Olipa tönkkö otsikko. Treenauksen tarkoituksena olisi kuitenkin minulla hyvän terveyden ylläpito. Tahtoisin jaksaa paremmin töissä ja vapaa-ajalla, nykyään olen niinkuin zombi. 10 tunnin työpäivän jälkeen ei jaksa enää mitään ja tähän tahtoisin muutoksen. Haluaisin olla energinen, kuten myös paremman hapenottokyvyn ja tämän rapakunnon pois(olis tietty kiva myös, jos perse ei laahaisi maata). Teen töissä istumatyötä päätteellä ja työmatka on pitkä, joten istuttua tulee vaan kaiket päivät ja niska ja selkä ovat ihan finaalissa. Tällä hetkellä en urheile yhtään ja pitkän sairastamisen vuoksi en ole uskaltanut edes kokeilla. Nyt on kuitenkin pakko tehdä muutos. Tarkoituksena hommata salikortti ja ehkä jonkun ajan päästä mennä ryhmäliikuntatunneille, kun uskaltaudun. Joudun aloittamaan kaiken ihan nollasta, joten en kehtaa mennä ryhmäliikuntaan nolaamaan itseäni(pinnallista kenties). Ajattelin käydä 2-4 kertaa viikossa riippuen töistä ja jaksamisesta ja elämänmenosta ylipäätään. Joskus 4v sitten kävin salilla ja tein lähinnä semmoisilla idioottivarmoilla laitteilla jotain vaan, ilman oikeastaan minkäänlaista ymmärrystä koko hommasta. Veikkaan että vapailla painoilla menee heti vituiksi, kun en osaa tehdä liikkeitä oikein. Sydäntäni lähellä on juoksumatto ja soutulaite. Olen parikymppinen pienikokoinen nainen, painoni vaihtelee nykyään 47-50kg, riippuen syömisistä ja sairasteluista.
Osaako joku auttaa urpoa ja kertoa miten kannattaa treenata kokonaisvaltaisesti terveysnäkökulmasta? Millaisilla painoilla? En hae maksimaalista lihasmassaa. Tahtoisin vain olla terve.
Osaako joku auttaa urpoa ja kertoa miten kannattaa treenata kokonaisvaltaisesti terveysnäkökulmasta? Millaisilla painoilla? En hae maksimaalista lihasmassaa. Tahtoisin vain olla terve.