Mitäs tykkäisitte tästä treeniohjelmasta, jota olen aloittelemassa?

3 harjoitusta per viikko. Liikkeet valittu tähän sillä perusteella, että tuntuvat inhottavilta (esim. maastaveto) tai olen kyseisessä liikkeessä suhteellisen heikko (esim. scott). Ensimmäinen ja toinen päivä toistomäärissä 4-8. Kolmantena koko kehon päivänä 6-10. Kolmannen päivän jälkeen aina kahden päivä treenitauko.

1 PäiväSelkä, takareidet (koko takaosasto)+ojentajat

SELKÄ
Maastaveto/kulmasoutu-yhdistelmä (yhtenä liikkeenä).
2-3 lämmittelysarjaa lähtien pienistä painoista
Nousevana pyramidina 5 sarjaa, viimeisessä tavoitteena 4 toistoa
3 sarjaa leuanvetoa leveällä otteella
2 sarjaa ylätaljaa kapealla kahvalla
2 sarjaa ylätaljaliikkeitä (eri kahvoilla ja otteilla)
4 sarjaa takaolkapäille koneessa
OJENTAJAT
Pushdown lämmittelynä, lopuksi siihen 2 sarjaa suurilla toistomäärillä
3 sarjaa dippiä
3 sarjaa pään takaa punnerrusta seisten raskaalla käsipainolla
2 sarjaa penkkiä kapealla otteella lopuksi
6-10 sarjaa mahaliikkeitä

2 PÄIVÄEtureidet, rinta, olkapäät, hauikset
REIDET
2-3 lämmittelysarjaa kyykkyä
5 kovaa sarjaa kyykkyä pyramidina
HAUIS
3 sarjaa hauiskääntö istuen
3 scott-hauiskääntöä
3 leuanvetoa
3 hammercurl
Olkapäät
5 sarjaa punnerrusta käsipainoilla tai tangolla pyramidina
Rinta
10 sarjaa erilaisia punnerruksia käsipainoilla tai tangolla vinopenkissä eri kulmissa
Lopuksi aina pari etunojapunnerrusta
Mahaliikkeitä 6-10 sarjaa

3 PÄIVÄ
6 sarjaa eri perusliikkeitä KAIKILLE lihasryhmille kiertoharjoitteluna. 2-3 eri liikettä jokaiselle lihakselle lyhyillä tauoilla. Jaloille 3 eri prässissä kussakin 3 sarjaa.

Massaohjelmahan tämä

Vedin tässä 4 kuukauden ohjelman (juhannukselta aloitin tän ohjelman), jossa kaikki lihasryhmät käytiin läpi yhdessä treenissä. 6 sarjaa per lihasryhmä, 2-3 liikettä. Mutta treenipainot perusliikkeissä nousivat jo niin koviksi, että keho ei enää millään palautunut... Niin treeniä oli joka toinen päivä. Täytyy sanoa kuitenkin, että lihaa ja voimaa tuli lisää tällä vanhalla ohjelmalla todella paljon!!!

Uudella versiolla on tarkoitus saada edelleen lisää lihasmassaa ja pääliikkeissä myös lisää voimaa. Painotus on selkä6+jalat. Olkapäät ja rinta toissijaisia, ne seuraavat perässä (vahvoja lihasryhmiä jo lähtökohtaisesti). Ojentajaan ja hauikseen joku sentti tekis terää, mutta olen huomannut, että kokoa tulee, kun painot kasvavat. Kulmasoutu on vahva liikkeeni ja kun siihen olen saanut ladattua lisää painoa, niin hauis näyttää kasvavan perässä (tietysti hauista treenataan myös erikseen).

1 ja 2 toinen päivä treenataan kotona lasten mentyä nukkumaan klo 22 jälkeen käytännössä (yh-isi). Kolmas kiertopäivä on sitten maksullisella kuntosalilla. Tosin mun oma sali on 100 neliön kokoinen ja siihen on joku tuhat euroa panostettu. Mm. kolme eri jalkaprässiä kuuluu kokoelmaan.

Treenitapani on muutenkin suht eläimellinen ja brutaali. Sarjat vedetään aina loppuun asti. Ex-akka otti ja lähti toisen miehen mukaan ja jätti pienet lapset mulle. Tästä syntyy sellainen megaluokan vitutus, että sen voimalla jaksaa vieläkin treenata kuin eläin. Kun parisen vuotta sitten aloittelin kotona treenailemisen, niin treenin jälkeen oli usein vaikeuksia kävellä yläkertaan alakerrasta, jonne olen rakentanut salini.

Kun

Ite en oikee ymmärrä, miks pitää ruveta vääntää jotain omia ihme ohjelmia? Tossa on musta liikaa reeniä yhelle kerralle ja ois ollu kans kiva tietää mitä tohon perjantaihin kuuluu.

Vanha ohjelma oli siis yksjakonen ja sillä tuli helvetin hyvin tulosta? 1-jakosellahan ei kannata vetää niitä sarjoja täysin piippuun, sillä silloin ei todellakaan kerkee palautuu. Myös palkkari vois kokeilla. Ite suosittelisin, että siirryt takas siihe yksjakoseen ja et vedä sarjoja iha piippuun ja rupeet käyttää palkkaria. Kannattaa myös venytellä ja huoltaa lihaksia muutenki. Toinen vaihtoehto sit, et ota vaikka 4-jakonen ohjelma suoraan täältä foorumilta. Loistavia löytyy.

Jaetuilla ohjelmilla ei patti kasva

Aikanaan treenasin jaetuilla ohjelmilla monta vuotta, perinteisellä kolmijaolla niin, että kroppa käytiin läpi kerran viikossa. Keskiarvo vaikka käden kasvulle oli pari milliä!!! per vuosi. Natuna treenaaminen näyttäisi vaativan kropan käymistä läpi pari kertaa viikossa. Näin olen treenannut kuluneen vuoden. Olen saanut vuodessa 8 cm!!! käteen ympärysmittaa lisää (painokin noussut pitkästi toistakymmentä kiloa).

En olisi ikinä uskonut vanhalta treenipohjalta, että moinen kasvu sekä lihaksen että voiman osalta olisi mahdollista. Nyt on ollut vain ongelmia tämän palautumisen kannalta. Takareiteen tuli nukkuessa niin pahoja kouristuksia, että tuntui henki menevän, tipahdin sängystä. Vatsalihakset ja olkapäät ramppaavat, supistelevat itsekseen. Minulle on vähän jäänyt epäselväksi, mitä tarkoitetaan, kun sanotaan "kuuntele kehoasi". Mutta ehkä se on sitä, että kun kouristuskohtauksen voimasta tipahtaa sängystä, niin on syytä vähän fiksata treeniohjelmaa...:rolleyes:

Mitä tarkoittaa, että sarjaa ei vedä loppuun asti?

Mulla on on/off-nappula. Mitään välimuotoja ei ole. Joko tehdään täysillä. Tai ei tehdä ollenkaan. Oikeesti en ymmärrä, että mitä tarkoittaa, jotta ei vedä sarjaa loppuun asti? Mistä hitosta tiedän, että mihin olisi hyvä lopettaa? Eikö juuri ne viimeiset toistot ole ne olennaisimmat, joilla lihasta rasitetaan?

Mun näkemyksen mukaan, jos haluaa lihaa lisää, pysytään perusliikkeissä. Jos mennään pikkuliikkeiden puolelle, rasitetaan vain turhaan kehon toipumiskapasiteettia. Ja patti ei kasva. Ainoaksi keinoksi säädellä rasituksen määrää jääkin sarjamäärä. Ja taas pienet sarjamäärät eivät tunnut oikein missään. En ymmärrä tätä nykytrendiä, jossa tehdään vain muutama sarja.
Olen tehnyt niin joskus itsekin, mutta mitään tulosta ei kyllä tullut. Tai tuli kyllä jotain, mutta naurettavan hitaasti. Tyhjän saa pyytämättäkin...

Sä joko teet sarjat loppuun ja lasket sarjojen määrää, tai pompautat sarjamäärät ylös ja jätät pari toistoa tekemättä. Ja et sä sinäänsä rankaise lihaksia täysillä ku teet sarjat loppuun. Sen saavuttamiseen käytetään tekniikkoja kute superit, dropsetit jne.

Suorat sarjat riittävät...

Kun joskus aloittelin esihistoriallisina aikoina treenausta, niin kova sana oli Dorian Yates ja hänen HD-treeninsä. Kopioin tietysti hänen treeninsä suoraan itselleni ja tulostakin syntyi: joka paikka hajosi niin pahasti, että koko treenitouhu jäi. Liian isot painot, epäpuhdasta nostotekniikkaa, olihan noita muitakin syitä, jällkiviisasteltuna.

Mielestäni ei ole älykästä kopsata toisten treenejä suoraan, vaan täytyy soveltaa. Tietysti aivan aloittelijat erikseen, jostainhan on lähdettävä liikkeelle...

Mulle nuo suorat sarjat riittävät, menis kyllä henki, jos yrittäisin jotain erikoistekniikoita. Olen näet saanut lihasten hermotuksen toimimaan, niin, että todella saan siitä irti kaiken ilman erikoisempia vippaskonsteja. Ja oikeat tekniikat olen oppinut kantapään kautta.

Kun sain esim. selän hermotuksen toimimaan, eli "tuntuman" tapahtui hyppäyksittäinen nopea kehitys. Samoin on tapahtunut, kun olen oppinut treenamaan liikkeitä ainakin enemmän oikein. Viimeisimpinä käsien treenaaminen.

Muutenkin filosofiaani kuuluu, että pidetään homma yksinkertaisena. Perusliikkeitä, peruspyramidina painoja joka sarjaan vähän lisäten. Mutta ei liian nopeasti. Loppupeleissä näet ratkaisee kuitenkin se, että kenen paikat kestävät? Ja ihme kyllä, mun paikat on kuitenkin kestänyt pari vuotta ilman ihmeellisiä loukkaantumisia.

Syykin on selvä: volyymityyppinen treeni pitää mun paikat ehjänä. HD:llä ja pienillä, kovilla sarjamäärillä saa vain paikkansa paskaksi. Siihenhän kaatui Yateskin, vaikka hän muuten on selkeä ihanteeni, etenkin asenteensa osalta.

Eikö juuri ne viimeiset toistot ole ne olennaisimmat, joilla lihasta rasitetaan?
No ei todellakaan ole. Viimeiset toistot eivät mainittavasti lisää lihaksen työsarkaa, mutta sen sijaan rasittavat hermostoa sitäkin enemmän.
Ja mitä tuohon ohjelmaan tulee, niin on kyllä niin epätasapainoinen kuin voi vain olla.

ccouple1:

Voin kyllä sanoa, että sun syöminen ei takuulla ollu kohillaan sillon aikoinaan, ku tuli kätenn 2mm lisää. Ja tuo 8cm vuodessa kuulostaa aika paljolta. Kuinkahan paljon läskiä?

Jaetuilla ohjemilla ei kokemuksen perusteella patti kasva? Silti sitten vaihat siihen? Edelleen suosittelen sitä yksjakosta. Se, että sarjoja ei vedä ihan loppuun asti tarkoittaa, että jätät vaikka pari toistoa säästöön. Eli tarpeen vaatiessa voisit kuitenkin tehdä nuo pari toistoa. Pienillä, kovilla sarjamäärillä ei paikkojaan riko, jos osaa tekniikat ja pitää jären mukana reeneissä. Mun puolesta voit reenata ihan miten itse haluat, mutta tuommoista ohjelmaa en suosittele.

Jos sulla kroppa hyppii yöllä, niin se on merkki hermoston palautumattomuudesta. Ja varmaan kannattaa siinä kohtaa katsoa niitä ainaisia failure -sarjoja.

Tuo MAVE-kulmasoutu vaikuttaa hämärältä, joko mavetulos on tosi matala, tai selkä aivan järjetön - jokatapauksessa pientä epäsuhtaa jos voi samalla painolla tehdä kovan maven ja jatkeeksi kulmasoudun. Vai hiffasinkohan jotain väärin.

Mave-kulmasoutu

Taustaa: koko elämäni ajan olen kärsinyt alaselän vaivoista. Tämän vuoksi alaselkä on aina ollut se heikko kohta, kun tahtoo kipeytyä pienestäkin treenistä. Tuossa vuos sitten päätin, että asialle on tehtävä jotain. Ryhdyin mavettamaan oikein urakalla, lähtöpainot hurjat 30 kiloa. Kuukausia alaselkä oli aina vain kipeä, mut sitkeästi jatkoin pienillä painoilla ja pitkää sarjaa. Mavetin joka reenissä jottain 3-4 sarjaa ja treenipainojen noston kanssa pysyin hyvin maltillisena.
Tuossa kesällä vasta alaselän vaivat katosivat KOKONAAN ja saatoin alkaa nostaan oikein kunnolla. Aikaisemmin myös kyykystä ei tahtonut tulla mitään, ilmeisenä syynä alaselän heikkous. No, viime yönä kyykkäilin menemään ja latasin taas kympin kiloja lisää tankoon. Ja hyvältä tuntui, keskivartalo tuntui aivan kuin haarniskalta ja oikein tunsi, että nyt kulkee oikealla tekniikalla.
Eli maastanosto on kyllä kuningasliike.! Nyt kun alaselkä on kunnossa, niin pystyy oikeesti alkaa reenaamaan. Veikkaan, että maveen ja kyykkyyn on tulossa rajusti kehitystä lähikuukausien aikana…
Kulmasoutu taas jostain syystä on aina ollut se vahva liike (jokaisella on kai joku liike missä on erityisen vahva ja liike jossa erityisen heikko). Olen aina pystynyt souteleen kaiken, minkä saan ylös ja pysyy näpeissä. Kulmasoutu-maven ekan varsinaisen sarjan aloitan täs vaiheessa 100 kg ja sit lataan joka sarjaan vähän painoa lisää (pyramidi siis). Eli oon aika tasavahva näis liikkeissä. Ja musta toi yhistelmä on tosi KOVA liike tehdä ja uskon, että myös tässä aletaan päästä reenipainoissa mukavasti ylöspäin. Ja kun mukana ohjelmassa on myös leuanveto leveellä otteella niin luulenpa, että ei selkäpuolta tarvitse ainakaan hävetä!
Satun asuun maalla korvessa, josta lähimmälle salille on kymmenien kilometrien matka. Hyvänä puolena se, että ison talon sain kaupunkiin verrattuna halvalla. Talo on rinteessä niin, että kellarikerrosta on todellakin tuon 100 neliön verran. Sinne olen pikku hiljaa rakennellut oikein kunnon salin. Ne 3 jalkaprässiä olen ostellut käytettynä, jotain myös ihan uutena. Aattelin rakentaa ens kesänä koko alakerran uusiin puihin, mm. laittaa sinne valkokangas-kotiteatteri-yhdistelmän.
Mulla on pieniä lapsia, joita yksin hoidan. En tee mitään muuta kuin käyn töissä (lapset tarhassa), hoidan lapsia ja treenaan. Treeni on mun ainoo oma juttu, se on mun henkireikä, että jaksan pyörittää tätä sirkusta. Vasta kun saan lapset nukkumaan, mä virittelen itkuhälyttimet ja meen reenaan kellarikerrokseen. Viime yönä lopettelin tuossa puol kahden aikaan reenejä… Lasten ja töiden vuoksi mulla on yksi ainoa päivä viikossa, torstai, jolloin pääsen reenaan kaupunkiin salille, kun lapset ovat äidillään tämän ajan.
Muutenkin kotisali on perusteltu, sillä pelkkiin matkoihin maalta menis kauemmin kuin itse treeniin. Ja mihin ne lapset laitettais siks aikaan? Toki jossain Verdessä ois lastenhoito järjestetty reenin ajaksi, mutta siellä on paskat vehkeet. Eikä tästä pikkukaupungissa ees oikein löydy kunnon salia, sellaista tuhansien neliöiden laitosta. Mun omassa salissa on juuri ne vehkeet, mitä mä tarvin ja mitä minä käytän. Maksullisella salilla käynkin lähinnä fiiliksen ja vaihtelun vuoksi, oikeesti oma salini on ihan yhtä toimiva. Ja hei, aion ostella sinne vieläkin lissää laitetta, seuraavaksi luultavasti Smith-vehkeen. Kato kun mulla on varaa! Omalla salilla mun ei tartte jonotella laitteille ja voin kuunnella juuri sellasta musaa kuin haluun. Ja tiedättekö mikä on parasta? Oon taatusti salin vahvin mies, kun olen ainoa, joka siellä treenaa!!! Että repikää siitä…:worship:

Missä suhteessa epätasapainoinen?

Ja mitä tuohon ohjelmaan tulee, niin on kyllä niin epätasapainoinen kuin voi vain olla.
<br>
LÄHTÖKOHDAT: rinta, selkä ja olkapäät näyttävät hyvältä. On paksuutta ja leveyttä. Kädet oli tikut, vaikka ovat kasvaneet hyvin. Tuplahauikset edestä näyttävät vieläkin naurettavalta suhteessa isoon ”runkoon”. Niinpä ohjelmaani onkin sisällytetty paljon hauis- ja ojentajatreeniä. Tosin oon alkanut funtsaamaan, että heivaan koko nykysen käsiohjelman laidan yli… Sen tilalle ojentajille dippiä ja kapeeta penkkiä muutama sarja (näyttää kasvattavan tumppua mulla). Hauiksille vain mutkatangolla vääntämistä muutama sarja. Miltäs tämä kuulostas? Ajatuksena on, että perusliikkeet, kyykky, mave, kulmasoutu, leuanveto, pystypunnerrus ja vinopenkki riittää. Niihin kuin vain saa ladattua lisää rautaa pikku hiljaa, niin keho kasvaa perässä.
<br>
Olkapäät kipeytyi tuossa muutama kuukausi sitten ja kun vähensin punnerrusliikkeitä, niin itse asiassa myös rintakin on lähtenyt hyvään kasvuun (ihan kuin itsestään). Tähän saattaa vaikuttaa joskus nuorempana tehty penkkitreeni, jossa nimensä mukaisesti treenasin vain yhtä! liikettä eli penkkiä ainoana tavoitteena maksimin kasvattaminen (joka päivä kymmenkunta sarjaa!).
<br>
Runsas kulmasoutelu on tuonut paksuutta selkään, nyt olisi tarkoitus vähän tasapainottaa tilannetta ja saada lisää leveyttä latseihin (leveä leuanveto, kapean kahvan ylätalja).
Suuri jalkaliikkeiden määrä taas kertoo lähtökohtaisesti tikkujaloista. Tosin tässäkin kohtaan on (kuten käsien kanssa) menty harppauksin eteenpäin. Lähtökohtaisesti tikkujalkojen vastapainona on se, että vastaanottavat hyvin treeniä ja pohkeet ovat hyvät ilman erillistä treeniäkin.
<br>
Summasummarum: treenaa isoja lihasryhmiä , kuten jalkoja ja selkää, jos haluat lisää lihasmassaa. Kun rinta (sinällään oikeesti pieni lihasryhmä) on muutenkin hyvä, niin punnerrusliikkeitä ei paljon tarvita. Onks tässä logiikka kohdallaan? Kun näyttää kova kasvu tulevan ihan perussetillä, niin tulee mieleen, että menee "loppuun asti" tässä logiikassa ja jätän kaikki "pikkuliikkeet" pois. Kun on ollut ongelmia kehon palautumisen kannalta, niin pikkuliikkeiden toipumiskapasiteettia syövä vaikutus lähtisi pois. Jos vieläkään keho ei toivu treeneistä, niin silti pysyisin perusliikkeissä, mutta vähentäisin sarjojen määrää... Onks järkee vain ei?
<br>

Tuplasin treenipainot hengityskoneen voimin 3 viikkossa

Kolmisen viikkoa sitten alkoi tulemaan pahoja ylikunnon oireita, lihaskramppeja. Päätin muuttaa treeniohjelmaa, vähentää sarjojen määrää. Ostin kauheen määrän lisäravinteita, vitamiineja, protskuja sun muuta. Siistin ruokavalion täysin ja aloin syömään "ohjekirjan" mukaan. Vaihdoin kuntosalia.

