Mitä ranteessa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:
Ana-digi-kellot oli kova juttu joskus 80-luvulla. :D Toi toinen kello on kuitenkin helvetin hieno!

tossa ana-digissä on kyllä oma kitchi-vaikutelmansa - makee! :thumbs:

kas-vain sanoi:
Itse olen Omega Seamaster chronon onnellinen omistaja.

Paljonko tuosta kärsit? Parituhatta euroa lienee aika lähellä?

Olen kuolannut jo ties kuinka kauan tuollaista, mutta ainakin toistaiseksi on järki voittanut.

Anadigit (pikkuisen särkyneellä lasilla luonnollisesti) menee melkolailla samalla tasolla vyölaukun ja salihousujen kanssa. Ja kännykän kelloon luottaville ei voi kuin esittää vilpittömät surunvalittelunsa lapsuuden tapaturmien johdosta. Ainakin nokialaisten kellot pitää kutinsa jotakuinkin vuotavaan tiimalasiin tai sokeiden pajalla puhdetyönä tehtyyn aurinkokelloon verrattavalla tarkkuudella.

Silloin kun kello on ranteessa, se on
stinger.jpg

Heti, kun kännykkä kestää 6 baaria, otan senkin mukaan.

Äijä sanoi:
..sokeiden pajalla puhdetyönä tehtyyn aurinkokelloon verrattavalla tarkkuudella.

Nyt kyllä sokeat suuttuvat. Ties millaisia kelloseppiä heidän keskuudestaan löytyy
:D

Tomi sanoi:
Ana-digi-kellot oli kova juttu joskus 80-luvulla. :D Toi toinen kello on kuitenkin helvetin hieno!

Tsekatkaapa Tag Heuerin Formula 1 Kirium. Siinä on ehkä tyylikkäin ana-digi-kello. Ai niin. Ite jäin siihen niin koukkuun, että täytyi ostaa...

Hauskaa nähdä että pakkotoistostakin löytyy muutamia joita rannekellot kiinnostavat! Laitoin juuri tänään tilaukseen tällaisen vempeleen:
wpc092fb.jpg

Nyt ranteessa on tämä:
SKX779KFrontT10TN.jpg

Omega speedmasterin hakisin heti jos vain olisi varaa siihen :( Siis sen kuukellon. Siis tämän:
35705000.jpg
:worship:

PS. Patterit eivät kuulu rannekelloon... :whip:

tällästä meikällä

Liitteet

• ruis.jpg
    ruis.jpg
    24,4 KB · Katsottu: 6 853
keijo s sanoi:
Voisko joku kellotteluexpertti nopeesti kertoa mikä on takometri? Mun kelloissa on aina ollut taulussa "tachymeter" ja levottomasti kiihtyviä numerosarjoja joilla ei tee hevon vittua normaalielämässä.

Tachymeter.. Maailman hyödyllisin kapine. Ottamalla aikaa kilometrin matkan näet siitä keskinopeuden kys. matkalla. 60s = 60km/h, 30s =120km/h jne.. Tuollaista olen joskus kuullut siihen liittyvän, muistaakseni luvutkin täsmäävät siihen.

Ranteessa allekirjoittaneella Festinan tiuku, muutaman vuoden (~5-6 vuotta) ikäinen, mutta alkaa ilmeisesti veteleen viimeisiään. Vähän olen pettynyt kellon kestävyyteen. No käy se vielä (vaikka sekunttiviisari ei ole liikkunut aikoihin). Vasta huomasin lasinkin hieman lohjenneen, josko siitä saisi hyvän tekosyyn pistää uusi ajannäyttäjä tilaukseen :hyper: . Ärsyttävää vain etsiä uutta kelloa, kun on niin pieni ranne, että useimmat kellot (vähänkään itseä miellyttävät) on vähintäänkin järkyttävän kokoisia.

Aikoinaan Sveitsissä asuessa puri kyllä oikein kunnon kellokärpänen. Purema paranee tosin aina uudestaan, kun sitä hieroo tyhjällä lompsalla.

Tällä hetkellä ranteessa joko vanha Seikon Choronographi (tachymeterillä :) )tai 30v lahjaksi saatu Zenith. Ultimate haaveena joku Patek Philippen klassinen malli :worship: :kuola:

TJJ: Mutkun kellotaulun reunasta vaan puhutaan. Numerot menee vastapäivään, klo12 on arvoltaan 60, klo9 on 80, klo6 on 120, klo3 on 250 jne epälineaarisesti.

Tachymeter: (sorry, löytyi pikaisesti vain lontooksi)

A tachymeter is an instrument for measuring speed. It is a chronograph with a graduated dial on which speed can be read off in kilometres per hour based on 1000 metres distance.

Example for calculating the speed of a car:The chronograph indicates that the distance of one kilometre has been covered in 30 seconds. The corresponding point on the tachymeter scale indicates 120. The speed is therefore 120 km per hour.

Tuollainen odottaisi Postissa. Ilman rannekelloa olen ollut puolisen vuotta. Ei ole kännykästä rannekellon korvaajaksi minulle ainakaan.

Liitteet

• B44_Cougar_1.JPG
    B44_Cougar_1.JPG
    35,9 KB · Katsottu: 2 650
Äijä sanoi:
Ainakin nokialaisten kellot pitää kutinsa jotakuinkin vuotavaan tiimalasiin tai sokeiden pajalla puhdetyönä tehtyyn aurinkokelloon verrattavalla tarkkuudella.
Pitää muuten kännykän kello paremmin kutinsa kuin tietsikan, jonka mukaan meikäläinen työpäivänsä hoitaa. Ei voi olla #%¤"! muutamasta sekunnista kiinni kenelläkään.

Tomi sanoi:

Ja mä ostin tuo Anadigin joskus -91 eli olin aikaa jäljessä :D

Subotai sanoi:
tossa ana-digissä on kyllä oma kitchi-vaikutelmansa - makee!

Ja eikös se -80luku ole taas muodissa :D

Silloin kun tuo Certinan tilasin niin isä jolla on hieman taipumusta keräilyyn niin tilasi Tag Heuerin jota ei kylläkään enää näy olevan nykyisillä sivuilla. Samoin sillä on tuolla edellä mainittu Omega Speedmaster.... no joskus sitten kai ne mulle tulee...

Äijä sanoi:

Olen kuolannut jo ties kuinka kauan tuollaista, mutta ainakin toistaiseksi on järki voittanut.

Anadigit (pikkuisen särkyneellä lasilla luonnollisesti) menee melkolailla samalla tasolla vyölaukun ja salihousujen kanssa. Ja kännykän kelloon luottaville ei voi kuin esittää vilpittömät surunvalittelunsa lapsuuden tapaturmien johdosta. Ainakin nokialaisten kellot pitää kutinsa jotakuinkin vuotavaan tiimalasiin tai sokeiden pajalla puhdetyönä tehtyyn aurinkokelloon verrattavalla tarkkuudella.

Aijjaa kyllä iha hyvin kello pysyy ajassa ja ei sillä ole perseenkään väliä jos 5 sekuntia heittää. Tottakai välillä voi virittää sen oikeeseen aikaan. Kestää 10 sec.

Äijä sanoi:

Ovh on jotain 2590€ luokkaa mutta arvokelloja ostettaessa kannattaa muistaa tinkiä. Katteet ovat poikkeuksetta älyttömän suuret! Seuraavana hamassa tulevaisuudessa ostoslistalla Rolex Cosmograph

urkki sanoi:
Tsekatkaapa Tag Heuerin Formula 1 Kirium. Siinä on ehkä tyylikkäin ana-digi-kello. Ai niin. Ite jäin siihen niin koukkuun, että täytyi ostaa...

Kyllä Omegan X-33 pesee mennen tullen Tagin F-1:sen IMHO.

Taha sanoi:
Heti, kun kännykkä kestää 6 baaria, otan senkin mukaan.
riippuen baariillasta ja hukkaamsitaipumuksista.... :D

D.Yates sanoi:
Pitää muuten kännykän kello paremmin kutinsa kuin tietsikan, jonka mukaan meikäläinen työpäivänsä hoitaa. Ei voi olla #%¤"! muutamasta sekunnista kiinni kenelläkään.

Ei sekunneista eikä edes parista minuutista, mutta varttitunti alkaa jo olemaan aika kova heitto. Kännyt on nykyään kuitenkin sen verran ohjelmistovirheille herkkiä kapistuksia, etten kovin turvallisella mielellä saapumisiani sen mukaan ajoittaisi. Omassa nokialaisessa kello jää aina välillä jumekseen näyttämään yhtä ja samaa aikaa ja tokenee vasta virtojen pätkäisyllä. Se on sitten mukava todetakin olevansa jo iloisesti myöhässä mistä milloinkin. Normikellolla tuo luotettavuus on kuitenkin vähän eri luokkaa, jos nyt kerran viidessä vuodessa patterit loppuisikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom