Mitä veroa vuokranantajani kiertää??

heh, itse tekisi mieli tahda samalla tavalla. Asun ulkomailla, ja olen aikaa sitten ostanu yksion suomessa. Sen arvo on noussut aika paljon mutta en itse ole siina asunut, ja tuskin ikina tulen 2 vuotta siina asumaan. Tasta syysta siis myyntivoitosta menee veroa 30%.

Tasta ketjusta opin taas jotain. Eli: jos muutan sinne kirjoille, niin silloin tama kamppa taytyy vuokrata hyvalle kaverille, joka ei verottajalle vihjaile mitaan :)

Tama on just niin suomalaista. mita taala ihmettelet, kysy kaverilta suoraan. Teet hanelle joka tapauksessa palveluksen kun han on on vuokraamassa asunnossasi kirjoilla. Tuostahan saa helposti sellaisen tilanteen etta molemmat hyotyy ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tama on just niin suomalaista. mita taala ihmettelet, kysy kaverilta suoraan. Teet hanelle joka tapauksessa palveluksen kun han on on vuokraamassa asunnossasi kirjoilla. Tuostahan saa helposti sellaisen tilanteen etta molemmat hyotyy ?

Eikö tässä jutussa nyt vuokranantaja just yritä kusettaa takuuvuokraa vuokralaiselta. Ei tuo kovin hyödylliseltä kuulosta asukkaan näkökulmasta.

eipa taida vuokraisanta olla kovin vahvoilla. En itse kauaa jaksas ihmetella, yksi puhelu vuokraisannan kanssa luulis riittavan.

Siis aivan selvä homma, uhkaat verottajalla ja lopputuloksesta riippumatta ilmoitat sitten lopuksi verottajalle. Ahneelle paskainen loppu.

Olin itse vastaavassa tilanteessa, asuin ulkomailla ja kämppä suomessa oli vuokralla. KELA vaati, että minulla oli oltava jokin osoite suomessa ja se oli tämä vuokralla oleva asunto. Tein kuitenkin postiin toimeksiannon kääntää kaikki minun nimellä tullut posti Saksan osoitteeseen, enkä jättänyt sitä vuokralaisen tehtäväksi. Eli ei se välttämättä yritä kusettaa verottajaa.

Olin itse vastaavassa tilanteessa, asuin ulkomailla ja kämppä suomessa oli vuokralla. KELA vaati, että minulla oli oltava jokin osoite suomessa ja se oli tämä vuokralla oleva asunto. Tein kuitenkin postiin toimeksiannon kääntää kaikki minun nimellä tullut posti Saksan osoitteeseen, enkä jättänyt sitä vuokralaisen tehtäväksi. Eli ei se välttämättä yritä kusettaa verottajaa.

Niin olen just miettinyt etta mista voin olla varma etta se kusettaa. Odottelen nyt aikooko se maksaa takuuvuokria. On kuulemma maksanut mutta mitaan ei viela tililla nay. Kyllahan tuo homma vahan haiskahtaa.

Siis aivan selvä homma, uhkaat verottajalla ja lopputuloksesta riippumatta ilmoitat sitten lopuksi verottajalle. Ahneelle paskainen loppu.

Ei itse tarvitse mulkuksi ryhtyä, ja turha on itselleen vihamiehiä hankkia. Itse uhkaisin verottajalla, mutta jos asia hoituisi niin antaisin jutun olla siinä.

sama. Suomessa ihmisilla meneekin suurin osa ajasta toisten kyttaamiseen :)

No kyllä minä olen sitä mieltä, että jos vuokraisäntä oikeasti yrittää sumuttaa takuuvuokran ilman riittäviä perusteita, on hän juuri se mulkku, joka tämän veronkierron ohella yrittää viedä vielä köyhältä rahat! Eli sietää saada ansionsa mukaan, tässä ei ole mitään tekemistä "perisuomalaisen kateuden" kanssa. Ukko satimeen välittömästi, itse ainakin käräyttäisin ihan surutta.

Eli sietää saada ansionsa mukaan, tässä ei ole mitään tekemistä "perisuomalaisen kateuden" kanssa. Ukko satimeen välittömästi, itse ainakin käräyttäisin ihan surutta.

tjaa, eka kohta, eli "vasikointi" taitaa kuitenkin päteä siinä tapauksessa?

mikä helvetti siinä on, että asioita ei edes haluta yrittää itse selvittää?
ei nyt oltu edes vielä yritetty saada niitä takuuvuokria takaisin esim. UHKAAMALLA verottajalla.

tjaa, eka kohta, eli "vasikointi" taitaa kuitenkin päteä siinä tapauksessa?

mikä helvetti siinä on, että asioita ei edes haluta yrittää itse selvittää?
ei nyt oltu edes vielä yritetty saada niitä takuuvuokria takaisin esim. UHKAAMALLA verottajalla.

Kyllä mä näkisin, että jos vuokranantaja on niin kusipää, että yrittää pimittää vuokravakuutta niin mitä varten tällaiselle kaverille pitäisi olla mukava. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa joten totta helvetissä kaikki mahdollinen paska niskaan niin oppiipahan itse kohtelemaan ihmisiä oikein.

Vuokran antaja maksoi melkein koko takuuvuokran, mutta otti 150e kun oli kuulemma jotain jalkia jossain. Sekin oli ensin 300e, ja kuulemma hinta toineen. Talonmies tuli paikalle ja arvioi hinnan puoleen. No sain kuitenkin suurimman osan pois. Enpa tieda saattaa asia jaada sikseen ettei tarvi lahtea mihinkaan todistajan aitioihin. Saan viela syytteen avunannosta.

Jos kyseessä on "normaalia asumisesta aiheutuvaa kulumista", vaatisin vielä sen 150e pois pelkästä vittumaisuudesta. Suoranaista vittuiluahan tuollanen kuumottaminenkin on, että uhkaillaan että takuut jätetään maksamatta. Kyllä sitä omistajaa todennäköisesti pelottaa verottaja sen verran, että pelkkä kohtelias ilmoitus asiasta palauttaa sen 150e takaisin tilillesi.

En tieda, kun ollut muutonjalkeen enaa katsomassa asuntoa. Jotain muovisia fosforitahtia, sellaisia jotka loistavat pimeassa ja joita saa tiimarista oli ollut erikeepperi taplalla katossa kiinni ja niista oli jaanyt jotkut jaljet joiden takia katto oli pitanyt hioa ja maalata. Olis pitanyt jattaa ne tahdet sinne kattoon ja toisaalta tuntuisi etta erikeepperihan on ihan vesiliukosta.

Tuntuu vaan hullulta etta niista niin kova melu kun asunto oli muutenkin vahan repsallaan joka nurkasta. Siella aloitettiinkin kallis kylppari ja lattiaremontti ja jotenkin tuntui, etta vuokran antajan finanssi politiikkaan olisi sopinut, etta myos meista tehdaan maksajia. Remontin jalkeen vuokraa voi tietysti nostaa ja siksi se on kannattavaa.

Tuntuu myos, etta kun en itse asu enaa Suomessa ajatteli vuokran antaja voivansa vieda takuuvuokran tyttoystavani kadesta, kuin tikkarin lapselta.

Vai on se "vasikointia" jos tuollaisen mahdollisen veropakolaisen käräyttää... kaikkea kanssa. :rolleyes:

ethän sinä tiedä mitä tilanteessa tapahtuu? triidin aloittajakaan ei ole edes kysynyt?

kaikkea kanssa.

naapurikateus ja kyttäysmentaliteetti vaan kunniaan.:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom