Mitä täytteeksi nyrkkeilysäkkiin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Kyöpeli

Ajattelin ensin laittaa sen täyteen hiekkaa , mutta silloin siitä tulisi ehdottomasti liian painava tuohon nykyiseen kiinnityspaikkaan.

Eli kellään ideoita mitä tuonne kannattas survoo?

Jippiin poikia?

:wanha:

Originally posted by JJP
Onhan siinä selvä järki. Ei pyörääkään ajeta niin, että istutaan satulaan ja heilutellaan jalkoja. Kai sekin kuntoilusta käy mutta kokonaisvaltaisempaa kuntoilua se nyt kai on jos pistää koivet pedaaleille ja polkee niinkuin oikeasti pyöräillessä. Jotain perusteita pitää olla hanskassa. Sama on sen säkin kanssa. Lyönnin pitäisi lähteä kropasta että siitä on mitään iloa, oli tarkoitus sitten tekniikka tai kuntoilu, mutta sitä ei kyllä edes tyydyttävästi opi ilman että on joku näyttämässä miten se tehdään.

- JjP
Silti luulen, että moni palstalainen hakkaa säkkiä omaamatta täydellistä lyöntitekniikkaa ja on silti tyytyväinen saamaansa esim. alkulämpöön, tai fiilikseen yleensä. Minä kuulun tähän joukkoon ja en ole kertaakaan paikkoja säkin lätkyttelyssä rikkonut. ;)

Säkin täytteeksi sopii vallanmainiosti esim. joku vanha matto. Matto rullalle ja säkkiin, lisäksi voi laittaa jotain pehmuketta ympärille, koska liian kovaa säkkiä on ikävä hakata.

Originally posted by onion
Silti luulen, että moni palstalainen hakkaa säkkiä omaamatta täydellistä lyöntitekniikkaa ja on silti tyytyväinen saamaansa esim. alkulämpöön, tai fiilikseen yleensä. Minä kuulun tähän joukkoon ja en ole kertaakaan paikkoja säkin lätkyttelyssä rikkonut. ;)

Juutoki ei se ole minulta pois. Mutta muotoillaanpa näin päin, että jos näet vaikka salilla näitä tyypillisiä eläkeläis/mamma- akselin treenaajia jotka vetävät ylätaljaa koko matkan alavatsalle asti tai ristikkäistaljassa pumppailevat ojentajia niin että koko käsivarsi ja hyvällä tuurilla yläkroppakin liikkuu -- eikö yhtään muka kutittele mielen perukoilla vinkata vähän suoritustekniikasta, vaikka selvästi tavoitteena ei olisikaan bodauksen SM vaan ihan terveenä pysyminen? ;)

Nimim. Tänään viimeksi näin kuinka tehdään hauis-hyperekstensio- yhdistelmää ristikkäistaljassa, eikä kyse ollut mistään selällä raskaan sarjan chiittaamisesta vaan ihan puhtaasta hauiskäännöstä jossa käsi oikaistaan ala-asennossa vain 90 asteen kulmaan ja jota yläasennossa jatketaan näppärästi selän yliojennuksella...

- JjP

Originally posted by Kyöpeli
Eli tossa nurkassa lojuisi tyhjillään oleva nyrkkeilysäkki , jonka isä minulle aikanaan hommasi.Välillä olisi mukavaa hakata säkkiäkin , mutta jotain sinne pitäisi varmaan täytteeksi laittaa.

Ajattelin ensin laittaa sen täyteen hiekkaa , mutta silloin siitä tulisi ehdottomasti liian painava tuohon nykyiseen kiinnityspaikkaan.Eli kellään ideoita mitä tuonne kannattas survoo?

Timo Seppälä? :jahas:

Pistät Rocky tyyliin ja hommaat jonkun elukan ruhon ja sitä mätkit. Tai vaihtoehtosesti mikäli asut kerrostalossa niin suositeltavaa olis pistää talon kyttääjä lihoiks ja mättää sitä.
:whip:

Tää on nyt vähän :offtopic: mutta nyrkkeilysäkistä puhutaan kuitenkin...

Täytteistä en tiä, mutta mistä sais ostettua suhkohta halvalla itelleen sellasen nyrkkeilysäkin? Tässä tuli taannoin harrastettua nyrkkeilyä ja tykkäsin kovasti. Harrastus on vain vähän jäänyt tuon punttaamisen tieltä, siksipä olen alkanut harkita oman säkin hankkimista... Asiaan kuuluvat rannetuet(siteet) ja hanskat tietty omaan jo.

BTW huomasin tässä lauantaina että salillakin on säkki. Se on sillee vähä jännästi sivussa siä. Mutta täytyypi vaikka lämmitelyks alkaa sitä hakkaamaan :aggressiopurku:

Originally posted by Cthulhu
Muuten hyvä mutta säkin hakkaamisesta ei ole mitään hyötyä, jos sinä et pysty lyömään teknisesti oikein.
Eli mene johonkin missä sinua opetetaan lyömään oikein ja mieti sitten vasta säkkiä muuten tuhlaat vain aikaasi.

Vittu mikä kommentti:eek:
Olen sanaton.....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by danzig
Vittu mikä kommentti:eek:
Olen sanaton.....

Mä olen kyllä Cthulhun kanssa aika samoilla linjoilla. Aiempi fillarivertaus jalkojen heilutteluineen osui mielestäni täysin nappiin.

Originally posted by IronMind
Mä olen kyllä Cthulhun kanssa aika samoilla linjoilla. Aiempi fillarivertaus jalkojen heilutteluineen osui mielestäni täysin nappiin.

Eli jos sinun vaikka joskus tulee mieleen, että voisi aloittaa kuntoilumielessä pyöräilyn, niin ensitöiksesi menet jonkun kilpapyöräilijän luokse ja kysyt, että kuinka saan jalat polkimille?

Originally posted by letku
Eli jos sinun vaikka joskus tulee mieleen, että voisi aloittaa kuntoilumielessä pyöräilyn, niin ensitöiksesi menet jonkun kilpapyöräilijän luokse ja kysyt, että kuinka saan jalat polkimille?

En, vaan kun haluan oppia pyöräilemään niin faijani hankkii minulle polkupyörän ja näyttää vähän mallia. Saattoi olla jopa apupyörät käytössä muutaman viikon.

Oli varmasti hyödyllisempää noin, kuin jos olisin vain tökkinyt varpaillani itseäni eteenpäin ja kaatuillut pitkin pusikoita pyörä sylissä.

*fanfaarit*

Paikalle saapuu sovittelija lazki.

Hän on sitä mieltä että molemmilla osapuolilla asiassa on hyviä pointteja mielipiteissään. Lazki toteaa, että herra Cthulhu ja hänen takanaan seisovat saman mielipiteen omaavat henkilöt ovat siinä mielessä oikeassa, että säkin hakkaamisesta saa todella paljon enemmän irti kun hallitsee tekniikan. On myös ikävää jos hakkaa pitkään säkkiä miten sattuu, koska sitten on vaikeampi opetella enää oikeaa tekniikkaa. Mikäli siis olet tosiaan kiinnostunut säkin pieksämisestä, suosittelee hra sovittelija että opettelet tekniikan kunnolla. Kuitenkin, sovittelija lazki näkee asiassa myös toisen puolen. Mikäli kysyjä hakee säkin hakkaamisella vain ja ainoastaan lämmittely tms. tarkoitusta, ei tekniikan luultavammin tarvitse olla täysin oikea, kunhan ei särje itseltään paikkoja.

Lopuksi lazki antaa vielä omakohtaisen neuvon kysyjän alkuperäiseen kysymykseen : "Itselläni on säkin sisällä vaatepaloja pakattu todella tiukkaan ja välissä hieman hiekkaa tuomaan lisää painoa. Ihan hyvin on toiminut."

Sovittelija lazki poistuu paikalta.

*fanfaarit*

Originally posted by JJP
99% aloittelijoista ei osaa lyödä kropalla, kun sitä ei osaa kunnolla osa harjoitelleistakaan. Itsellä meni kaksi vuotta ennenkuin lähti ekat kovat suorat lyönnit joiden voima oli keskivartalosta peräisin ja hartiat oli oikeasti rentoina, enkä pidä itseäni edes erityisen hitaana oppimaan.

Entä jos tarkoituksena ei olekkaan oppia tiputtamaan sitä tyyppiä joka etuilee nakkikiskalla vaan saada lämmin päälle. Tekniikan oppimista puolustaa nivelien säilyminen ehjinä, sitten kun lyönneistä alkaa löytymään voimaa niin ainakin koukuissa alkaa nivelet tippumaan.

Itse olen syventänyt lyömistä (yksin) kotona hakkaamalla viherkasveja = varjoa etäisyyden hallinnalla. Suosittelen. Tekniikan opin ohjatuissa harjoituksissa.

Nyt täytyy kyllä todeta että itsellä ainakin lyöntitekniikka on vituillaan ja ranteet on kipeät joka kerran jälkeen mutta silti pidän säkin hakkausta hyvänä treeninä varsinkin kun on nilkkapainot jaloissa eikä keskity vain lyömään säkkiä.

kumimurskaa täytteeks ja ne kumimurskat vielä vaikka kolmeen eri säkkiin, niin ei valahda kaikki täytteet alaosaan. eli näin se säkki pitää muotonsa ja on yhtä kova joka puolelta. :thumbs:

Ok vastaus alkuperäiseen kysymykseen... Meitsil on multaa säkissä. On aika kova, mutta mul toimii.

ps:osaan lyöntitekniikan sillä oon boxannu 1.5 vuotta ja käytän rannesiteitä.No pain:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom