Miten hormoninäpyt sun muut saa pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Riikka
näppyhin auttaa kun kerran viikossa kuorii ihon tai kaksi kertaa riippuen ihotyypistä. Naamio 2-3 kertaa viikossa, joku savipohjainen kun ne imee rasvaisuutta ja talia.
(kosmetologi)

Sinä olet kosmetologi vai joku kosmetologi on sanonut tuon sulle?

Entäpä jos iho on hilseilevän kuiva? Eikö sitten savipohjainen ole huonoksi?

olen kosmetologi. ei savipohjainen naamio ole pahaksi jos vaan laitat sen jälkeen kosteusvoiteen kasvoille. yleensä kuivaan ihoon tulee helpommin pieniä näppyjä jotka saa kosteuttamalla ja tasapainottamalla ihon toimintaa, hallintaan. Ahavalla on esim. hyvä naamio (savi) kuivalle iholle... kannattaa kokeilla.

olen kosmetologi. ei savipohjainen naamio ole pahaksi jos vaan laitat sen jälkeen kosteusvoiteen kasvoille. yleensä kuivaan ihoon tulee helpommin pieniä näppyjä jotka saa kosteuttamalla ja tasapainottamalla ihon toimintaa, hallintaan. Ahavalla on esim. hyvä naamio (savi) kuivalle iholle... kannattaa kokeilla.

Ihanaa, kun asiantuntija vastaa kysymyksiin! Kiitos! :)

Onko muita vinkkejä? Kannattaako mennä kosmetologille johonkin tiettyyn hoitoon?

purifiant hoidot voivat olla liian rankkoja ihollesi. kannattaa käydä kosteuttavissa hoidoissa että saa ihon kosteustasapainon elpymään. aamuisin ei kannata kuin pyyhkiä kasvovedellä ja laittaa voide. koska yöllä ei kasvot likaannu niin turhaa pestä aamulla kasvoja, se vaan kuivattaa lisää...

purifiant hoidot voivat olla liian rankkoja ihollesi. kannattaa käydä kosteuttavissa hoidoissa että saa ihon kosteustasapainon elpymään. aamuisin ei kannata kuin pyyhkiä kasvovedellä ja laittaa voide. koska yöllä ei kasvot likaannu niin turhaa pestä aamulla kasvoja, se vaan kuivattaa lisää...

Kiitos Riikka minultakin tästä ja muistakin vinkeistä!
:)

Perkele! :curs:

Mun naama on ruvennut taas inhottavaksi! En tiedä mitä mä teen väärin. Puhdistan kasvot melkeen joka ilta puhdistusmaidolla ja kasvovedellä (alkoholiton) ja laitan voidetta yöksi.

Kosmetologikäynnin jälkeen tilanne parani huimasti ja nyt muistutan taas jotai ihme teiniä!

Mikä neuvoksi?

Roacuttan

Varaa aika ihotautilekurille ja pyydä Roacuttan-kuurin. Aivan loistolääke, jolla omat vastaavat näppyni katosivat parissa viikossa. Kuuri on pitkä (3-6 kk) ja itse otin 1 tabun päivässä eli miedoimman mahdollisen annoksen. Ennen kuurin aloittamista mitataan maksa-arvot ja samoin 3 kk:n jälkeen. Lääke saattaa nimittäin nostaa niitä joillakin.

Sivuvaikutuksena iho ja limakalvotkin kuivuvat jonkin verran. Omalla kohdallani huulet ja silmät vähän kuivuivat, eli Blistex-huulirasvaa menee paljon ja piilareita ei voi pitää tuntitolkulla silmissä. Mutta noi on hyvin pieniä haittoja ja poistuvat kun kuuri loppuu. Näppyjen pitäisi kadota iäksi, katotaan piakkoin miten käy kun kuuri kohta loppuu...

Ja siis ennen Roacuttania kokeilin kaikki mahdolliset keinot näppyjen häätämiseksi, mutta mistään ei ollut apua.

Re: Roacuttan

Originally posted by pihlis
Varaa aika ihotautilekurille ja pyydä Roacuttan-kuurin. Aivan loistolääke, jolla omat vastaavat näppyni katosivat parissa viikossa. Kuuri on pitkä (3-6 kk) ja itse otin 1 tabun päivässä eli miedoimman mahdollisen annoksen. Ennen kuurin aloittamista mitataan maksa-arvot ja samoin 3 kk:n jälkeen. Lääke saattaa nimittäin nostaa niitä joillakin.

Muuten ihan hyvä, mutta mun näpyt ei ole finnejä. Vai voiko tota käyttää muihin näppylöihin kuin finneihin?

Re: Roacuttan

Originally posted by pihlis
Mutta noi on hyvin pieniä haittoja ja poistuvat kun kuuri loppuu. Näppyjen pitäisi kadota iäksi, katotaan piakkoin miten käy kun kuuri kohta loppuu...

Haitat eivät muuten välttämättä poistu kun kuuri loppuu. Kyllä ainakin minä tiedän ihmisiä, jotka ovat käyttäneet ko. lääkettä ja myöhemminkin kärsineet keskivertoa enemmän kuivasta ihosta ja limakalvoista. Ja kyllä ne näpyt valitettavasti voivat tulla takaisinkin ennemmin tai myöhemmin... Mutta nämä kaikki vaikutukset ovat tietysti yksilöllisiä ja ymmärrän kyllä että monille joilla on akne ollut pitkään tuo lääke on kyllä todella hieno löytö. Olen sen käyttöä itsekin harkinnut joitakin kertoja, mutta toistaiseksi olen tyytynyt finniseen kohtalooni.

Ehdottomasti pitää hoitaa ENSIN kuivuus kasvoista veks!!!
Sitten vasta näppyjen kimppuun, mikäli niitä vielä jäljellä on!
Mä kyselin tuossa joskus hyviä kosteusvoiteita...Ja olen ostanut Yliopistollisesta apteekista sitä Vichy-sarjaa!!!! Aivan HUIPPU!! Mulla on Vichyn Oligo 25-niminen kosteusvoide (normalille ja sekaiholle käytettävä), ja puhdistusmaito ja kasvovesi(molemmat seka-ja normaali iholle). Samaa sarjaa löytyy myös kuivalle(siis TOSI kuivalle) iholle!..eli Vichyn oligo-kosteusvoide, mutta kuivalle iholle, sellainen persikanvärinen voide! Ja sit kuivalle iholle puhdistusmaito ja kasvovesi, niin avot!!:kippis1:

Kunnon puhdistuksella pääset niistä näpyistäkin sit eroon! Ja vielä samaa sarjaa on muuten naamioita ja kuorinta-aineita. Mulla on Vichyn sellanen naamiokin, joka puhdistaa ihoa ja tekee ihon tosi ihanaksi! Nää Vichy-tuotteet nimensä mukaisesti sisältävät kivennäisvesiä!...Valmistetaan Ranskassa!...ovat todella hyviä tuotteita!!

Originally posted by MissFlightatten
Ehdottomasti pitää hoitaa ENSIN kuivuus kasvoista veks!!!
Sitten vasta näppyjen kimppuun, mikäli niitä vielä jäljellä on!
Mä kyselin tuossa joskus hyviä kosteusvoiteita...Ja olen ostanut Yliopistollisesta apteekista sitä Vichy-sarjaa!!!! Aivan HUIPPU!! Mulla on Vichyn Oligo 25-niminen kosteusvoide (normalille ja sekaiholle käytettävä), ja puhdistusmaito ja kasvovesi(molemmat seka-ja normaali iholle). Samaa sarjaa löytyy myös kuivalle(siis TOSI kuivalle) iholle!..eli Vichyn oligo-kosteusvoide, mutta kuivalle iholle, sellainen persikanvärinen voide! Ja sit kuivalle iholle puhdistusmaito ja kasvovesi, niin avot!!:kippis1:

Kunnon puhdistuksella pääset niistä näpyistäkin sit eroon! Ja vielä samaa sarjaa on muuten naamioita ja kuorinta-aineita. Mulla on Vichyn sellanen naamiokin, joka puhdistaa ihoa ja tekee ihon tosi ihanaksi! Nää Vichy-tuotteet nimensä mukaisesti sisältävät kivennäisvesiä!...Valmistetaan Ranskassa!...ovat todella hyviä tuotteita!!

Vichyn kuorintageeli pahensi mun kasvojen tilannetta. Eikä kuivaa ihoa kannata kuoria. No se nyt ei ole olennaista..

Mun iho on pintakuiva sekaiho. Käytän apteekista ostettua öljypohjaista kosteusvoidetta, joka on osoittautunut tosi hyväksi ratkaisuksi, mutta otsan näppylät paistaa kahta kauheammin, jos käytän sitä.

Lisäksi mulla on rahaongelma. Ei kertakaikkiaan vaan ole varaa maksaa 30 euroa yhdestä purkista. Saati sitten ostaa monta purkkia eri aineita.

En tiedä enää mikä mun ihon pääasiallinen ongelma on, koska kuivuus se ei voi olla. Se ei ole enää sellainen kuiva röpelö niin kuin ennen. Nyt siinä on vaan näppylöitä.

Hippa: oletko nyt ihan satavarma, ettei tuo ole jonkin sortin allergiaa?

Hippa, sellasta röpelöä mullakin oli nassu täynnä, varsinaisia finnejä ei niinkään..Koitin kaikkia voiteita ja rasvoja ym. mutta ne vaan pahensi tilannetta: ärsyttivät ihoa mutta röpelöt jäivät..

Roacuttankin on melko kallista lystiä, mutta jos sillä pääsisi eroon vaivoista kerralla niin hyvä. Olen kyllä valmis ottamaan kuurin uudestaankin, sen verran tyytyväinen olen ollut lopputulokseen.

roacuttan on kyllä todella tehokasta (vei munkin näpyt pois), mutta se on aika rankka lääke. Ja puhumattakaan kallis! Lääkärit ei kauheen usein määrää sitä potilaalle, ku se on niin voimakas, ja siin saattaa tulla sivuvaikutuksia. Ainaki huulet kuivuu kaikilla, joten kannattaa olla huulirasvaa. Ekat viikot se saattaa pahentaa tilannetta, mut sen jälkeen se alkaa hävittää niit näppyjä.

Originally posted by Nee
Hippa: oletko nyt ihan satavarma, ettei tuo ole jonkin sortin allergiaa?

En ole satavarma, koska olen moniallergikko. Tosin lievin oirein.

Tuollaisia näppylöitä ei ole ollut ennen viime kevättä, jolloin niitä alkoi tulla.

Kosmetologilla kun kävin, tilanne rauhoittui aivan selvästi.

En aio kyllä sitä Roaccutanea ostaa, koska uskon, että pienemmälläkin rääkillä tuo selviää.

Pitäisi kai mennä lääkärille..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom