Mutta kuten joku tuossa aikaisemmin jo mainitsikin on mielestäni koko tämän ketjun kysymys ihan järjetön...siis oikeasti...mikä kumma vastakkainasettelu voidaankaan bodyruoan ja muun ruoan välille tehdä. Ja mitä hemmettiä edes on koko bodyruoka...Jos oikeasti alkaa miettiä, mitä tekee, jos kylässä muuta kuin bodyruokaa, niin onhan se nyt vähän outoa...Mutta jokainen tyylillään
Hmm… Nyt kun täällä muutamat ovat ihmetelleet ketjun aloittajan järjettömyyttä, kirjoittelenpa taas pitkästä aikaa tähän threadiin. Moni asia on muuttunut siitä, kun perustin tän ketjun. Enää en kärsi kilpirauhasen vajaatoiminnasta, mikä kirjaimellisesti aiheutti sen, että jokainen ylimääräinen suupala kertyi eittämättä runkoon. Enää ole tähtäämässä kisoihin, kun aloin tosissani miettimään, haluanko oikeasti kisailla vai treenata ihan vain omaksi iloksi. Mielestäni olisi ollut tyhmää, jos olisin silloin valmentajalleni kertonut vetäväni pulla tuon tuosta silkasta kohteliaisuudesta. Vajaatoiminnasta huolimatta olin sen verran (ja olen edelleen) herkkuperse, että halusin pitää kerran viikossa herkkupäivän, jolloin söin sellaista ruokaa, mitä pidin oikeasti herkkuina, kuten irtokarkkia ja jäätelöä.
Olen sen verran sosiaalinen ihminen, että kylässä tulee käytyä parisen kertaa viikossa ja välillä viikonlopuna iltapäivästä yöhön kestävissä mittaisissa illanistujaisissa. En nähnyt mistään muusta syytä kuin kohteliaisuudesta ottaa tarjottuja ”herkkuja”, kuten erilaisia piiraita, pasteijoita ja viinereitä, joista en edes tykännyt ja jotka näkyisivät suoraan rungossa. Näin siis ennen.
Nyt haluan nauttia oikeiden lääkkeiden myötä huimasti parantuneesta aineenvaihdunnasta ja siitä, että saan syödä ihan mitä vaan ja PALJON! Syömismäärä on melkein tuplautunut, jolloin voin kylässä/illanistujaisissakin vedellä surutta vaikka vain kohteliaisuudesta mitä tarjotaan. Sen lisäksi, että syön herkkuja aina kun mieli tekee!
Joka tapauksessa: jos esim. aineenvaihdunta on hidastunut syystä tai toisesta, suvussa on diabetesta, treenaa ja syö valmentajan ohjeiden mukaan tai jostain muusta syystä ei töissä kahvitauolla/kylässä halua syödä sitä mitä tarjolla on (varsinkin, jos kyläillessä on etukäteen maininnut, ettei tarvitse laittaa mitään), onko sen kohteliaampaa katsoa kieroon vierasta kuin olla syömättä mitä isäntä tarjoaa? Niin kuin Kirppuli mainitsi, kyläilyssähän kuitenkin pääasian ainakin pitäisi olla ihmisten tapaaminen. Mua ei ainakaan haittaa, jos kyläilijälle ei kelpaa mun tarjoama jäätelö tai leipomani pulla, jääpähän sitten vaan itselle enemmän :D! Mielestäni jokainen aikuinen ihminen voi päättää ihan itse myös siitä, mitä syö tai ei syö, samoin kuin valita pukeutumis- ja hiustyylin, tai vaikka elämänkatsomuksen. Elä ja anna toisten elää ;)!