Mitä ranteessa?

Tässähän oli vain vasemmistolaishipit yrittäny lavastaa tilanteen missä speedmaster kädessä äänestetään köyhien asioista. Todellisuudessa kyseinen "äänestystilanne" oli lavastettu kuvan ottajan toimesta vain kelloaan esitelläkseen kellofoorumille. Mutta hei jos sen pystyy lavastamaan ajamaan omaa asiaan niin mikä ettei...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Järkyttävä vintage-omega kuume ja eräs keräilijä muutaman kilometrin päästä laittoi viestiä että hänellä olis muutama yksilö huollossa jotka saattaisivat tulla myyntiin huollon jälkeen. Saa nähdä mitä tästä seuraa :whistle: Rakastuin ainakin täysin yhteen niistä huollossa olevista, josta kuulemma luopuisikin mieluiten koska omistaa 2kpl samaa mallia samalta vuodelta. Upeasti patinoitunut yksilö, muttei kuitenkaan liikaa. Kauhee odottelu että kuulee suuntaa antavan hintapyynnin ja pääsee rannettamaan.
Tilasin myös uuden 5600-sarjalaisen g-shockin, tulevaksi työkelloksi ajattelin.

10 vuotta kohta Grand Carrera roikkunu ranteessa. Se ostettiin 30v lahjaksi itselle. Tänä vuonna tulis 40v ja tarttis jotain keksiä :whistle:

Ääni Sarpanevalle tai Voutilaiselle.

Meh.. Tai no siis, hienoja vehkeitä, mutta... No ei mulla ole varaa/halua pistää ihan järjettömiä summia, eikä nuo ihan sellaisia ole tyyliltään mistä tykkäisin tai siis mitä pitäisi kädessä käytännössä 24/7.

No onhan tämä TAGiki jo kellona järjettömän hintainen ja kyllä tästä varmaan hintataso nousee tälle vuodelle, mutta.. No saas nähä, joku Rolle (GMT2 ehkä) voi olla että tarttuu käteen jossain vaiheessa, vaikka osin pidän niitäkin vähän "tylsinä". Jostain syystä skeleton-tyypin kello houkuttaisi, mutta tuntuu sitten taas että jonku vuoden päästä se on vain urpon näköinen.

Meh.. Tai no siis, hienoja vehkeitä, mutta... No ei mulla ole varaa/halua pistää ihan järjettömiä summia, eikä nuo ihan sellaisia ole tyyliltään mistä tykkäisin tai siis mitä pitäisi kädessä käytännössä 24/7.

No onhan tämä TAGiki jo kellona järjettömän hintainen ja kyllä tästä varmaan hintataso nousee tälle vuodelle, mutta.. No saas nähä, joku Rolle (GMT2 ehkä) voi olla että tarttuu käteen jossain vaiheessa, vaikka osin pidän niitäkin vähän "tylsinä". Jostain syystä skeleton-tyypin kello houkuttaisi, mutta tuntuu sitten taas että jonku vuoden päästä se on vain urpon näköinen.

SUF?

Ostat siis pari kelloa.

Ajohanskoihin sopiva sporttisempi ja toinen seminaareihin hieman tyylikkäämpi jota voi käyttää myös juhlakellona.

Nuo suomalaisten ainakin Sarpanevan on siitä mukavia, että voit Helsingissä pistäytyessä käydä katsomaan kun kelloasi tehdään. Voutilaisesta en tiedä, kun liian kalliita itselle joten en ole tutustunut.

Sarpanevalla on myös S.U.F-sarja. Hieman huokeampi hinta. Tässä esim Paroni:
images(4).jpg

SUF on kyllä tuttu merkki sekin. Vetehinen on ainoa jota voisin harkita, mutta ei sekään ihan napakymppi mun makuun ole.

Mulla on nyt tuo S.U.F:n Myrsky kulkenut käytännössä päivittäin kädessä jo muutaman kuukauden ja oon kyllä erittäin tyytyväinen. Nyt on tosin alkanut himottaa toisenkin automaatin hankinta :D Myrskyyn liittyy muutakin tunnearvoa ja haluan sitä pitää ns. parempana kellona, niin joku "arkisuklari" ois hyvä lisä. Tuo Seikon SPB051J1 on tällä hetkellä vahvin vaihtoehto ja semmonen kutina on, että se varmaan täytyy jossain vaiheessa hommata. Speedmaster Professional olis tietty kanssa kiva, mutta ihan niin paljoa ei nyt viiti laittaa kelloon :D

Isältä löytyy myös 70-luvulla hommatta automaatti Omega Geneve, joka ei käy. Pitäis ehtiä käyttää sitä jossain huollossa ainakin arvioitavana, että kannattaako huoltaa. Kello on kokenut vähän kovia, kun se on aikoinaan ollut arkikäytössä maataloustöissä, mutta ilmeisesti noihin ois mahdollista vielä saada esim. uutta lasiketta vanhan naarmuuntuneen tilalle.

Mulla on nyt tuo S.U.F:n Myrsky kulkenut käytännössä päivittäin kädessä jo muutaman kuukauden ja oon kyllä erittäin tyytyväinen. Nyt on tosin alkanut himottaa toisenkin automaatin hankinta :D Myrskyyn liittyy muutakin tunnearvoa ja haluan sitä pitää ns. parempana kellona, niin joku "arkisuklari" ois hyvä lisä. Tuo Seikon SPB051J1 on tällä hetkellä vahvin vaihtoehto ja semmonen kutina on, että se varmaan täytyy jossain vaiheessa hommata. Speedmaster Professional olis tietty kanssa kiva, mutta ihan niin paljoa ei nyt viiti laittaa kelloon :D

Isältä löytyy myös 70-luvulla hommatta automaatti Omega Geneve, joka ei käy. Pitäis ehtiä käyttää sitä jossain huollossa ainakin arvioitavana, että kannattaako huoltaa. Kello on kokenut vähän kovia, kun se on aikoinaan ollut arkikäytössä maataloustöissä, mutta ilmeisesti noihin ois mahdollista vielä saada esim. uutta lasiketta vanhan naarmuuntuneen tilalle.

Turussa jo aikaisemmin mainitsemani Kallen kello&koru. Ei varmaan maksa ku muutaman kympin tollainen huolto. osaava kaveri on ja kauhea höpöttämään :)
http://www.kallenkellojakoru.fi/

Turussa jo aikaisemmin mainitsemani Kallen kello&koru. Ei varmaan maksa ku muutaman kympin tollainen huolto. osaava kaveri on ja kauhea höpöttämään :)
http://www.kallenkellojakoru.fi/

Melkein ihmettelisin jos käymättömän automaattikellon huolto olis alle 2-300e. Perushyvin toimivan taaginkin viisvuotishuolto kustansi lähemmäs 500. Toki se oli maahantuojalla hinnoilla.

Melkein ihmettelisin jos käymättömän automaattikellon huolto olis alle 2-300e. Perushyvin toimivan taaginkin viisvuotishuolto kustansi lähemmäs 500. Toki se oli maahantuojalla hinnoilla.

Ja kaverin Breitling Superocean ~700e vuoteen.

Varmaan valohoitoa annettu :D

Oikeastihan haluaisin R Daytonan, mutta ei vaan luonto anna periksi maksaa kellosta niin paljon kuin mitä se maksaa.

Kato mun postaus omasta TAG:ista kun vein sen Kallelle korjattavaksi. En vie enää ikinä mihinkään maahantuojalle tai merkkihuoltoon omaani. Vein muuten pari kk sit vanhan Seiko kineticin sinne, ei ole toiminut varmaan kahteen vuoteen. Putsas ja vaihtoi sen akun mikä niissä on, maksoi 35€ koska se akku oli niin kallis :)

Onhan tuolla nettisivuilla jonkinlainen hinnasto, jonka mukaan mekaanisten kalenterilla varustettujen automaattien huolto on alkaen 165e, joten ei nyt varmaan paljon alle 200 euron selviäis tuollakaan, kun kello ei edes käy. Mutta pitää käydä ens viikolla joku päivä hakemassa ainakin arvio. Muuten tietysti voisin tuotakin paikkaa harkita, mutta tuo Turku on vähän turhan kaukana :D

Onko tietoa pystyykö huollossa kiillottamaan pienet hiusnaarmut pois mitä on normaalissa käytössä tullut, kello ja ranneke siis metallia?

Tsekkaas:
http://www.gnomonwatches.com/watches/steinhart-watches?
(4sivulla taisi alkaa "Ocean" sarja)

Pepsi:
http://www.gnomonwatches.com/watches/steinhart-watches/ocean-1-gmt-blue-red

Steinhartin Premium Blue one oon miettiny hommata itse. Monet vertailleet rollen subeihin mutta hinta on "vähän" eri. Kaverillakin oli tommonen ja kehui laadukkuutta.

Samoin tuolla on Squalen kelloja mihin kannattaa tutustua.

Saksalainen koju muistaakseni kaikenlisäksi.

Onko tietoa pystyykö huollossa kiillottamaan pienet hiusnaarmut pois mitä on normaalissa käytössä tullut, kello ja ranneke siis metallia?

Pitäisi pystyä kotikonsteinkin ja itsekin suunnitellut tuota, kunhan käyttökello kuluisi tarpeeksi :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom