaa hoikemmalta. Lisäksi paino heittelee päivässä parilla kilolla (ainakin minulla). Aamulla painaa vähän ja illalla treenin jälkeen eniten; keho kerää nestettä.

Kannattaa tutustua lisää tähän sivustoon ja seurata miten muut mimmit liikkuvat ja syövät ja ottaa esimerkkiä.

t:169/66 ja tyytyväinen.

Se mitä Shee sanoi tossa proteiinin saamisen miettimisestä pätee miullaki sen verran, että jos ottaa "varman päälle" ja miettii joka aterialla ihan viimosen päälle proteiinin saamista, vetää herkästi muka "överit" niistä :) ...vaikka itse oon vegaani, niin joskus huomaa, että sitä proteiinia saa herkästi oikein lihashimossaan vedettyä päivässä aika lailla. Ja myös se on täälläki huomattu, että mitä enemmän syömistä miettii, sen enemmän sen kanssa on ongelmia.

Hitaasti mutta varmasti asenteet sen suhteen on toipunu kun on tuo vegetarismi helpottanut jotain "eettistä morkkista" syömisten suhteen.

Mutta siitä syömisputken katkasemisesta, tällä toimii porkkana tai muu rouskutettava, jonka ottaa sitte vaikka väkisin käteen ja tulee rouskuttamaan tietokoneelle ( :D ) tai että ottaa lämmintä juotavaa johon ronskisti jotain vaiks makeutusainetta ja sitä hörppii hissukseen. Toisaalta jos ihan mahoton on makeanhimo niin se talttuu jostain syystä maapähkinälevitteellä. Teelusikallinen sitä töhnää on sen verran tuju mussutettava, ettei jaksa miettiä hetkeen makeitakaan :)

oi voi...
mulla ainakin menee silloin tällöin ihan överiksi, ja saatan syödä viikonlopun ajan 5000-6000 kcal päivässä, pullaa, vaaleeta leipää ym. hiilarimössöä.:urjo: Pahin on se luovuttaminen ja asenne, että kun alkoi mennä päin persettä, niin menköön sitten kunnolla. Takaisin on kanssa siitä ahmimisputkesta vaikea päästä, ja usein luisun toiseen ääripäähän, eli syön pari päivää 300-400 kcal. Sen jälkeen ei sitten enää ookkaan paljoa lihaksia jäljellä. Onneksi näitä retkahduksia ei enää niin usein kuitenkaan ole. Kaikenlisäksi mulla menee liiasta hiilarista maha turvoksiin ja kipeeksi tosi pitkaksi aikaa...
pääsinpäs mäkin avautumaan.:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom