Mitä teen väärin, kun paino ei laske?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ziki Lee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka pitkään paino on jumittanut? Dieetillä alun jälkeen paino tyypillisesti (en sano aina ettei tarvit alkaa vääntää siitä) putoaa portaittain. Tämä johtunee rasvan korvaantumisella nesteellä elimistössä. Jos sun paino on pudonnut, etkä ole lisännyt ruokia / vähentänyt liikuntaa, se putoaa kyllä kohta taas. Tuota nestettä voi koittaa saada liikkeelle eri tavoin, kuten esim. syömällä korkeakalorisen hiilaripitoisen aterian. Toisaalta voi odottaa.

Kyllä se sen pari viikkoa on tuossa junnannut.
Mietin, että voisko vika olla viikonloppujen ruokavaliossa. Tulee syötyä ehkä vähän enemmän hiilaripitoista. Toisaalta se ei kyllä painoani nosta, mutta ei se myöskään viikolla laske.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä se sen pari viikkoa on tuossa junnannut.
Mietin, että voisko vika olla viikonloppujen ruokavaliossa. Tulee syötyä ehkä vähän enemmän hiilaripitoista. Toisaalta se ei kyllä painoani nosta, mutta ei se myöskään viikolla laske.

Mikä vika? Mä just sanoin että se on ihan normaalia.
"pari viikkoa" ja noi "65,5kg nurkilla" kuulostaa vähän siltä että fiilispohjalta mennään. Ala seurata sitä painoa. Kirjaa ylös aina viikon alin paino.

Jabbar: En ole viikon ajalta laskenut. Keskimääräinen päivä vaje on aina -600 ja -1000 välillä. Eli säästöliekin ollessa kyseessä pitäisi syödä lisää. hmmm... Mietinkin, että kiloklubin peruskulutus kuulostaa hiukan liian suurelta määrältä. Suurin ongelma onkin varmaan se, että syön väärin, liian vähän ja en tiedä mitä voisin syödä lisää oikein.

KBHannu: Tällä hetkellähän syön reilusti vähemmän, kuin kulutan ja mitään ei tapahdu. Iltapalalta pystyn vähentämään sitten vain pähkinät tai viinirypäleet pois, mutta pähkinät auttaa juuri siihen ettei illalla tule syötyä mitään ylimääräistä, vaan pysyy nälkä poissa. Jos jätän ne pois niin joudun rahkan lisäksi ottamaan joka tapauksessa jotain muuta ja sitten se menee iltasyömiseksi. Juoksua olen harrastanut, mutta penikat alkoi vaivaamaan, joten jouduin luopumaan siitä harrastuksesta. Salillakin käyn kerran pari kuukaudessa, mutta koen sen "pakko pullaksi" joten ainut tämän hetken innostus on cyclingissä. Tuntuu, että se on ainut josta saa jotain irti ja kunnolla.

Moro, pari juttua mitä mummielestä vois säätää;
- jätä sokeri ja mehukeitot pois, et tarvi niitä
- juo vettä, juo heti aamulla puoli litraa ja päivän mittaan pari litraa
- pari kertaa viikossa salille, voimaharjoittelua - lue tätä foorumia niin löydät hyviä ohjelmia - tee itsellesi tavoite jonka haluat saavuttaa, seuraa sitä - rauta ylös, paino alas!
- pomminvarma tapa on jättää aamupala väliin ja syödä vasta lounas ja jos saat aamuun vielä kävelyä tai fillarointia niin hyvä
- kerran viikossa syö mitä ikinä haluat ja hyvällä omallatunnolla
- punnitse vaikka joka aamu - mutta älä ota stressiä pienistä vaihteluista - tarkasteluväli vaikka viikko

Zone-sarja -42%
Mikä vika? Mä just sanoin että se on ihan normaalia.
"pari viikkoa" ja noi "65,5kg nurkilla" kuulostaa vähän siltä että fiilispohjalta mennään. Ala seurata sitä painoa. Kirjaa ylös aina viikon alin paino.

Kieltämättä homma on välillä fiilispohjalla. Otan joka aamu aamupainon, heittojahan tulee mutta isossa kuvassa se on ja pysyy tuossa 65,5 tasolla. Täytyy kai kiinnittää enemmän huomiota tuohon päivälliseen. Se on yleensä normaalia kotiruokaa, perunaa, riisiä, makaronia, keittoa tms. Ehkä se olisi hyvä alkaa tekemään omat eväät päivälliselle ja antaa muun perheen syödä muuta?

-S

Kieltämättä homma on välillä fiilispohjalla. Otan joka aamu aamupainon, heittojahan tulee mutta isossa kuvassa se on ja pysyy tuossa 65,5 tasolla. Täytyy kai kiinnittää enemmän huomiota tuohon päivälliseen. Se on yleensä normaalia kotiruokaa, perunaa, riisiä, makaronia, keittoa tms. Ehkä se olisi hyvä alkaa tekemään omat eväät päivälliselle ja antaa muun perheen syödä muuta?

-S

Minä mitään diettaamisesta edes tiedä, mutta tuohon kotiruoka-asiaan. Kannattaisko kokeilla jättää vielä omasta annoksesta peruna, normi makaroni pois ja korvata esim. kaninruoalla, eli vihreällä eli salaatilla? :)

Minä mitään diettaamisesta edes tiedä, mutta tuohon kotiruoka-asiaan. Kannattaisko kokeilla jättää vielä omasta annoksesta peruna, normi makaroni pois ja korvata esim. kaninruoalla, eli vihreällä eli salaatilla? :)

Kyllä, tästä olen joskus avannut ihan oman keskustelunkin

Mutta tämä on samalla myös ehkä se haastavin homma minulle.

Täälläkin aloitteleva treenaaja kaipaa neuvoja! 10Kg pitäisi saada pois ja toki siinä samalla kiinteytyä.

Olen 27v nainen ja mitat 165/69. Sainkin jo 3kg pois pariin kuukauteen vain vaihtamalla ruokavalioni gluteenittomaan ja VHH:n ruokavalion kautta. Mahdottoman hitaasta ruuansulatuksesta kärsivänä olen ravannut lääkärillä joskoon saisin diagnoosin vatsavaivoihini, ja nyt pitää seuraava kk syödä normaalisti viljoja jotta pääsen taas keliakia testiin. Joka tapauksessa, tämän lisäksi olen lakto-ovovegetaristi, eli tekee tästä aika mielenkiintoista.

Olen nyt viime maaliskuun alusta alkanut käymään kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa. Treenien pituus on 35min:sta tuntiin. Käyn ruokkiksella työpaikan salilla ja ruokkis on vaan tunnin pituinen, eli siksi tuo 35min. Pidemmät treenit työpäivän päätteeksi tai viikonloppuna.
En ole mitään ohjelmaa noudattanut, mutta olen yrittänyt keskittyä joka kerta enemmän yhteen osioon, kuin että tekisin kaikkea kerralla. Ns. oma ohjelmani on ollut seuraavanlainen:

-5-10min lämmittelyä (soutu tai pyörä)
-sisäreidet 3x10
-jalkaprässi 4x10
-alareisi 3x10
-yläselkä 4x10
-soutu (minkäniminen lie, ottaa myös yläselkään) 3x10
-selkä 3x10
-rintalihakset (ottaa olkapäihin ja olkapäistä kuuluu riks raks) 3x10
-vatsalihakset 3x10
-käsipainolla nostellut käsiä 90 astetta sivulle
-käsipainolla alleja

Ongelmakohtia minulla on siis juurikin paksut reidet ja -käsivarret sekä yläselkä, joista haluan höttöä pois. Enkä siis tosiaan tee joka kerta noita kaikkia, vaan vaihtelen vähän käsiä/selkää ja jalkoja. Salin lisäksi en harrasta muuta liikuntaa, kuin lenkkeilyä ja pyöräilyä. Näitä tosin epäsäännöllisesti kerran-pari viikossa, kerrallaan 45min-1,5h.

Ruuasta sen verran, että syön proteiinia jonkin verran rahkan, soijan ja juuston muodossa. Liityin taas pitkästä aikaa kalorilaskuriin ja sen mukaan noita onkin helppo seurata, vaikkakin hiilareita pitäisi saada vähemmäksi. Jokusen maustetun proteiinirahkan syön per viikko, eli siitä ensimmäisenä ajattelin karsia, koska niissä sokeria on niin kamalasti.

Mutta siis, kysymys kuuluu: olen nyt lihonut kilot takaisin salilla käymisen jälkeen! Missä vika?!? Päivän kalorikulutus jää 300-500 alle, eli ei pitäisi siitäkään olla kiinni!

Onko tuo "treeniohjelma" sitten siis ihan pielessä?? Voiko pelkkä ruoka vaikuttaa niin pahasti että lihon; tähän mennessä olen syönyt keitto- tai salaatti lounaan juuri ennen treeniä ja proteiinivälipalan 1,5h treenin jälkeen. Tänään vaa'alla käynnin jälkeen totesin, että kokeilen syödä hiilarivälipalan juuri ennen treeniä ja sitten lounaan 1,5h treenin jälkeen kahvitauolla. Onko se ihan ok??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täälläkin aloitteleva treenaaja kaipaa neuvoja! 10Kg pitäisi saada pois ja toki siinä samalla kiinteytyä.

Olen 27v nainen ja mitat 165/69. Sainkin jo 3kg pois pariin kuukauteen vain vaihtamalla ruokavalioni gluteenittomaan ja VHH:n ruokavalion kautta. Mahdottoman hitaasta ruuansulatuksesta kärsivänä olen ravannut lääkärillä joskoon saisin diagnoosin vatsavaivoihini, ja nyt pitää seuraava kk syödä normaalisti viljoja jotta pääsen taas keliakia testiin. Joka tapauksessa, tämän lisäksi olen lakto-ovovegetaristi, eli tekee tästä aika mielenkiintoista.

Olen nyt viime maaliskuun alusta alkanut käymään kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa. Treenien pituus on 35min:sta tuntiin. Käyn ruokkiksella työpaikan salilla ja ruokkis on vaan tunnin pituinen, eli siksi tuo 35min. Pidemmät treenit työpäivän päätteeksi tai viikonloppuna.
En ole mitään ohjelmaa noudattanut, mutta olen yrittänyt keskittyä joka kerta enemmän yhteen osioon, kuin että tekisin kaikkea kerralla. Ns. oma ohjelmani on ollut seuraavanlainen:

-5-10min lämmittelyä (soutu tai pyörä)
-sisäreidet 3x10
-jalkaprässi 4x10
-alareisi 3x10
-yläselkä 4x10
-soutu (minkäniminen lie, ottaa myös yläselkään) 3x10
-selkä 3x10
-rintalihakset (ottaa olkapäihin ja olkapäistä kuuluu riks raks) 3x10
-vatsalihakset 3x10
-käsipainolla nostellut käsiä 90 astetta sivulle
-käsipainolla alleja

Ongelmakohtia minulla on siis juurikin paksut reidet ja -käsivarret sekä yläselkä, joista haluan höttöä pois. Enkä siis tosiaan tee joka kerta noita kaikkia, vaan vaihtelen vähän käsiä/selkää ja jalkoja. Salin lisäksi en harrasta muuta liikuntaa, kuin lenkkeilyä ja pyöräilyä. Näitä tosin epäsäännöllisesti kerran-pari viikossa, kerrallaan 45min-1,5h.

Ruuasta sen verran, että syön proteiinia jonkin verran rahkan, soijan ja juuston muodossa. Liityin taas pitkästä aikaa kalorilaskuriin ja sen mukaan noita onkin helppo seurata, vaikkakin hiilareita pitäisi saada vähemmäksi. Jokusen maustetun proteiinirahkan syön per viikko, eli siitä ensimmäisenä ajattelin karsia, koska niissä sokeria on niin kamalasti.

Mutta siis, kysymys kuuluu: olen nyt lihonut kilot takaisin salilla käymisen jälkeen! Missä vika?!? Päivän kalorikulutus jää 300-500 alle, eli ei pitäisi siitäkään olla kiinni!

Onko tuo "treeniohjelma" sitten siis ihan pielessä?? Voiko pelkkä ruoka vaikuttaa niin pahasti että lihon; tähän mennessä olen syönyt keitto- tai salaatti lounaan juuri ennen treeniä ja proteiinivälipalan 1,5h treenin jälkeen. Tänään vaa'alla käynnin jälkeen totesin, että kokeilen syödä hiilarivälipalan juuri ennen treeniä ja sitten lounaan 1,5h treenin jälkeen kahvitauolla. Onko se ihan ok??

Suoraa puhetta tulossa:

Sulla taitaa olla perustiedot vähän hukassa. Ensinnäkin tuollainen, että "höttöä kohdasta x pois" ei ole mahdollista. Rasva palaa tasaisesti ympäri keho eikä siihen kuntosaliliikkeillä voi vaikuttaa. Ainoa mikä ratkaisee on ruokavalio. Treeniohjelma nyt on ihan perseestä. Ota tämä, paras ohjelma aloittelijalle: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

Paino on saattanut nousta jos olet mahdollisesti onnistunut kasvattamaan lihasta. Lihomisesta ei siis välttämättä ole kyse. Seuraisin sinuna ennemmin peilikuvaa ja keskittyisin syömään terveellisesti ja riittävästi proteiinia (min 2g/painokilo).

Suoraa puhetta tulossa:

Sulla taitaa olla perustiedot vähän hukassa. Ensinnäkin tuollainen, että "höttöä kohdasta x pois" ei ole mahdollista. Rasva palaa tasaisesti ympäri keho eikä siihen kuntosaliliikkeillä voi vaikuttaa. Ainoa mikä ratkaisee on ruokavalio. Treeniohjelma nyt on ihan perseestä. Ota tämä, paras ohjelma aloittelijalle: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

Paino on saattanut nousta jos olet mahdollisesti onnistunut kasvattamaan lihasta. Lihomisesta ei siis välttämättä ole kyse. Seuraisin sinuna ennemmin peilikuvaa ja keskittyisin syömään terveellisesti ja riittävästi proteiinia (min 2g/painokilo).

No on, ja pahasti, tiedän! Mutta sen tiedän ettei pysty pelkästään yhdestä kohtaan saamaan pois. Toki kokonaisvaltainen pudotus olisi se tarkoitus, mutta etenkin minua vaivaa käsivarret ja reidet, mistä tuntuu että laihduttaessa lähtee aina vikana.

Okei, kiitos! Pitääpä alkaa tekemään tuon mukaan ja jospa painokin vähän tippuisi.
Toki peilikuva on se tärkeämpi kuin se lukema, mutta mitään muutosta kun ei ole huomattavissa edes vaatteista, niipän tuli jo mieleen että teen jotain pahasti väärin. Proteiinia saan reilusti ylikin tuon 2g/painokilo, eli sen pitäisi riittää. Eiliset hiilari-rasva-proteiini jakauma oli 39-32-29, Terveellisesti syönkin, kasvissyöjä kun olen, mutta tosiaan noi piilosokerit on se mistä päästävä eroon. Perus maustamaton rahkakun rupee niin nopsaan tökkimään vaikka kuinka vaihtelis sen kanssa marjoja yms. ettei kyllästys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom