Miten dietata oikein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seppohi
  • Aloitettu Aloitettu
Terve, tarkoitus olisi tiputtaa noin 5 kiloa läskiä pääasiassa vatsasta sekä jaloista. Olen treenannut noin kuukauden ja tulokset ovat nousseet ihan hyvin mutta tahtoisin tuosta rasvasta eroon mikä on vuosien varrella kertynyt. Miten onnistuisin tässä menettämättä lihaksiani? Voisiko toimia että syön monipuolisesti ja elän pluskaloreilla treenaten samalla ja pikkuhiljaa rasvasta tulisi lihasta. Vai täytyykö alkaa diettaamaan jolloin ilmeisesti lihaksetkin katoavat.

Yleisesti mitä nopeammin laihdutat, sitä enemmän menetät lihaksia. Kuitenkin jos vauhti on "normaali" ja maltillinen niin saat helposti samalla lihasta. Noin reilu kilo läskiä viikkoa kohden on hyvä määrä.

Yleisesti mitä nopeammin laihdutat, sitä enemmän menetät lihaksia. Kuitenkin jos vauhti on "normaali" ja maltillinen niin saat helposti samalla lihasta. Noin reilu kilo läskiä viikkoa kohden on hyvä määrä.
Reilu kilo viikossa painoa veks ja lihakset kasvaa, haluaisin kuulla tarkemmin miten tämä onnistuu käytännössä? :)

Jos nyt heitetään tähän mukaan kyssärinä. Millaista treeniä porukka on suosinut dieetin aikana? Itse lähtisin nostamaan volyymia ja pitämään tauot lyhyinä, esim. kaverin kanssa treenatessa taukoa vain se mitä toisella menee suorittamiseen.

Haha nyt hajos iha totaalisesti :D Kilo "läskiä" sisältää n.9000kcal. -9000kcal viikossa on aika paljon ottaen huomioon sen, että tuo 9K ei varmasti lähde pelkästään läskistä. Ehkä enemmänkin 1kilo viikossa, eikä 1kilo läskiä viikossa on lähempänä totuutta

Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkeistä. Voisikohan se toimia että jos en vedä bulkkaamista ihan överiksi sekä juoksisin pari lenkkiä viikossa? Pitäisikö silti päästä plus kaloreille että lihas voisi tämän aikana kasvaa ja tosissaan mikään kiire noista rasvoista ei ole päästä eroon kunhan kevääseen mennessä lähtisivät.

Jos nyt heitetään tähän mukaan kyssärinä. Millaista treeniä porukka on suosinut dieetin aikana? Itse lähtisin nostamaan volyymia ja pitämään tauot lyhyinä, esim. kaverin kanssa treenatessa taukoa vain se mitä toisella menee suorittamiseen.

Imo dieetillä ei kannata ainakaan volyymia nostaa. Intensiteettiä juurikin. Ite lähtisin tekee n. 3-4 liikettä/iso lihasrymä ja 2-3/pieni lihas riippuen treenijaosta. Jos toistot kovia 6-10 niin 2 sarjaa ja toistot 10-15 niin kolme sarjaa/liike. Supersarjoja kannattaa dieetillä suosia.

Terve, tarkoitus olisi tiputtaa noin 5 kiloa läskiä pääasiassa vatsasta sekä jaloista.

Se läski katoaa tasaisesti koko kropasta, ei ole mitään keinoa pudottaa sitä jostai tietystä paikasta.
Juoksemalla tunti tolkulla päivässä saa kyllä jalat kuihdutettua, mutta silloin lähtee myös lihasta.

Haha nyt hajos iha totaalisesti :D Kilo "läskiä" sisältää n.9000kcal. -9000kcal viikossa on aika paljon ottaen huomioon sen, että tuo 9K ei varmasti lähde pelkästään läskistä. Ehkä enemmänkin 1kilo viikossa, eikä 1kilo läskiä viikossa on lähempänä totuutta

Eipä ole kaloreissa ihan sama asia laiduttaa kilon verran tai vertailla siihen yhden rasvakilon kaloreita.
Viikossa saa tiputettua kilon syömällä noin -1000kcal päivässä, joka tekee sen 7000kcal viikossa.

Itse olen kyllä lyhyillä 4-5vk dieeteillä aina onnistunut lisäämään joissakin liikeissä toistoja tai painoja joten en usko että lihaa lähtee edes -1000kcal dieetillä noin lyhyessä ajassa jos treeni ja makrot kunnossa. Edes penkki tulos ei tipu neljän ensimmäisen viikon aikana vaikka onkin yleensä se herkin liike.

Olen lisäksi suurimpaan osaan pakkislaisista verrattuna muinaisjäänne, joten nuorilta onnistuu vielä helpommin ja lääkkeillä jopa lisätään lihasta samassa ajassa.

Kiitos vinkeistä. Voisikohan se toimia että jos en vedä bulkkaamista ihan överiksi sekä juoksisin pari lenkkiä viikossa? Pitäisikö silti päästä plus kaloreille että lihas voisi tämän aikana kasvaa ja tosissaan mikään kiire noista rasvoista ei ole päästä eroon kunhan kevääseen mennessä lähtisivät.

Kyllä sun pitäs miinus kaloreilla olla, jos tavoitteena on päästä rasvasta eroon. Eli syöt vähemmän kuin kulutat, plussa kaloreilla saat korkeintaan lisää läskiä, mutta myös helpommin lihasta.

No toi kilo viikossa lähtee kyllä dietin aluvaiheessa aikalailla helposti jo pelkästään turhista nesteistäkin...

Ja Archeyn kanssa samoilla linjoilla, että ne lihat ei kyllä mihinkään pala, varsinkaan aloittelijoilta... Mä en ynmärrä miten päin v****a pakkislaiset aina diettaa kun niiltä juttujen perusteela lähtee aina dietillä lihat...

Itellä on sarjapainot kehittyny aina dietilläkin, ja kehittyy edelleen...

Eipä ole kaloreissa ihan sama asia laiduttaa kilon verran tai vertailla siihen yhden rasvakilon kaloreita.
Viikossa saa tiputettua kilon syömällä noin -1000kcal päivässä, joka tekee sen 7000kcal viikossa.

Niinhän mä just sanoin. "-9000kcal viikossa on aika paljon ottaen huomioon sen, että tuo 9K ei varmasti lähde pelkästään läskistä." Ja lopussa vielä tarkensin, että kilo viikossa on hyvä vauhti kokonaismassasta.

No toi kilo viikossa lähtee kyllä dietin aluvaiheessa aikalailla helposti jo pelkästään turhista nesteistäkin...

Ja Archeyn kanssa samoilla linjoilla, että ne lihat ei kyllä mihinkään pala, varsinkaan aloittelijoilta... Mä en ynmärrä miten päin v****a pakkislaiset aina diettaa kun niiltä juttujen perusteela lähtee aina dietillä lihat...

Itellä on sarjapainot kehittyny aina dietilläkin, ja kehittyy edelleen...

Peruspakkislainen on bulkilla helvetin iso. Sitten alkaa tiputtaa rasvoja ja tajuaa miten pieni sitä onkaan alle 20% rasvoilla. Eli automaattisesti lähti 10kg lihasta dietin aikana, koska M-koon vaatteet eivät enää purista jokapuolelta nestepöhön ja parin rasvakilon kaikottua.

Back
Ylös Bottom