Mitä tehdä, jos rintalihastreeni treenaa toista puolta enemmän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aksu94
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä semmoinen ongelma mulla, että kun teen rintalihastreeniä, niin treeni ottaa koko ajan oikeaan puoleen enemmän, koska selkäni on hieman vääntynyt enemmän vasemmalle. :/ Olisko mitään neuvoa, että mitä pitäis tehä? Varsinkin käsipainoilla ei pysty reenaamaa, koska tuntuma on huono vasemmalle puolelle ja tuntuu, että vaan oikea puoli kehittyy ja saa kunnon tuntuman. :):wtf:

Itelläni on ollu kans vähän samaa ongelmaa. Huomaa varsinkin kun rintatreenin loppuun ristikkäistaljassa pumppailee niin tuntuu oikeestaan pelkästään oikeessa. Aika vittumaista...

Korjata tekniikka.

Miten? Jos selkä on vino sillä tavalla, että oikea puoli on aina pakosti korkeammalla ja jotenkin silleen. Oon koittanu kaikkee mahollista mut ei onnistu. Eikä varmaankaa oo järkeä joka sarjan jälkee alkaa vetää käsipainoil yhen käden penkkiä. :D

Itelläni on ollu kans vähän samaa ongelmaa. Huomaa varsinkin kun rintatreenin loppuun ristikkäistaljassa pumppailee niin tuntuu oikeestaan pelkästään oikeessa. Aika vittumaista...

Joo, mulla varsinkin käsipainoilla ku tekee ni huomaa. On vähä verottanu rinta treeniä, mutta optimistisesti etteenpäi. :)

Jos vika johtuu tosiaankin lihasepätasapainosta/rakenteellisesta poikkeavuudesta, eikä huonosta tekniikasta niin kääntyisin fysioterapeutin puoleen joka osaisi neuvoa ongelman korjaamisessa.

menee ehkä vähän offtopiciin, mutta kai sen vois tässä samalla kysyä jos joku viisaampi osais sanoa jotain arvioita.. Elikkäs, mistä vois johtua että koko vasen puoli mun kehosta on vahvempi kuin oikea?

Skolioosi varmaan vikana? Itellä on kans vinoselkäranka, mutta en ole huomannu mitenkään haittaavan painojen nostelua.
Paitsi tarvii varoa rinnallevedoissa ja isoissa kyykyissä erityisen tarkasti, mavea nyt en tee ollenkaan.
Itse teen jonkun verran sisäisiä vatsalihaksia mitkä tukee selkärankaa voi auttaa jotain, tietty en tiedä kuinka paha skolioosi on kyseessä. Kannattaa käydä selkä kuvauttamassa kyllä jos et ole vielä käynyt, jos olet vielä kasvuiässä voidaan jotain vielä tehdä parantamiseksi.

Juu, voi olla, eipä oo tullut ennemmin mieleen.. en itekkään ole huomannut mitään haittoja mutta miettinyt vaan tota hommaa.. ikää on 16 mutta en ole kyllä pituutta kasvanut pariin vuoteen senttiäkään..

Kiitoksia neuvoista, ei auta muu kun alkaa metsästelemää fysioille aikoja. :) Onneks ei haukkari yms. treeneissä haittaa ollenkaa. ;)

Yksi syy voi tietysti olla ihan vaan hermotuksessakin uskosin. Ainakin omalla kohdalla tuntuu että kun esim tulee taottua oikeella kädellä ja muutenkin käytettyä enemmän niin ehkä sitä automaattisesti käyttää sitten enemmän, vaikka koittais keskittyä siihen vasempaan:itku:

menee ehkä vähän offtopiciin, mutta kai sen vois tässä samalla kysyä jos joku viisaampi osais sanoa jotain arvioita.. Elikkäs, mistä vois johtua että koko vasen puoli mun kehosta on vahvempi kuin oikea?

Skolioosi varmaan vikana?

Vitut sussa raineri mitään vikana tartte olla. Se on ihan luonnollista et toinen puoli on vahvempi kun toinen. Ihan samalla tavalla kun kädenväännössä toinen käsi on vahvempi tai kun kokeilet kaupassa kenkiä niin toinen jalka saattaa olla eri kokoa. Ihmiset on pikkasen epäsymmetrisiä- se on normaalia.

Ja jos ne koulun terkkarit tms ei oo ikinä mitään sanonu kierosta selästä niin tuskin tarvii mennä mitään kuvauttamaan. Järki käteen nyt...

Elikkä semmoinen ongelma mulla, että kun teen rintalihastreeniä, niin treeni ottaa koko ajan oikeaan puoleen enemmän, koska selkäni on hieman vääntynyt enemmän vasemmalle. :/ Olisko mitään neuvoa, että mitä pitäis tehä? Varsinkin käsipainoilla ei pysty reenaamaa, koska tuntuma on huono vasemmalle puolelle ja tuntuu, että vaan oikea puoli kehittyy ja saa kunnon tuntuman. :):wtf:

Mulla on sama ongelma, mut tuntuma on huono oikealla puolella. Vasen rinta on suurempi kuin oikea. Oon koittanu hinkata monennäkösiä liikkeitä eri tyyleillä, mut millään tuohon oikiaan ylärintaan ei saa kunnon tuntumaa.

Olen huomannut, että tämän ongelmaisen puolen olkapää on jäykempi kuin vasemman ja tahtoo joissain liikkeissä jäädä ylemmäs kuin toinen puoli. Myös kun lavat vetää taakse, pitää keskittyä et oikea olkapää ei nouse kohti korvia. Olen alkanut tekeen kiertäjäkalvosinliikkeitä ja venytyksiä, jos toi olkapää pitkällä juoksulla notkeutuis. Mitään muuta syytä ko. ongelmaan en ole keksinyt, vaikka kuinka yritän tekniikoita eri liikkeissä analysoida.

Vähän samaa ongelmaa on ollu ajoittain alavartalossa, aiemmin reidessä ja nyt pakarassa. Eli treeni tuntuu menevän perille vain vasemmalle puolen.

Pitäs varmaan itsekin varata aika fysioterapeutille...

Vitut sussa raineri mitään vikana tartte olla. Se on ihan luonnollista et toinen puoli on vahvempi kun toinen. Ihan samalla tavalla kun kädenväännössä toinen käsi on vahvempi tai kun kokeilet kaupassa kenkiä niin toinen jalka saattaa olla eri kokoa. Ihmiset on pikkasen epäsymmetrisiä- se on normaalia.

Ja jos ne koulun terkkarit tms ei oo ikinä mitään sanonu kierosta selästä niin tuskin tarvii mennä mitään kuvauttamaan. Järki käteen nyt...

Joo en kirjoittanut rainerille tuota viestiä vaan tälle topicin alottajalle, skolioosi voi tulla yllättäen. Itsellä todettiin vasta vuosi sitten ja ikää on 23v eikä ole enää mitään sen enempää tehtävissä, muutakuin vältellä ylipainoa ja pitää keskikroppa kunnossa. Mutta taitaa topicin alottaja olla vielä kasvuiässä niin suosittelen menemään ortopedille kyllä tarkistamaan asiaa, mutta jokainen tekee omat päätökset.

Joo en kirjoittanut rainerille tuota viestiä vaan tälle topicin alottajalle, skolioosi voi tulla yllättäen. Itsellä todettiin vasta vuosi sitten ja ikää on 23v eikä ole enää mitään sen enempää tehtävissä, muutakuin vältellä ylipainoa ja pitää keskikroppa kunnossa. Mutta taitaa topicin alottaja olla vielä kasvuiässä niin suosittelen menemään ortopedille kyllä tarkistamaan asiaa, mutta jokainen tekee omat päätökset.

Mun kaverilla todettiin myös skolioosi joskus parikymppisenä. Nyt hän hyppää korkeutta kilpaa veteraaneissa, voitti mm. pohjoismaiden mestaruuden. Vauhdittomissa hypyissä oli myös mitaleilla veteraanien sm:ssä ensimmäistä kertaa osallistuessaan kyseisiin lajeihin; kultaa (pituus), hopeaa(kolmiloikka ja korkeus). Reenailee punttia täysillä, silloin kun huvittaa, kaikkia raskaita liikkeitä ja tekee kovia yhden ja kahden jalan ponnistusharjoitteita, joissa selkään tulee kovaa tälliä. Selkä ei ole juuri vaivannut enää vanhempana. Nuorena hällä oli selkä kipeä ja skolioosia pidettiin kai syynä selkäkipuihin.

Mun kaverilla todettiin myös skolioosi joskus parikymppisenä. Nyt hän hyppää korkeutta kilpaa veteraaneissa, voitti mm. pohjoismaiden mestaruuden. Vauhdittomissa hypyissä oli myös mitaleilla veteraanien sm:ssä ensimmäistä kertaa osallistuessaan kyseisiin lajeihin; kultaa (pituus), hopeaa(kolmiloikka ja korkeus). Reenailee punttia täysillä, silloin kun huvittaa, kaikkia raskaita liikkeitä ja tekee kovia yhden ja kahden jalan ponnistusharjoitteita, joissa selkään tulee kovaa tälliä. Selkä ei ole juuri vaivannut enää vanhempana. Nuorena hällä oli selkä kipeä ja skolioosia pidettiin kai syynä selkäkipuihin.

Jes, samoilla linjoilla. Kyl se liikunta tekee hyvää selälle, ite olin noin 8kk ilman mitään liikkumista ni selkävaivas pahastikkin sillon. Nyt reenaillu suhteellisen kovaa ja selkä pysyny kunnossa ei mitään kipuja, pientä jäykyyttä vain alaselässä. Kiva kuulla positiivista asiaa skolioosista vanhemmilta ihmisiltä, itellä on pieni pelko että selkä rupeaisi reistailemaan vanhemmiten.

Alaviistopenkki jota voi käytännössä tehdä kyseisesä penkissä vain. Muuten lähtee äijä alaspäin liukumaan. Millään muulla liikkeellä en saa molempii samaa poltetta. Kroppa yleensä korjaa huonomman rintalihaksen vahvemmalla etuolkapäällä ja hiukan selän lihaksilla.

Back
Ylös Bottom