Mitä ranteessa? Kellokeskustelu

Meta title: 💥 Mitä ranteessa? – kellokeskustelu jossa tyyli, koneistot ja arjen käyttö kohtaavat

Meta description: Keskustelua kelloista, malleista, ranteessa kulkevasta arjesta ja harrastajien valinnoista – mitä kannat tänään ja miksi?**

Pitää vaan muistaa huolehtia että viisarit on tasan 10:10 (vai 13.50?) aina ja iänkaikkisesti, muuten menee vituiksi. On paska jätkä ja kellotkin on paskoja. (witsi)

Arvasin kyllä että jotain reaktiota kuvasta tulee, mutta en ihan näitä odottanut. No minkäs teet.
Ja fillarikuvissa pitää kampien olla täydellisesti vaakatasossa sekä oikea vaihde silmässä jotta ketjun linja menee suoraan :unsure:🤣

Meikäläisen reaktio kellokokoelmaasi on full respect! (omassa kuvassa kello ei edes ole käynnissä :cautious:)

Rannekkeen säätö_hommat vielä ni saa fotoo ranteessa! 🤭

F7EB1061-4A9D-43AD-B3A2-E10DB269A18F.webp

Siinä uusimmat.
Oon karttanut noita kullattuja pitkään, mutta Radon kanssa tein poikkeuksen. On muuten ihan järjettömän kova tuo kultaus rungossa, ja lasi on myös vahva.
Toi "Panda" itseasiassa lensi kerran kädestä aika rajusti suoraan asfalttiin, kun olin lyhentänyt rannekkeen itse. Käytännössä heitin sen päin asfalttia... Lasiin tuli ihan pieni jälki ja Radon logo lähti kellotaulusta(sain onneksi itse poistettua logon myös, mutta sitten hävisi viisarin säätönuppi)... Eli viekää suosiolla aina liikkeeseen 😅

Liitteet

• IMG_20220901_183846.webp
    IMG_20220901_183846.webp
    39,2 KB · Katsottu: 274
  • IMG_20220906_150646.webp
    IMG_20220906_150646.webp
    91,7 KB · Katsottu: 278
  • Screenshot_2023-07-08-02-34-35-800_com.ebay.mobile-edit.webp
    Screenshot_2023-07-08-02-34-35-800_com.ebay.mobile-edit.webp
    122,2 KB · Katsottu: 331
Vähän offtopic, mutta jos jollain on arvokello jouten/haluais vaihtaa harrasteautoon, mulla ois hirveä kellokuume ja tallissa ylimääräisenä Toyota Century 5.0 V12.

Mulle tullut 30v harrastuksen (1-2 kelloa kerrallaan) jälkeen jonkin moinen kyllästyminen. Voi johtua tästä syksystäkin, ken tietää.

Tekisi melkein mieli myydä toi Explorer, niin ei harmittaisi kun se lojuu käyttämättömänä.

Sitten taas kohta harmittaisi, että ei ole kelloa?

Mulle tullut 30v harrastuksen (1-2 kelloa kerrallaan) jälkeen jonkin moinen kyllästyminen. Voi johtua tästä syksystäkin, ken tietää.

Tekisi melkein mieli myydä toi Explorer, niin ei harmittaisi kun se lojuu käyttämättömänä.

Noo eihän sitä koko ajan kaikesta jaksa olla innostunut. Kyllä se into vielä takas tulee.😏 Itelläkin jäänyt nyt vähän subi lepäilemään, työkello vanha Omega aquaterra kvartsi jäänyt vapaa-ajallekin käteen ja kellokauppojen sivuja ei oo tullu selailtua.

Jos sitä miettii sijoituksena niin puntarissa voisi olla se että saisiko sen myyntihinnalla jotain muuta mukavaa elämään nostattamaan suunpieliä kuin vain fakta että on se kello lojumassa?

Garmin Fenix 5 Plus kello jonka ostin vuonna 2017 palvelee 24/7 ranteessa ja saa päivityksiä edelleen. Kun tästä aika jättää niin tulen hankkiaan kyllä Garminin sen hetken parhaan kellon taas kun ovat niin hyviä. On myös ei kiinalainen firma (yhdysvaltalainen) ja valmistavat kellot muualla kuin kiina (taiwan ja usa).

Back
Ylös Bottom