Uudella salilla joka treeniin nostin treenipainoja reilusti ja silti vedin pidempiä sarjoja (yleensä mul on 5-8 välillä toistot). Eilen menin sitten huvin vuoksi vanhalle salille (kunnan sali) treenaan. Pistin jalkaprässiin TASAN KAKSI KERTAA enemmän painoja kuin edellisellä kerralla, kun prässäsin juuri tällä samalla vehkeellä (siis kolmisen viikkioa aiemmin). Sain tehtyä 25. Funtsin, että ei voi olla totta! Vaikka ei pitänyt olla maastavetopäivä, niin pakkohan se oli käydä koittamassa, että mitenkä kulkee? (olin niin hurmiossa, että unohin käyttää vyötä) Panin reilusti painoja enemmän kuin koskaan ennen ja aattelin kokeillä, että saanko ykkösen ylös? Meni 10 toistoa...

Kesän lopussa mulla oli flunssa, jolloin yöllä alkoi tuntumaan, että tukehdun hengiltä. En uskaltanut nukkua, koska kun nukahdin, niin heräsin tunteeseen, että joku puristaa kurkusta ja haukon epätoivoisesti hengeä. Menin lääkäriin, jota kautta sain kotiin laitteen, jolla mitattiin yönaikaista hengistystäni. Kone rekistöröi kaiken, missä asennossa olen, hapen määrän veressä, hengitystiheyden jne. Koneen rekisterin mukaan minulla oli 7 tunnissa 500 uniapnekatkosta, pisin katkos minuutin luokkaan.

Suomennettuna tämä tarkoittaa, että en ilmeisesti ole vuosiin nukkunut sitä syvää virkistävää unta...koska heräilin vähän väliä. Sain sellaisen hengityskoneen kotiin, joka pukkaa paineella ilmaa yöllä sisään keuhkoihin. Ja sen jälkeen koneen rekisterin mukaan hengityskatkokset katosivat. Myös vireystila on ollut aivan erilainen.

Ja punttitreeni on mennyt aivan uusiin puihin! En ymmärtänyt tämän merkitystä treenin kannalta, koska samanaikaisesti minulla on ollut pahoja lihaskramppeja. Mutta toisaalta eilen vanhalla salilla vasta tajusin, että kuinka paljon treenipainot ovat nousseet. Ja en muistanut sitä, että todella, vaihdoin salia vasta kolmisen viikkoa sitten, siis hurja nousu aivan kaikissa liikkeissä muutamassa viikossa, erityisesti jalkojen osalta.

Aina ennen olen päässyt tietylle tasolle, esim. penkkipunneruksessa tuossa 135 kilon kohdalla joko olkapää tai kyynärpää on hajonnut. Ja sitten on joko lopetettu treeni tai siirrytty maitopurkin heilutteluun. Nyt sitten hirvittää, että milloin rikoksesta seuraa rangaistus? Milloin taivas putoaa niskaan ja kaikki paikat hajoaa?

En nyt sitten tiedä, että millä painoilla nostan? Panin jalkaprässiin tuplapainot eilen (levypainoprässi). Meni 25 toistoa. Otin jo tapin ja olin laittamassa sen viimeiseen reikään (ts. kaikki painot), mutta siinä kohtaan aattelin, että antaa olla. Katotaan seuraavalla kerralla.

Toinen asia on se, että pystyn tänään kävelemään. Pientä lihasarkuutta on jaloissa, mitä kuuluukin olla. Mutta eilisen treenin jälkeen logiikan mukaan mun polvet pitäs olla aivan paskana, niin että en pysty ees kävelemään. Nyt mietin, että parantaako unen laadun muutos myös nivelieni ja tukirakenteenkin kestävyyttä? Olisiko sellainen mahdollista? Ilman hengityskonetta olen kärsinyt hapenpuutteesta nukkuessani. Olisiko mahdollista, että happi kulkeutuu nyt esim. olkapään nivelkapseliin paremmin ja tätä kautta olkapää kestää painoja, joita ei aemmin voinut edes kuvitella ilman 100 varmaa loukkaantumista/vammaa?

Treenaa perusliikkeitä vähitellen painoja lisäten, niin keho seuraa perässä ja kasvaa. Jos tuplaa jalkaprässin painot ei kuitenkaan tarkoita "vähitellen". Miten tässä jatkossa lisään painoja vaikka siihen jalkaprässiin? Tätä mietin. Onko viimeisin tapin paikka seuraavassa jalkaprässitreenissä ensi viikolla? Eilen ylätaljassa kapealla kahvalla latsit alkoi kramppaamaan. Miten suhteuttaa tätä lihaskramppijuttua hurjasti nousseisiin treenipainoihin. On tunne, että treenipainoja voi kaikkiin liikkeisiin nostaa vielä reilusti.

Hämmentävä tilanne! Kusi nousee helposti päähän... Eilen maastavedossa koko kuntosali hiljeni, tiedättehän sen hiljentymisen, mikä tapahtuu kun karju lataa tankoon kovat painot ja muut kattoo, että miten nousee? En ole saanut koskaan vastaavaa efektiä aikaseksi. Eilen oli eka kerta. Mutta totta puhuen, miksi hitossa vedän maasta, kun ei ole mave-päivä? Mut kun aina ennen on saanut hävetä treenipainojaan kunnon karjuihin nähden, niin se on liian suuri houkutus olla kokeilematta....ja näyttämättä!

Hyvää settii! Ei muuta ku kovia treenejä. :rock:

Jos treenaa, menee terveys, jos ei treenaa, menee terveys

16-vuotiaana aloitin treenin ja nyt oon 42 vuotta. Treenailin 24 vuotta enempi vähempi ilman muita mainittavia tuloksia kuin, että sain hajotettua suunnilleen jokaisen paikan, mitä kehossa löytyy. Se oli ainoa hämmästyttävä tulos näistä treeneistä… Mutta jos en treenannut, läskistyin ja oli pakko taas palata salille. Ja muutaman kuukauden treenin jälkeen taas oli paikat ihan paskana. Tuossa pari vuotta sitten olin jo niin pohjakunnossa, että lääkäri tarjoili kainalosauvoja polvivaivojen vuoksi. Magneettikuvausta ja sitten leikkausta. Nyt on kuitenkin niin, että kainalosauvat ei käy pienten lasten yh-isille, niitä lapsia pitää voida kantaa. Ja sille ex-akalle en sitä iloa suo, että luovutan lapset hänelle ”terveydellisten ongelmien vuoksi”. Mieluummin teen polttoitsemurhan…

Siis vielä kerran salille ja dieetti päälle. Ensin kyykkäsin omalla painolla ja siitäkin polvet kipeyty. Elopainon laskun ja sitkeän yrittämisen avulla päästiin sitten jo tankoon käsiksi ja siihen vitosen painot päihin. Alaselän vuoksi samoilla painoilla maastavetoa. Tässä kohtaan menin ekaa kertaa julkiselle salille ja vitutti kyllä pojanmulkkujen naureskellessa ponnistellessani naama punasena mini-mini-painojen kanssa.

Volyymipainotteisesti kuitenkin vedin sitkeesti menemään ja ihme kumma, treenipainot lähti jatkuvaan nousuun. Vielä ihmeellisempää oli, että paikat kesti! Nyt sitten pisteeksi i:n päälle tuo uniapnen hengityslaite teki raudasta kovin kevyttä!

Ei kai ihme, jos panee miettiin, että mitä tein 24 vuotta väärin? Ja mitä teen nyt oikein, kun homma sujuu? Onko vain sattumaa?
:wtf:

Back
Ylös Bottom