Mitä tehdä käsien kovettumille?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ajattelin, että täällä varmaan on kokeiltu jos jonkinlaista konstia käsien kovettumien hoitamiseen.

Eli onglema on tämä: treenin takia kämmenissä on ihan kohtalaiset kovettumat, jotka repeää nykyään irti viikottain (toki aina vähän eri kohdasta vuorollaan). Aikaisemmin kädet kesti paljon paremmin treeniä. Tai siis ne kovettumat käsissä kesti paremmin treeniä. Viimeisen puolen vuoden aikana käsien iho on jotenkin muuttunut, koska aina kun tekee esim. tempausta niin johan nahka paukkuu. Nyt olen tullut kyllästymispisteeseen. Kädet näyttää treenissä joltain teippi paketeilta, kun joudun teippaamaan pikkusormet ja kämmenet, että kädet kestäis treenin jotenkin loppuun. En tiedä mitä tehdä... Onko kellään samaa ongelmaa tai vielä parempi... ratkaisua ongelmaan.

Sen verran voin valottaa, että salihanskojahan en käteeni laita. Ja kovettumat irtoaa vaikka tekisin treenin remmeillä tai ilman. Teippaus on ainoa mikä on hiukan hillinnyt nahkojen joukkoirtisanoutumista, mutta lähes aina lähtee kämmenistä pieniä paloja nahkaa, kun epähuomiossa jää teippaamatta jokin kohta.

Olen kokeillut viilata kovettumia, mutta se on vaan pahentanut tilannetta (silloin ne repeää vielä helpommin). Samoin on, kun olen kokeillut leikata niitä irti.

Onko kellään mitään kikkoja, vaikka ihan käsien hoidon osalta, millä tätä vois ehkäistä? Kaikki neuvot otetaan kiitoksella vastaan.

Käsien rasvaaminen riittävän RASVAISELLA voiteella ja kuoriminen. Kannattaa myös tarkastaa, että pidät tankoa käsissä ikäänkuin kovettumien PÄÄLLÄ etkä niin kämmenten luona, että tanko pääsee painamaan ihon kasaa --> tulee kovettumia jotka repeilee. Mankku kuivattaa myös käsiä.

Mä käytän Lipolania, suosittelen. Sitä oikein erityisesti kun hieroo paksun kerroksen kovettumiin esim. telkkua katsellessa niin avot, saa vauvakädet!

Moni ei käytä hanskoja esim. jos käy kisoissa. Ilman hanskoja saa paremman tuntuman tankoon. Mulla ainakin on kädet pysyneet pehmeinä, kun rasvailen niitä usein ja NIITÄ KOVETTUMIA EI SAA REPIÄ!!!

Varmaan kylmä ilma pahentanut ketjun aloittajan käsiongelmaa, kun iho kuivuu enemmän?

Kiitoksia vinkeistä. Ei ole tullut rasvailtua käsiä viime aikoina. Eilen aloitin uuden urakkani, joten katsotaan nyt miten homma alkaa luistamaan. Suurin odotuksin tulevaisuuteen, hehee.

Salihanskat jää hylylle juurikin yllä olevasta syystä (tuntuma tankoon), ja ylettää kädet paremmin tangon ympäri... Ote pitää paremmin. Ja ongelmahan (kovettumien irtoaminen) esiintyy vetoliikkeissä (RV, tempaus, maastaveto, jne.).

Mä käytän Lipolania, suosittelen. Sitä oikein erityisesti kun hieroo paksun kerroksen kovettumiin esim. telkkua katsellessa niin avot, saa vauvakädet!

Moni ei käytä hanskoja esim. jos käy kisoissa. Ilman hanskoja saa paremman tuntuman tankoon. Mulla ainakin on kädet pysyneet pehmeinä, kun rasvailen niitä usein ja NIITÄ KOVETTUMIA EI SAA REPIÄ!!!

Varmaan kylmä ilma pahentanut ketjun aloittajan käsiongelmaa, kun iho kuivuu enemmän?

Joo ei todellakaan kannata :D, eilinen salitreeni meni vähän niin ja näin, kun olin edellisenä päivänä repinyt niitä kovettumia irti. Otetta ei saa mistään ja sattuuu! Rasvat kannattaa levittää käsiin nukkumaan mennessä ja aamulla on pehmeät kätöset :).

*huomasi juuri nyppivänsä irtoavaa ihoa kovettuman päältä*

Itse käytän nykyään karitevoita iholle (niin kasvoihin, käsiin kuin jalanpohjiin) kun se on mukavan tuntuista ja luonnollista. Imeytymisessä menee kyllä aikansa, joten yhtä helppo levitettävä se ei ole kuin jokin valmis emulsio, mutta itse tykkään kovasti tuloksesta. Löytyy esimerkiksi Pienestä Tuoksukaupasta ja Sitrionellasta.

Tummelia paksu kerros, puuvilla hanskat käteen ja eikun peiton alle yöksi tuutimaan! Hanskat ehkäisee joka paikan sotkeutumista ja auttavat rasvan imeytymistä juuri käsiin..

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mä käytän hanskoja kaikissa muissa liikkeissä, mutta en maastavedossa ja penkissä. Mun kädet ovat aika hyvässä kunnossa. Mangnesiumin pesen pois käsistä heti maven ja penkin jälkeen. Ja jos käsiin tulee kovettumia, raspaan niitä vähän ja lopuksi rasvaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom