Miten hartioihin leveyttä lisää?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
on muuten ehkä ihan vitun tyhmää verrata 120 kg probodareita normipulliaisiin. ja siitäkin huolimatta että phil on lihavuori, niin kyllä sen luuston kapeuden vieläkin huomaa.

Jos on todella kapea jätkä hartioista luuston osalta, niin ei susta tule saatanan leveetä vaikka parikytkiloa lihaa taotkin ittees.

No jos nyt pilkkua nussitaan niin Heath painoi esim. viime Olympiassa vain sellaiset satakiloa. Ja vaikka leveys parani niin on toki vielä joissain poseissa selkeää, että leveydessä häviää. Painoa kaverille tuli AC ja olympian välillä vuonna 2008 vain sellaiset kolme kiloa lisää. Kehonrakennus on illuusiota ja Phil paranti sitä melko hyvin.

Ja samaa mieltä olen tuosta vikasta lauseesta.

Kuten todettukin, jokainen on yksilö omilla geeneillään. Lihassolujakauma on Herran käsissä :puntti:

Itselläni kuitenkin tapahtui todella kova hartiapyrähdys kun,

a) Aloitin vetämään leukoja myötäotteella
b) Ymmärsin, että takaolkapäät ovat erittäin tärkeä lihasryhmä
c) Aloitin maastavedon (muiden lihasryhmien kompensaatio)
d)-ö) Söin enemmän kuin kulutin

Takaolkapäät todella ovat ehdottoman tärkeä lihasryhmä. Itse kun jouduin selkävaivojen takia aikanaan lopettamaan keihästouhut niin etuolkapäät dominoi aika pahasti. Nyt 2 vuoden vakavan harjoittelun (jota ennen useampi vuosi sellaista perusharjoittelua) jälkeen alkaa vähitellen näyttämään olat "täysiltä", mutta varaa on vielä parantaa - tyytyväisyys on kehityksen este. Joku saattaa pitää apuliikkeitä jopa turhina, mutta kyllä mulla on toiminut viparit todella hyvin sekä sivu-että takaolkapäille. Totta on, ettei niillä sitä suurta massaa kasvateta, mutta näin kiristelykaudella saa kyllä aivan eri tavalla viipaloitua ne olat. Etenkin kun tekee suoritteet tiukalla kontrollilla kädet suorana ja heiluttamatta kroppaa kuin tuulimylly. Sivuvipareissa riittää aivan hyvin 8-10 kilon käsipainot, muuten liike hyvin harvalla säilyy enää puhtaana. Suurin osa varmaan tietää tällä foorumilla, että olkapäiden pitäminen jatkuvassa jännityksessä on ihan perusasioita vipareissa. Vipareissa ei auta höntyillä, niissä pitää jopa välillä hillitä sitä virtaa mitä kropassa on.

Itse vihaan yli kaiken sivuvipareiden tekemistä.. Fiilis ja tuntuman puute on ihan erilainen mitä missään liikkeessä. Yhessä vaiheessa olikin sivuolkapäät melko jäljessä muuhun alueeseen sillä olen aina ollut suht hyvä tekemään kulmasoutua sekä ylätaljaa ja leukoja.
Nyt olenkin ottanut pystysoudun taljassa ton paikalle ja tuntuu menevän ihan hyvin oikeaan paikkaan. Olen erittäin lyhyt joten tanko ei nouse ihan kaulan tasolle mutta toimii ihan hyvin jäämättä paljoa vajaaksi.

kyllä meikäläisellä ainakin toi 5X5 kulmasoutu teki ihmeitä selälle, ainakin kun ottaa kunnolla päälle kaloreita ruokavalioon ja jokaisen reenin lämmittelyksi 2-4 sarjaa leukoja myötäotteella. :) paljon vaan selkäliikkeitä ja ennenkaikkea paljon ruokaa!!!:)

Uinti ei ehkä kasvata lihasmassaa merkittävissä määrin, mutta voisin sanoa, että sillä saa hyvin hiottua tuon selän parhaimpaan V-muotoonsa. Näin olen itse päätellyt, ja siksi joka viikkoon kuuluukin yksi uintikerta, joka pitää sisällään 8*50 metriä kaikkia 4 eri uintityyliä, 400 metriä laudan kanssa jalkapotkuja (herättelee muuten hyvin jalat seuraavan päivän jalkapunttia varten) ja 400 metriä sukelluksia. Sukellukset parantaa hapenottokykyä, ja tätä kautta ei hengästy niin helposti salilla.

Tiukka treeni, paljon ravintoa, riittävä lepo (yöuni). Tuo pyhä kolminaisuus täytyy olla tasapainossa treenasit sitten hartioita tai mitä tahansa muuta.

Olet aivan oikeassa, tämä on se perustotuus. Pelkkä yöuni ei kuitenkaan vielä riitä kattamaan levon tarvetta, ainakaan jos treenaa 2 kertaa päivässä. Tällöin on hyvä ottaa ihan päivätorkut siinä välissä. Ihan itsestään selvää, eikö vaan?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vastaus

Osaisko joku tiedemiehen vikainen kertoa vaikuttaako vuosien mittainen rasittaminen esim. murrosiässä jossa pahin kasvuvaihe on jo ohi tohon hartioiden levenemiseen? Onhan uimareillakin leveät hartiat. Eli jos sitä rasitusta kroppa joutuu pitkän ajan kestämään muokkautuuko luusto siihen paremmin jos se tapahtuu oikeassa kasvuvaiheessa? Esim. jostain luin, että tennispelaajien luustossa on kovempi tiheys mailakädessä ja Shaolinin kunfutemppelissä ne katkoo keppejä sun muuta kovaa tavaraa lyömällä yms. Tässä pätkässä hitusen esimerkkiä; http://www.youtube.com/watch?v=7qHL2PSpecI

Jotain tän tyylistä. Jos myöhäismurrosiässä alkaisi leventämään hartioita niin kasvaisiko luusto silloin leveämmäksi kuin ilman rasitusta? Hiukan kämäsesti esitin asiani mutta toivottavasti joku tajuaa mitä ajoin takaa.

Sä pystyt vaikuttamaan sun luuston kasvuun ainoastaan syömällä hyvin kasvu iässä ja päikkärit:zzzz: joka päivä vois auttaa tuomaan lisää kasvuhormonia elimistöön.Se on tietysti genetiikka joka määrää kuinka pitkä ja leveä sust on mahdollista tulla.Kapea lantio luo vaikutelman leveämmistä hartioista ja jos sitoisi lantion nuorena niin ettei se pääse kasvamaan leveyttä voisi vaikuttaa hartioiden leveyteen mutta luulisin että sen jälkeen kävely tyyli vois olla aika sorsamainen;)

Sä pystyt vaikuttamaan sun luuston kasvuun ainoastaan syömällä hyvin kasvu iässä ja päikkärit:zzzz: joka päivä vois auttaa tuomaan lisää kasvuhormonia elimistöön.Se on tietysti genetiikka joka määrää kuinka pitkä ja leveä sust on mahdollista tulla.Kapea lantio luo vaikutelman leveämmistä hartioista ja jos sitoisi lantion nuorena niin ettei se pääse kasvamaan leveyttä voisi vaikuttaa hartioiden leveyteen mutta luulisin että sen jälkeen kävely tyyli vois olla aika sorsamainen;)

Kiitos selventävästä vastauksesta. :kippis1:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom