Miten öljyt kurkusta alas?

Mullakin oli alussa hieman vaikeuksia saada noita öljyjä alas, ei nyt tullu mitään oksennusrefleksejä, mutta ne vaan maistui aika v**** pahalle. Äkkiä niihin makuihin kuitenkin tottu ja nyt ne menee alas ihan helposti. Nielaset vaan nopeaa niin kyllä se siitä. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite oon kans aina vetäny veden kanssa ja ei maistu millekkään, rkl kerrallaan oilia suuhun, kylmää vettä vähän perään ja alas.

Paljos te enimmillään otatte öljyä päivässä? Itellä menee noin 7rkl pitkin päivää aterioiden yhteydessä.

plag sanoi:
Voit tietysti alkaa kulinaristiksi ja hankkia jotain paremman makuista oliiviöljyä. Kalliimpaahan se on, mutta tällöin se menee hyvin vaikka salaatin kastikkeena. En osaa mitään merkkiä suositella, sillä tutustuin tällaisiin paremman makuisiin oliiviöljyihin vasta hiljattain Espanjasta tuodun tuliaisen myötä. Siellä ymmärretään oliiviöljyn päälle :kuola:

Ite olin kanssa just espanjassa, voi helvetti ne heittää sitä oliiviöljyy joka ruokaan! Joku ½ pulloa (semmosta pientä tarjoilupulloa) menee kepeesti oli edessä sit salaatti tai lihapullat.

No kuitenkin, eihän normaali rypsäri maistu miltään. Kylmäpuristettuuki meni 1 pullo ihan heittämällä lusikalla vaan. Pelimies vetää rypsärii pullosta perkele.

No voi helvetti :lol2:. Kurkkuun vaan väkisin vaikka ryynänen tulis käymään, vähä samalla meiningillä kun naiset opettelee syväkurkuttamista. Kyllä se oksennusrefleksi häviää ku on tarpeeks oksennellu....

tyrone sanoi:
No voi helvetti :lol2:. Kurkkuun vaan väkisin vaikka ryynänen tulis käymään...
Miksimiksimiksi??? Sorry, mutta mä en pysty käsittämään mitä varten jotain on syötävä väkisin? Öljyt voi laittaa sapuskan joukkoon makua antamaan tai sitten voi ostaa vaikka tavallista rypsäriä, joka on neutraalin makuista ja ottaa ruokalusikallinen sitä.

Onko tässä 'nenästä kiinni ja kurkusta alas' joku tosimies vietti vai miksi asiat pitää tehdä vaikean kautta?

Minä en taida olla oikein oikea henkilö vastaamaan tähän, kun itse vetelen aivan kaikkia öjyjä ilman tuskaa,,,myös pellavasiemenöljyä.

Tuli kuitenkin mieleen, että pystyisikö noihin öljyihin herkemmät totuttelemaan.
Lähinnä ajattelin, että aivan pikkiriikkisen määrän öljyä ottaisi useasti päivän aikana suuhunsa vain makua antamaan.
Jos jossain vaiheessa maku ei enää ällötä, niin sitten koittaisi alkaa nielemään aivan pikkiriikkisiä annoksia kerralla.

Psyykkauksella voisi olla myös yllättävän ratkaiseva merkitys.
Eli joka kerran kun öljyä ottaisi, niin mielessä miettisi kuinka terveelistä ja välttämätöntä se on, eli siis hyvää.

Jakob sanoi:
Miksimiksimiksi??? Sorry, mutta mä en pysty käsittämään mitä varten jotain on syötävä väkisin? Öljyt voi laittaa sapuskan joukkoon makua antamaan tai sitten voi ostaa vaikka tavallista rypsäriä, joka on neutraalin makuista ja ottaa ruokalusikallinen sitä.

Onko tässä 'nenästä kiinni ja kurkusta alas' joku tosimies vietti vai miksi asiat pitää tehdä vaikean kautta?

Niinpä! Miksi pitää kärsiä, kun sen voi tehdä ihan mukavastikin?

Mun mielestä kylmäpuristetty rypsäri ja oliiviöljy on ihan saatakan kamalan makusia ja ne maistuu läpi rahkakombostakin. Mutta tavallisen rypsärin maku peittyy helposti rahkaan, tonnikalaan, salaattiin, raejuustoon ja vaikkapa protskudrinkkiin. Ja varsinkin FunLightilla maustettua rahka ja siihen 1-2 rkl rypsäriä (tavallista) ja hyvää on, ei tartte kärsiä!

No lähinnä ihmettelen miten se öljy voi maistua niin pahalle, että siitä laatta lentäisi. Omasta mielestäni mikä tahansa öljy menee alas ilman mitään erikoisempia komplikaatioita. Maku ei ole hyvä eikä paha, vaan ihan syötävä, tai oikeastaan juotava. No, eipä siitä sen enempää. Jotkut kakoo mätitahnasta, jotkut kasvi, ja kalaöljyistä.

rainbown kylmäpuristettu rypsiöljy menee ainakin mulla helposti alas. Eihän se edes maistu miltään ?

Olen tähän mennessä vetänyt yhden pullon kultasulan rypsärii suoraan pullosta (kyllästyin käyttään lusikkaa), ja sitten pullon virginon kylmäpuristettua rypsäriä, myös suoraan pullosta. Mielestäni noi menee ihan heittämällä. Mutta Pellavansiemenöljy, se on jotain aivan muuta... Lusikalla olen sen vetänyt ja maku on pistävä ja karvas, aika ällöö tavaraa. No en mä sitäkään ole kyllä jaksanut mihinkään sekoittaa, lusikalla vaan.
Hassu juttu sinänsä koska rahka mulla taas todellakin tökkii ja pahasti.

Nojoo, hyödyllisempiä vinkkejä: Aamupuuron sekaan öljyä, korvaa sen voisilmän kätevästi. Leivän päälle voi laittaa kanssa öljyä mutta ohkasesta leivästä se tulee lävitse. Pari kertaa kokeilin imeyttää öljyä sipulisilppuun ja laittaa sitä leivän päälle, siitä tuli varsin herkullista mielestäni.

Mut siis ihan yleisesti ottaen, mitä sitten ikinä syökin normaalisti niin sekoittaa ne öljyt vaan sinne sekaan :)

Kilkenny sanoi:
Jännä juttu tuo pähkinäinen maku. Tykkään kyllä pähkinöistä, mutta tuo rypsärin maku on kyllä ihan saatanasta. Käytin kp öljyä kerran kananmunien paistamiseen, niin eikös perkele se maku tarttunut niihin muniinkin.

Täytynee siirtyä tavalliseen rypsäriin. Ei kai nuo Virginon terveysvaikutukset kuitenkaan niin mullistavia ole?
Joo ei se makun nyt AIVAN sitä pähkinää kuitenkaan ole, mutta sinnepäin ainakin. Ja mulla just tuo juttu et ihan sellasenaan kylmäpuristetty rypsäri menee helposti alas, mutta kun sekottaa ruokaan ni ruuasta ku ruuasta tulee luvattoman pahaa! :urjo:

Siitä vaan kylmäpuristettua rypsäriä ryyppyinä suoraan pullonsuusta
mainoskatkolla jääkaapilla käydessä. ;)

Timba79 sanoi:
Mutta tavallisen rypsärin maku peittyy helposti rahkaan

Heh, tätä kokeilin kerran, tosin taisin tökätä aika reilusti öljyä Ehrmannin sekaan ja vedin sellaisenaan, kyllä se naamaa väänti irvistykseen, ei auttanut mikään.

:D

muffy sanoi:
Heh, tätä kokeilin kerran, tosin taisin tökätä aika reilusti öljyä Ehrmannin sekaan ja vedin sellaisenaan, kyllä se naamaa väänti irvistykseen, ei auttanut mikään.

:D

Laita sinne myös reilusti FunLightia niin ei tartte irvistellä... :kippis1:

Mölleriltä on saatavilla sitruunan makuista kalanmaksaöljyä, ainakin mulla menee lusikallinen joka aamu helposti alas. :)

Tämä nyt ei ihan varsinaiseen threadiin liity mut ajattelin kysyä kuitenkin et mitenkä paljon sitä öljyä pitäisi sit päivässä saada ja minkälaista ? :rolleyes:

No ei sitä öljyä varsinaisesti, vaan rasvoja yleensä. Noin 30% päivän kokonaisenergiasta nyrkkisääntönä. Ja tyydyttymättömiä rasvahappoja.

pullon suusta oliivi-öljyy joka aamu ja vettä perään!!Toimii myös hyvin ku heittää aamu puuron sekaan lorauksen..jos laittaa vielä joguu puuron sekaan ni ei sitä öljyy ees huomaa!!

Suositut

Back
Ylös Bottom