Mitähän palautusjuomaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Niin, eli tässä olen palautusjuomaa ostamassa. Pitäisi löytää jotain mahdollisimman halpaa ja hyvää. Raha kun on aika lailla kiven alla. Eli suositelkaa jotain ja sanokaa miksi juuri sitä. Salilla tulee käytyä neljä kertaa viikossa ja ruokavalio on kohdillaan, tai ainakin se pistetään olemaan. :) Nyt olisi tuon palautusjuoman vuoro.

Mitä olen kysellyt niin hiilihydraattien ja proteiinin suhde kannattaisi olla 2:1, esim. meikäläisen salin omistaja j.p pulkkinen sanoi noin, mutta toisaalta toiset sanovat että suhteen tulisi olla sama. Joku asian kunnolla tietävä voisikin kenties kertoa mitä eroa noilla on? Molemmissa kun on varmasti hyötynsä ja haittansa, ne kun saisi tietoon niin voisikin sitten päättää kumpi parempi. =]

Kiitos jo etukäteen vastauksista. :]

1:1 riittää hyvin prode/hiilarit ja tulee halvemmaksikin, ehdottomasti halvin setti on hera+malto, heraisolaatti ois tietysti palkkarissa parempi toki hintakin lisääntyy..

nelkku sanoi:
1:1 riittää hyvin prode/hiilarit ja tulee halvemmaksikin..

Hömm. Mitä yhtään kuuntelin tuota salin omistajaa niin hän selosti jotain, että hiilihydraatit paikkaavat salilla tullutta energiavajetta ja nostavat / pitävät tarvittavalla tasolla haiman insuliini tuotantoa, jota taas tarvitaan kuljettamaan proteiinia lihaksia kasvattamaan. :) Eli tuon takia hiilareita kaksi kertaa enemmän. Toistaiseksi siis olen tuon 2:1 kannalla, joten joku voisikin selostaa miksi tuon suhteen pitäisi olla 1:1?

Zero` sanoi:
Hömm. Mitä yhtään kuuntelin tuota salin omistajaa niin hän selosti jotain, että hiilihydraatit paikkaavat salilla tullutta energiavajetta ja nostavat / pitävät tarvittavalla tasolla haiman insuliini tuotantoa, jota taas tarvitaan kuljettamaan proteiinia lihaksia kasvattamaan. :) Eli tuon takia hiilareita kaksi kertaa enemmän. Toistaiseksi siis olen tuon 2:1 kannalla, joten joku voisikin selostaa miksi tuon suhteen pitäisi olla 1:1?
Ei tuosta ole olemassa yhtä ja oikeata mielipidettä. Itse suosin 1:1 tai jauhehiilareita vielä vähemmän ja mutustan banaanin kaveriksi, kun tuppaa nuo suuret nopeat hiilarimäärät kertymään vyötärölle. Olet kuitenkin sen verran nuori, että aineenvaihdunta lienee tosi nopeata, joten tuskinpa tulisi 2:1 suhteella liikaa läskiä, mutta pahahan tota on kenenkään muun sanoa. Kokeilemalla selviää...

En tiedä mihin perustuu tämä 1:1 mutta tätä nykyään suositaan, ennenwanhaanhan suurinosa palkkareista taisi olla noita 1:2. Tiedä sitten mistä johtuu, itse syön (liian) paljon hiilareita joten en viitsi niitä lisäravinteista niin hirveästi enää ottaa. Vaalea leipä, hampurilaiset on herkkua mulle :nolo:

Ja kuten tuossa edellä kiipijä totesi niin hiilareilla on tapana estää rasvan käyttöä energiana (tj semmosta, älkää ravinnemiehet lynkatko), joten vyötärön kannalta toi 1:1 kuulostaa ainakin omaan korvaan paremmalta.

VisitorQ sanoi:
Pelkkää protskua...
Hyvä heitto. Perustele ees jotekin jos puolustelet palkkarissa pelkkää proteiinia. Tosin kyllähän sitä elää ilman palkkariakin joten miksei vaikka pelkkää proteiiniakin, mutta ihan ton insuliinin takia edes jonkin verran pitäisi kai hiilareita olla mukana..

VisitorQ sanoi:
Pelkkää protskua...

No ei sentään pelkkää proteiinia kannata vetää.. Nopeet hiilarithan nostaa insuliinitason ja elimistö ottaa ravintoo oikeen kunnolla vastaan. Pelkkä proteiini ei auta niin paljoa palautumiseen kuin hiilari+protsku

Edit: no sieltähän sitä nelkulta tuli jo vastausta tähän :)

suosittelisin suurin piirtein 1:1 seosta tosin proteiineja voi olla aavistuksen verran enemmän. Insuliinin tuotanto ei ole riippuvainen pelkästään veren hiilihydraattikonsentraatiosta, sillä aminohappokonsentraation nousu veressä kiihdyttää haiman insuliinin eritystä. Tosin suoli-mahakanavan hormoonit(Gastriini, sekretiini, CCK) osallistuvat haiman stimulointiin jo ennen kuin hiilihydraatit/aminohapot ovat absorboituneet vereen, myös sinä hetkenä kun lastaat ruokaa suuhun parasympaattisen hermoston aktionit alkavat stimuloimaan insuliinia tuottavia beta-soluja haimassa.

Muuten, näköjään siirrettiin tämä tänne aloittelijat - boardille. Eikös tämä muka juuri kuulu ravinto puolelle? :]

Ajattelin muuten ostaa semmoista kuin G-mass. Tulisi halvaksi. ;/ Kannattaako?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zero` sanoi:
Muuten, näköjään siirrettiin tämä tänne aloittelijat - boardille. Eikös tämä muka juuri kuulu ravinto puolelle? :]

Ajattelin muuten ostaa semmoista kuin G-mass. Tulisi halvaksi. ;/ Kannattaako?

No niin siis palautusjuomasta kysellään aika paljon, että mieluummin aloittelijoiden puolelle.. G-mass on ihan jees palautukseen, mutta mieluummin ostaisin malton ja proteiinin erikseen (tulee halvemmaksi). Pakkikselta saa myös hyvia Fastin palautusjuomia jos ei itse halua sekoittaa.

Edit: siis muitakin hyviä palautumisjuomia on, mutta jos halvoista puhutaan :nolo:

Tosiaan ostaisin heti tuolta pakkiksen kaupasta vaikka mitä, mutta raha tulee vastaan. 15-vuotiaalla peruskoululaisella ei viiden euron viikkorahalla ole varaa ihan mihin vain. ;)

Alkuperäiskysyjälle: Ei tolla 1:1 tai 1:2 suhteella ole niin merkitystä, ja vielä merkittömäksi menee kun ikää ja treenitaustaa on vähemmän. Toisin sanoen voisin vaikka löydä vetoa että tulee jo ihan hyviä tuloksia ilman mitään palkkaria, jos alkaa treenaa ja syö kunnolla ;) Noh, otetaan se palkkari kuitenkin mukaan, plussanahan se on.

Asiaan, eli vaihtoehtoja on periaatteessa 3: 1) Ostat jotain valmista juomaa 1:1 suhteella, 2) Ostat jotain valmista juomaa 1:2 suhteella, 3) Ostat (esim) heran ja malton erikseen ja sitten kokeilet eri suhteita, jos huomaat selvän eron, tiedät vastauksen ;) :david: Noihin voi vielä itse lisätä kreatiinit ja glutamiinit yms yms yms jos haluaa, mutta ne onki sitten asia erikseen..

Itte suosittelen nutri plussan Recko poveria 2:1 Nopeita ja pitkiä hiilareita ja samoin protskuja.melko halpaa sisältää glutamiinia ja kreatiinia ja muita amino happoja. Likenee hyvin vetee siis aivan mahtavasti ja maistuu pirteen hyvälle ainaki toi mansikka. :5:
Kokeilen pian myös pro gaineria jossa on 1:1 joten siinä varmaan huomaa onko niis paljo eroo.

Kokeile vaikka Fastin Massaa. Se on ihan hyvä perusjuoma ja maistuukin taivaalliselle :kuola: .

Umbra Nihil sanoi:
Entäs Powerade?

Powerade ei sisällä proteiinia.

Prolabin N-largea suosittelen minäkin, jos valmiin juoman haluaa. Nämä on tottakai sitten kalliimpia kuin jos itse sekoittelee palkkarinsa.

Itselläni tällä hetkellä käytössä seuraavanlainen palkkari: 1 mitallinen (32g) Prolab Pure whey, desi (30g) perusheraa kuten fastin hera80, 1,5 desilitraa maltoa sekä 5 grammaa kreatiinia.

Proteiini-hiilarisuhde on noin 1:1.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom