Mitä tarkoittaa subakuutti hermojuurivaurio?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Enmg:n tulos: kohtalainen subakuutti hermojuurivaurio L5-tasolla. Kohtalaisen kovat oikean jalan ja alaselän kivut parhaillaan. Paniikki päällä ja lääkäri ens viikolla. Tutkimuksen tehnyt lääkäri ei isommin selittänyt löytöä. Onko jolla kullä kokemusta tai tietoa, mitä tällainen tarkoittaa? Voiko v älilevyn pullistuma aiheuttaa ja voidaanko jotain tehdä?

Pullistuma todennäköisesti. Onko vain kipuja? Ei isompia voimapuutoksia? Onnistuuko kantapäillä kävely? Hyväennusteisi juttuja noi. Paranevat itsellään. Pysy vaan aktiivisena ja liikkeessä, mitä kivulta vaan voi. Kunnolla buranaa koneeseen.

Ok, Kiitos. Puutuilua jalkaterässä myös. Burana ei juuri auta, Panacod parhaiten. Eli tämä ei ehkä ole pysyvä hermovaurio, jollaisista oon lukenut kauhutarinoita =loppuelämän kipuhelvetti . S1-L5 välistä on leikattu pullistuma 2015. Se kuntoutui ihan ok, mutta syksyllä alkoi nykyiset oireet.

Ok, Kiitos. Puutuilua jalkaterässä myös. Burana ei juuri auta, Panacod parhaiten. Eli tämä ei ehkä ole pysyvä hermovaurio, jollaisista oon lukenut kauhutarinoita =loppuelämän kipuhelvetti . S1-L5 välistä on leikattu pullistuma 2015. Se kuntoutui ihan ok, mutta syksyllä alkoi nykyiset oireet.
Varmaan oli pahempi se edellinen, kun jouduttiin leikkaamaan. Seuraat vaan ettei oireet lähde pahenemaan. Eli jos alkaa tulla ihan halvausoiretta niin sitten päivystykseen. Jos pystyt kantapäillä kävelemään, niin hyvin menee. Hermo kyllä rauhoittuu kun se pullistuma sieltä sulaa pois. Ei se burana välttämättä kipuun riitä, mutta se on tulehduskipulääke ja rauhoittaa sitä tulehdusta siellä pullistumapaikalla.

Joo, oli järkyttävät kivut ja lopulta Cauda equina, minkä vuoksi leikkaus. Kantapääkävely onnistuu suht hyvin ja ti tosiaan lääkäri. Kiitokset neuvoista ☺.

Ei onneksi kulu. Eikä ylipainoakaan ole. Jostain näitä selkävaivoja on alkanut putkahdella. Jääneet kai keskivartalolihakset liian vähälle treenille. Ekan leikkauksen jälkeen aloitin pilateksen.

Ei onneksi kulu. Eikä ylipainoakaan ole. Jostain näitä selkävaivoja on alkanut putkahdella. Jääneet kai keskivartalolihakset liian vähälle treenille. Ekan leikkauksen jälkeen aloitin pilateksen.
Ehkä joku tyyppivika. Mulla noita ollut paljon. Isältä peritty selkä. Viimeiset viisi vuotta mennyt hyvin. Heti vaan kun kivut hellittää niin hyvät suunnitelmat torson treenaamiseen loppuiäksi. Ja voiman lisäksi myös lihashallintaa. Yhden jalan liikkeet saliliikkeista hyviä. Tulee sitä kontrollointityötä selän syville lihaksille. Itse koin myös säkin potkimisen hyväksi. Voinut mulla tietty vaivat loppua vaan siksikin, että ei siellä alaselässä enää ole mitään välilevyä mikä voisi pullistua. RTG-kuvissakin näkyy että nikamavälit ovat madaltuneet.

Tulin tänne raportoimaan ja jos jollain jotain neuvoa, kiitollisena otan vastaan. Eli MRI otettiin reilu kk sitten, ei pullistumaa...Kerrankin olin oikeastaan toivonut p ullistumaa, joka olisi selittänyt hermojuuren vaurion. Mutta ei. Nyt sitten Lyricaa ja omt-fyssaria. Fysiatri veikkaa yliliikkuvaa alaselkää, arpea (ei tosin näy magneetissa). Fasettinivelessä lievä nesteily. Röntgenissä ei mitään ihmeellistä. Vetää mieltä matalaksi, kun kivut jalkaterässä, nilkassa ja pakaran päällä/alaselässä äityy pienestäkin rasituksesta. Vesijuoksua kestää joten kuten. Voiko tämä mennä koskaan ohi? Onko kellään mitään vastaavaa? Lääkäriltä saa ympäripyöreitä vastauksia.

Siis noi selkäkivuthan voi kroonistua. Olin hetken aikaan kevennetyissä työtehtävissä ja siellä oli yks täti jolla oli samaa ongelmaa. Kuvissa ei näkynyt mitään ja kaiken piti olla ihan fine, mutta jostain syystä vanhasta pullistumasta jääneet ne kivut jotenkin päälle ja sitten ne kroonistu. Monta vuotta taisteli kuulemma että sai lopulta sitten kipupotilaan paperit.
Itselläkin on edelleen selkä kipeä vaikka pullistuma leikattiin vuos sitten. Ei tosin samaan tapaan kuin sillon, mut kuitenkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ole leikkaus aina tie onneen. Ihmetyttää vaan, kun leikkauksen jälkeen olin puolisen vuotta täysin kivuton ja sitten hiljalleen palasivat, mutta erilaisena. Ja sitten tuo hermojuurivaurio. Olisi enemmän kuin kiinnostava tietää, mikä sen aiheuttaa. Ja onko kipu kroonistunut, jos on kuitenkin kivuttomiakin hetkiä ja aikoja? Tosin lääkityksen avulla...Viheliäisiä nämä selkävaivat, argh :mad:

mulla oli kans leikkauksen jälkeen kivutonta aikaa ja sit alko taas usean kk kipujakso, nyt taas hellittää. fysiatri sano että se on iha normaalia, ne kivut voi kestää päivän tai vuoden kun alkaa :rolleyes: kyl mä itteni lokeroisik kipukroonikoksi, kun tässä jo kohta kolmatta vuotta kivuissa jos jonkinmoisissa kierinyt, kivun laatu vaihtelee kyllä.

Minihiiri; onko sun kivut samanlaisia kuin ennen leikkausta? Samoissa paikoissa jne? Mulle on osin eri paikat. Esim. ennen leikkausta takareisi, nyt etureisi ja nivunen. Kipu ei ole yhtä kova eikä repivä, mutta todella häiritsevä silti.

Back
Ylös Bottom