Miten eroon löysästä alavatsasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wertti
  • Aloitettu Aloitettu
Miten saada löysä navan alapuolinen alavatsan katoamaan tehokkaasti. Muuten jo sixpack häämöttää, mutta tämä s***nan kumpu ei vaan anna periksi.

Uskaltaisin väittää että rasvaprosentin pudottaminen auttaisi asiaa... Se on vain kylmä fakta..

Alavatsaa ei saa katoamaan mitensäkään. Mutta kiinteyttää voi. Toki diettailun ohella kannattaa duunata vatsatreenissä vaikkapa jalkojen nostoja, linkkareita yms. kohdistettuja liikkeitä alapaloille.

Mjoo, jos nyt rahaa siihen asti olisi niin voisi sitä käydä makkaran imaisemassa pois. Sitä odotellessa ihan normaalia diettaamista harrastaisin.

Joskus kuulin, että rasvasolut eivät uusiudu. Eli jos tehdään rasvaimu, niin läskiä ei siihen kohtaan enää tule. Onko kellään faktaa asiasta? Itse en oikeen usko...

Ite oon kuullut että rasvaimusta voi seurata kuulamaha, eli rasva alkaa kerääntymään lihaksen alle mikäli kaikki rasva imaistaan pois. Ois kyllä tyylikäs semmonen tiukka 8-pakki hirmusen gutin päällä. Tuntuu vain jotenkin urbaanilegendalta, että tommosia komplikaatioita ei voitas nykyään välttää.

Syvien vatsalihasten harjoittelu voisi auttaa. Syvä poikkittainen vatsalihas voisi ainakin hiukan kiristää tuota aluetta vetämällä sitä selkään päin. Katso treeniohjeet searchilla.

Multivita sanoi:
Joskus kuulin, että rasvasolut eivät uusiudu. Eli jos tehdään rasvaimu, niin läskiä ei siihen kohtaan enää tule.

Urbaanilegendaa. Täysin uusia rasvasoluja voi tulla jos lihoo tarpeeksi paljon. Ja lisäksi, paisuvathan ne jäljelle jääneet rasvasolut joka tapauksessa sitä mukaa kun lihomista tapahtuu.

Mä ehdottaisin joka tapauksessa kahta asiaa löysän alavatsan pienentämiseen, nimittäin kehon rasvaprosentin pienentäminen ja vinojen vatsalihasten treenaaminen.

Joku mainitsi sitten noista syvistä vatsalihaksista, onks nää suorien vatsalihasten alla vai? :kuvia:

protsku sanoi:
Urbaanilegendaa. Täysin uusia rasvasoluja voi tulla jos lihoo tarpeeksi paljon.
Kuinka niin? Vasta meille anatomian luennolla opetettiin, ettei rasvasolut uusiudu...

protsku sanoi:
paisuvathan ne jäljelle jääneet rasvasolut joka tapauksessa sitä mukaa kun lihomista tapahtuu.
Tuo on totta.

protsku sanoi:
Joku mainitsi sitten noista syvistä vatsalihaksista, onks nää suorien vatsalihasten alla vai? :kuvia:
Sama asia kuin vinot vatsalihakset.

protsku sanoi:

siis mä olen aina ollut siinä uskossa että ne on ihan samat lihakset, mutta se saadaan puhallustekniikoilla treenattua syvästi niin että ne pullahtaa näkyviin

tai miten sen nyt osais sanoin kuvata

Maza sanoi:
Kuinka niin? Vasta meille anatomian luennolla opetettiin, ettei rasvasolut uusiudu...

Tuo on totta.

jos rasvasolut eivät uudistu niin miten voi porukka lihoo laihiksen jälkeen takas??

sithän kaikki ylipainoiset olis laihiksella parin kilon edestä ja sit taas sipsii naamaan ilman et lihois..

vähän järkee ennen kommenttia :D

kronosis sanoi:
jos rasvasolut eivät uudistu niin miten voi porukka lihoo laihiksen jälkeen takas??

sithän kaikki ylipainoiset olis laihiksella parin kilon edestä ja sit taas sipsii naamaan ilman et lihois..

Eikun eikö se mene niin että dietillä rasvasolut pienenee (eli ei katoa vaan siellä ne pysyvät) ja sitten taas takas lihotessa ne turpoavat ?

kronosis sanoi:
Kun ne rasvasolut eivät katoa laihduttaessa.

kronosis sanoi:
Sinä sen sanoit :joulu6:

Multivita sanoi:
Joskus kuulin, että rasvasolut eivät uusiudu. Eli jos tehdään rasvaimu, niin läskiä ei siihen kohtaan enää tule. Onko kellään faktaa asiasta? Itse en oikeen usko...

Rasvasolujen määrä ihmisen kehossa lisääntyy vain murrosikään asti. Ihmisellä on vartalossaan joka puolella rasvasoluja, jotka painonvaihteluiden takia joko pienenevät tai kasvavat. Rasvaimulla poistetaan rasvasoluja.
Tämä on yleinen kanta rasvaimua käsittelevillä sivuilla..

Multivita sanoi:
Älä muuta virka... :thumbs: :D

kronosis sanoi:
siis mä olen aina ollut siinä uskossa että ne on ihan samat lihakset, mutta se saadaan puhallustekniikoilla treenattua syvästi niin että ne pullahtaa näkyviin

tai miten sen nyt osais sanoin kuvata

Syvät vatsalihakset löytyy vinojen vatsalihaksien alta (siis jossain tossa kylkiosastolla), eli ainakaan mun maalaisjärjen mukaan niitä ei mitenkään saa näkyviin sen kummemmin :)

Back
Ylös Bottom