Mitä viedä tuliaisiksi jenkkeihin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kapu sanoi:
-- Voi vaan aiheuttaa ylimääräistä selittelyä, jos on puukkoja mukana. --

Paska puhetta !
Itse olen kuljettanut laukussani useita terä-aseita, mukaan lukien Fiskarsin 60 senttinen kirves. Ei mitään sanomista tullut.

Pienistä eristä elintarvikkeita eivät myöskään yleensä välitä.

Ainoa, mistä on tullut sanomista on (butaani-kaasu)sytytin, räjähdys vaaran takia.

Fat Rat sanoi:
Absinttia. Ei taida saaha ameriikasta.

Meksikon puolelta löytyy halvalla.

Eikös sitä Finlandiaa saa Jenkeistäkin? Stockalla ainakin oli Hki-Vantaalla pikku myymälä, josta sai kaikkea porontaljasta Aarikan turhan kalliisiin koriste-esineisiin.

No niin on! Mulle postitellaan salmiakkia Suomesta harva se paiva tanne Kanadaan (ja samoin viime vuonna Jenkkeihin), ja johan sita saa Jenkeissakin joistain eksoottisemmista kaupoista ostettua.

Ai niin, vastaukseksi alkuperaiselle kysyjalle. Jos tuttavilla on lapsia, niin Mauri Kunnaksen kirjoista on tehty aika hauskoja kaannoksia. Aarikalla on myos lapsille (ja aikuisille) sopivia mukeja ja muita Suomi-henkisia juttuja. Viimeksi vein lahjaksi suomalaisen keittokirjan, ja joskus aiemmin jotain musiikkia (vanhemmille tuttaville Sibeliusta).

Vie poron kuivattua lihaa.

Ne Jenkit joita itse olen tavannut, ovat jostain syystä ihastuneet Suomalaiseen siideriin. Ilmeisesti samanlaista ei sieltä saa. Lisäksi aina raikas Koskenkorva on viimeistään avannut Jenkit näkemään Suomen brutaalin kauneuden.
Kuksa vois olla aika eksoottinen ja helppo kuljettaa.

Ihme tenuttajiin sitä onkin törmännyt :rolleyes:

Jos tuttavasi ovat amerikkalaisia, ehdotan seuraavaa:
- Fazerin sininen
- skandinaavista designia, esim maljakko, vaasi, etc. (esim. Aalto)

Kukaan ei todellakaan halua syoda pari paivaan vanhaa ruisleipaa, eika amerikkalaisten leipamaku ole samanlainen kuin suomalaisten. Toiseksi, ovat taalla aiempaa tarkempia elintarvikkeiden tuonnin kanssa.

tokkopaisto sanoi:
siis onko suomalaisia vai jenkkejä? jos jenkkejä niin salmiakki, ruisleipä, fazerin sininen jne. ei varmaan säväytä samalla tavalla kun suomalaisia.

Tosi hyviä vihjeitä!

Jenkkejä ovat. Kaksi n. 70-kymppistä pariskuntaa, yksi 40-kymppinen perhe, jossa kaksi pientä lasta (niiden luona asutaan), ja pari 30-kymppistä lapsetonta pariskuntaa.

Eilen kävin matkamuistomyymälässä Juvan ABC:llä ja sieltä löytyi seuraavaa:

- Käsintehtyjä tervakynttilöitä, paketissa suomen lippu ja "hand made"
- Survival kit, jossa varret visakoivua. Eli tölkinavaaja ja piitanko joita hankaamalla saa kipinöitä aikaiseksi (vrt. Robinson ja Suuri Seikkailu), paketissa käyttöohjeet myös englanniksi + maininnat hand made jne.

Ajattelin, että vuolukivestä tehdyt snapsilasit vois olla kanssa hyvä juttu.

Finlandiavodkaa ei viitsi viedä, kun sitä saa sieltä joka drug storesta. Chymoksen minttuviinaa jos löytyy niin sitä vien. Presidenttikahvi oli tosi hyvä idea!

Yksi ääni edellisissä postauksissakin mainitulle Fazerin Siniselle. Kolmelle tuttavaperheelle olen vienyt pariinkin otteeseen kyseistä tuotetta ja tuntuvat syövän sitä kuin hullu puuroa. Oli pakko lähettää viime jouluna joululahjaksi muutama levy :)

Kuinka pieniä noi lapset. Kun itse lähdin aupairiksi niin vein tuliaisiksi lapsille LAUANTAI-pussit. Oli megamenestys ja edelleen lähetän heille sellaiset synttäri lahjaksi kerran vuodessa :D Pussilakanat vois kans olla hyvä, ku siellä niitä ei taida juurikaan saada muuta kuin ikeasta :) Muutes ne nukkuu niillä lakana-virityksillä :) Jokku marimekon pussilakanat etc...

Heikki722 sanoi:
Finlandiavodkaa ei viitsi viedä, kun sitä saa sieltä joka drug storesta. Chymoksen minttuviinaa jos löytyy niin sitä vien. Presidenttikahvi oli tosi hyvä idea!

Tenukepin vihje: vie sitten Suomi-viinaa. Sitä tuskin sieltä mistään saa :D

EJS sanoi:
- skandinaavista designia, esim maljakko, vaasi, etc. (esim. Aalto)
.

Tätä kannattaisin! Ehkä siksi kun itse jos vien niin vien jotain tuollaista... Itse en arvosta ruoka/juoma lahjoja pätkääkään. Jos se on jonkun maan herkku niin todennäköisesti se on toisen maan kansalaiselle helvetin pahaa. Viimeksi sain tuliaisia Israelista, jotain ruskeata mömmöä jonka heitin suoraan roskikseen kun jo haisi niin pahalle. Älkää nyt kiduttako ihmisiä pahanmakuisilla tuliaisilla... :P Sitäpaitsi kuka nyt jaksaa laittaa jotain suuhunsa toista miellyttääkseen, kun voi vaan ottaa vastaan jonkun esineen jota ei tarvitse laittaa suuhun ellei se varmana ole mieleen, niinkun joku Fazerin sininen voi olla... ellei siellä dieettailla. Turvallisempaa olla viemättä syötävää.

Tai ehkä mä olen vaan tylsä vieras, viimeksi vein jonkun suomalaista designia olevan cheeseboardin. Katson silti että se oli parempi vieminen kun joku salmiakki joka saa sen maistajat usein voimaan pahoin (ainakin näyttävät siltä :lol2: )

Ja nuo ostokset tähän mennessä Heikki kuulostaa tosi kivoilta, itsekin haluaisi tollaset setit! :-)

Vaimon sisko perheineen olivat juuri Ameriikoissa, tuttujen luona kyläilemässä ja ainakin heidän suomalainen isäntäperhe pyysi tuliaisiksi jo tässäkin threadissa muutamaan kertaan mainitut, ruisleipää ja fazerin sinistä suklaata.
Salmiakista eivät myöskään niin välittäneet.

Naene sanoi:
Itse en arvosta ruoka/juoma lahjoja pätkääkään. Jos se on jonkun maan herkku niin todennäköisesti se on toisen maan kansalaiselle helvetin pahaa. Viimeksi sain tuliaisia Israelista, jotain ruskeata mömmöä jonka heitin suoraan roskikseen kun jo haisi niin pahalle. Älkää nyt kiduttako ihmisiä pahanmakuisilla tuliaisilla... :P Sitäpaitsi kuka nyt jaksaa laittaa jotain suuhunsa toista miellyttääkseen, kun voi vaan ottaa vastaan jonkun esineen jota ei tarvitse laittaa suuhun ellei se varmana ole mieleen, niinkun joku Fazerin sininen voi olla... ellei siellä dieettailla. Turvallisempaa olla viemättä syötävää.
Mä taas yleensä tykkään syötävistä tuliaisista :) Kiva maistella jotain uutta - vaikka se sit osoittautuiskin hirveeksi :D Väkisinkin tulee mieleen kiinalaisten suht erikoiset makuhermot, töitten puitteissa kun on törmännyt sieltä tuotuihin erikoisuuksiin. Joku aika sit maistelin jotain kiinalaista "kuivaa lihaa", ei hajuakaan oliko kissaa, koiraa vai mitälie, mutta ihan syötävää. Ei tosin ne niitten "teekarkit" tai "kuukakut" nyt ihan ensimmäisenä mun makuhermoja ole kutkuttaneet... Mä vaan en oikein tykkää tuosta tavaran hamstraamisesta, niin siksi nuo koriste-esineet yms. on vähän nihkeitä saada, tarvii olla mieluinen jos haluaa ottaa käyttöön tai esille laittaa.

Myös mun kokemuksen mukaan Fazerin sininen uppoaa jenkkeihin tosi hyvin.
Lisääkin on pitäny postissa lähettää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom